دانلود و خرید کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او لیلا فروزنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او اثر لیلا فروزنده

کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او

کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او نوشتهٔ لیلا فروزنده است. انتشارات کنکاش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. با این کتاب می‌توان شناختی نسبت به شیطان پیدا کرد.

درباره کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او

از آنجا که انسان از طریق عقل نمی‌تواند شناختی نسبت به موجودیت و آثار شیطان داشته باشد، با مراجعه به قرآن چنین شناختی را کسب می‌کند. زیرا قرآن، وجود شیطان را به‌عنوان پیش‌فرض پذیرفته است.

در کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او ابتدا واژهٔ شیطان بررسی می‌شود؛ سپس به معرفی اینکه این موجود، چگونه پدیدار شده و به جایگاه و آثار آن از دیدگاه قرآن اشاره‌ شده است. سرانجام راه رهایی از دام‌های شیطان  بررسی می‌شود. لیلا فروزنده در این کتاب به پرسش‌هایی از این دست پاسخ می‌دهد:

ا- شیطان چگونه پدیداری است؟

۲- چه آثاری بر انسان دارد و آن آثار کدام‌اند؟

۳- زمینه‌های اثربخش این آثار کدام‌اند؟

خواندن کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که به مسائل حوزهٔ علوم قرآنی و به‌ویژه شناخت شیطان علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب شیطان و راه رهایی از دام های او

«بر اساس متن مقدس قرآن انسان موجودی دارای اختیار و آگاهی، تصورات و باورها و احساسات و عواطف و اراده و خواسته‌هایی است که بر اساس آن‌ها دست به رفتارهایی می‌زند تا به آن هدفی که در زندگی خود نشانه رفته است دست یابد؛ اما شیطان آگاهی او را با توهم و تخیل و هذیان، احساسات او را نامتعادل و خواسته‌ها و تصمیمات او را نامتعادل کرده و انسان را با این عبارت که هر چه پیش آید خوش آید بی‌هدف ساخته است. انسان همواره در طول زندگی‌اش در حال انتخاب و تصمیم‌گیری است او در گزینش کارها و نیازهای خود در لحظه‌های عمر خویش هرلحظه با وسوسه‌های شیطان و جن مواجه است.

درروند تکامل و تربیت انسان، تهدیدهایی چالش‌برانگیز وجود دارد که خاستگاه آن‌ها شیطان است، او دشمن قسم‌خورده و پیوسته در کمین انسان است تا او را از هدف بازدارد، رهایی از شیطان، پس از چیرگی، بسیار دشوارتر است، نجات از دست شیطان، مستلزم مبارزه با فرایند چیرگی و خنثی‌سازی آن است که بایستی آن را شناخت.

داستان تعامل منفی شیطان با حضرت آدم و تلاش پیگیرش بر فریفتن انسان‌ها، شهرهٔ عالمیان است. در قرآن و حدیث، در مورد دشمنی شیطان، بارها هشدار داده‌شده است.

«یا أَیهَا النَّاسُ کلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ ۚ إِنَّهُ لَکمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ»

ای مردم، ازآنچه در زمین است حلال و پاکیزه را تناول کنید و پیروی نکنید وسواس و شیطان را، محققا شیطان از برای شما دشمنی آشکار است.

«وَمِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَفَرْشًا ۚ کلُوا مِمَّا رَزَقَکمُ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ ۚ إِنَّهُ لَکمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ»

و از بعضی چهار پایان استفاده باربری و سواری کنید. ازآنچه روزی شما کرده بخورید و از پی شیطان نروید که او شمارا دشمنی آشکار است.

«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ ۚ وَمَنْ یتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ فَإِنَّهُ یأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیکمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَکیٰ مِنْکمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰکنَّ اللَّهَ یزَکی مَنْ یشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، زنهار پیروی شیطان مکنید که هر کس قدم‌به‌قدم از پی شیطان رفت او به کار زشت و منکر وامی‌دارد و اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود احدی از شما (از گناه و زشتی) پاک و پاکیزه نشدی، لیکن خدا هر کس را می‌خواهد منزه و پاک گرداند و خدا شنوا و دانا است.

از آیات و روایات گوناگون، به‌روشنی استنباط می‌شود که آفریده‌ای به نام شیطان، وجود دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۷۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان