دانلود و خرید کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS رحمان زندی دره غریبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS اثر رحمان زندی دره غریبی

کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS

معرفی کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS

کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS نوشتهٔ رحمان زندی دره غریبی و علی مرگن مقدم و مهسا فسنقری است و نشر ماهواره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS

این کتاب تحلیل‌های مکانی با استفاده از Arc GIS است. فصل ۱ مقدمه‌‌ای بر آمار فضایی در ArcGIS و R، شامل مقدمه‌‌ای درباره آمار فضایی، مروری بر جعبه‌ابزار Spatial Statistics Tools در ArcGIS و مقدمه‌‌ای بر R و R-ArcGIS Bridge است.

فصل ۲ اندازه‌گیری توزیع های جغرافیایی با ابزار ArcGIS، ابزارهای توصیفی آماری اساسی که ازطریق مجموعه ابزارهای ابزار آماری فضایی در دسترس است، شامل ابزارهای ویژگی های متوسط و میانه، ویژگی مرکزی، توزیع جهتدار خطی، توزیع استاندارد و توزیع جهت دار دربر می‌گیرد.

فصل ۳ تجزیه و تحلیل الگوها با استفاده از ابزار ArcGIS، ابزارهای را دربرگیرد که ویژگی‌ها یا مقادیر مرتبط با ویژگی‌‌ها یالگوهای ‌فضایی خوشه‌ای، پراکنده یا تصادفی را ارزیابی می‌کند. همچنین درجه خوشه‌بندی را تعریف می‌کنند. اینها آماری استنباطی هستند که احتمال چگونگی اطمینان ما از پراکندگی یا خوشه‌بندی الگو را مشخص می‌کنند. خروجی یک نتیجه واحد برای کل مجموعه داده است. ابزارهای پوشش‌داده‌شده در این فصل شامل میانگین نزدیک‌ترین همسایه، خوشه‌بندی زیاد/ کم، همبستگی ‌فضایی، تجزیه و تحلیل خوشه فضایی ‌چندفاصله‌ای و همبستگی ‌فضایی است.

فصل ۴ نگاشت خوشه‌ها با ابزار ArcGIS، استفاده از ابزارهای مختلف خوشه‌بندی را پوشش می‌دهد.

از ابزارهای خوشه‌بندی نه‌تنها برای پاسخ دادن به این ‌سؤال که آیا خوشه‌بندی وجود دارد و خوشه‌بندی کجاست، بلکه برای اینکه آیا خوشه‌بندی از نظر آماری قابل توجه است، استفاده می‌شود. ابزارهای تحت پوشش در این فصل شامل تجزیه و تحلیل خوشه‌‌ای و Outlier، تجزیه و تحلیل گرو‌ه‌بندی، تجزیه و تحلیل نقطه حساس، تجزیه و تحلیل نقطه بهینه و جستجوی شباهت است.

فصل ۵ مدل‌سازی روابط فضایی با ابزار ArcGIS، نشان می‌دهد که چگونه فراتر از تجزیه و تحلیل الگوهای ‌فضایی، می‌توان از تجزیه و تحلیل GIS برای بررسی یا کمیت روابط بین ویژگی‌ها ‌استفاده کرد. ابزارهای روابط فضایی مدل‌سازی با استفاده از تجزیه و تحلیل رگرسیون، ماتریس‌های وزنی فضایی یا روابط فضایی را مدل می‌کنند. ابزارهای تحت پوشش در این فصل شامل حداقل مربعات معمولی (OLS)، رگرسیون وزن دار جغرافیایی (GWR) و رگرسیون اکتشافی است.

فصل ۶ کار با مجموعه ابزارهای کمکی، اسکریپت های نرم‌افزاری را شامل می‌شود که انواع وظایف تبدیل داده را انجام می‌دهند. از این ابزارها می‌توان همراه سایر ابزارها در جعبه‌ابزار Spatial Statistics Tools استفاده کرد. ابزارهای تحت پوشش در این فصل شامل محاسبه مناطق، محاسبه باند فاصله از تعداد همسایه، جمع‌آوری رویدادها و ویژگی صادرات به ASCI است.

فصل ۷ مقدمه‌‌ای بر زبان برنامه‌نویسی R، اصول زبان برنامه‌نویسی R را برای انجام برنامه‌نویسی آماری فضایی دربرگیرد. شما نحوه ایجاد متغیرها و اختصاص داده‌ها به متغیرها، ایجاد و استفاده از توابع، کار با انواع داده‌ها و کلاس‌های داده، خواندن و نوشتن داده‌ها، بارگذاری داده‌های ‌فضایی و ایجاد نمودارهای اصلی را فرا خواهید گرفت.

فصل ۸ ایجاد ابزارهای سفارشی ArcGIS با ArcGIS Bridge و R  R-ArcGIS Bridge را پوشش می‌دهد که یک بسته منبع باز رایگان است که ArcGIS و R را به هم متصل می‌کند. استفاده از Bridge به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابزارها و جعبه‌ابزارهای سفارشی را در ArcGIS ایجاد کنند که با R و ArcGIS برای ساخت ابزارهای آماری فضایی به‌کار می‌روند. در این فصل، می‌آموزید که چگونه R Arc GIS Bridge را نصب کنید و ابزارهای ArcGIS سفارشی را با استفاده از R بسازید.

فصل ۹ کاربرد آمار فضایی در تجزیه و تحلیل جرم، به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از ابزارهای آماری فضایی و زبان برنامه‌نویسی R برای تجزیه و تحلیل داده‌های جرم استفاده کنید. پس از پیدا کردن و بارگیری یک مجموعه داده جرم برای یک شهر بزرگ ایالات متحده، با استفاده از ArcGIS و R انواع تکنیک‌های تحلیل فضایی را انجام خواهید داد.

فصل ۱۰ کاربرد آمار فضایی در تجزیه و تحلیل املاک، به شما می‌آموزد که چگونه از ابزارهای آماری فضایی و زبان برنامه‌نویسی R برای تجزیه و تحلیل داده‌های املاک استفاده کنید. پس از بارگیری مجموعه داده‌های املاک برای یک شهر بزرگ ایالات متحده، انواع تکنیک‌های تحلیل فضایی را انجام خواهید داد.

برای تکمیل تمرینات این کتاب، باید ArcGIS را برای دسکتاپ ۱۰.۲ یا بالاتر با سطح مجوز Basic ، Standard یا Advanced نصب کرده باشید. توصیه می‌شود از ArcGIS Desktop ۱۰.۴ یا ۱۰.۵ استفاده کنید. علاوه بر این ، شما همچنین باید R را نصب کنید. دستورالعمل های نصب R در فصل ۷ معرفی زبان برنامه‌نویسی R ارائه شده است.

خواندن کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که تجزیه و تحلیل فضایی با ArcGIS انجام می‌دهند و برای متخصصان سطح متوسط و پیشرفته GIS که می‌خواهند از آمارهای ‌فضایی برای حل ‌سؤالات پیچیده جغرافیایی استفاده کنند، نوشته شده است.

بخشی از کتاب تحلیل های مکانی با Arc GIS

اولین مرحله در رابطه با تجزیه و تحلیل داده‌های جغرافیایی دست‌یابی به یک سری آمار فضایی اساسی است. مجموعه ابزارهای اندازه‌گیری توزیع های داده‌های جغرافیایی در جعبه‌ابزار ArcGIS Spatial Statistics Tools قرار دارد که شامل مجموعه‌‌ای از ابزارهاست که آمار جغرافیایی توصیفی شامل ویژگی مرکزی، توزیع جهت‌دار، میانگین جهتی خطی، مرکز میانگین، مرکز میانه و فاصله استاندارد را ارائه می‌دهد. این مجموعه ابزار با هم مجموعه‌‌ای از ابزارهای اصلی اکتشاف آماری را فراهم می‌کند.

در این فصل، نحوه استفاده بسیاری از این ابزارها برای به دست‌آوردن اطلاعات آماری مکانی اولیه در مورد مجموعه داده، از جمله موضوعات زیر را خواهید آموخت:

 اندازه‌گیری مرکزیت جغرافیایی با ویژگی مرکزی، متوسط مرکز و میانه مرکز

 اندازه‌گیری درجه‌‌ای ویژگی های متمرکز یا پراکنده در اطراف میانگین مرکز هندسی با استفاده از ابزار فاصله استاندارد

خلاصه‌سازی مشخصات فضایی ویژگی های جغرافیایی، ازجمله گرایش مرکزی، پراکندگی، و روندهای جهت‌دار، با توزیع جهت یا ابزار بیضی انحراف معیار

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان