دانلود و خرید کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز پاول هوارد - جونز ترجمه سیدکمال خرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز اثر پاول هوارد - جونز

کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز

معرفی کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز

کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز نوشته پاول هوارد - جونز با ترجمه سیدکمال خرازی یکی از کتاب‌های انتشارات سمت است که برای دانشجویان رشته روان‌‌شناسی، علوم تربیتی و علوم شناختی منتشر شده است.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد.

این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف تأسیس این سازمان تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها بوده‌است.

انتشارات سمت علاوه بر فعالیت در حوزه های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است.

انتشارات سمت تا به‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلییون نسخه منتشر کرده است.

درباره کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز

این باور در میان مربیان، دانشمندان و سیاست‌گذاران در حال گسترش است که حوزه تعلیم و تربیت می‌تواند از شناخت مغز سود برد. با این حال، تلاش‌ها برای اینکه علوم اعصاب و تعلیم و تربیت در کنار هم قرار گیرند، به دلیل تفاوت‌های جدی آن‌ها از نظر مفاهیم، زبان و فلسفه با مانع رو به رو بوده است. پاول هوارد ـ جونز در این کتاب این تفاوت‌ها را براساس نظرات مربیان و دانشمندان علوم اعصاب می‌کاود تا مدعی حوزه تحقیقاتی جدیدی به نام تحقیقات عصبی ـ تربیتی شود.

 کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز پل معناداری را بین دو چشم‌انداز متفاوت درباره یادگیری، فراهم می‌سازد. کتاب پیشنهاد می‌کند که چنین پلی باید در خدمت دو هدف که به صورت حیاتی با هم مرتبط‌اند قرار گیرد: باید درک علمی و تربیتی، هر دو را تقویت کند. این چالش منجر به مسائلی مفهومی، روش‌شناختی و اخلاقی می‌شود که ضرورتاً از خصوصیات این حوزه جدید هستند و در اینجا از طریق تحقیقات تجربی نشان داده خواهند شد. آنچه هوارد جونز در طول کتاب انجام می‌دهد به شرح زیر است:  "اسطوره‌های عصبی" و تأثیر آنها بر تفکر تربیتی را بررسی می‌کند؛  فرصت‌های ترکیب شواهد زیست‌شناختی، اجتماعی و تجربی را برای درک چکونگی یادگیری برجسته می‌سازد؛ علیه علم طبیعی "مغز ـ پایه" تعلیم و تربیت استدلال می‌کند؛ روش‌شناسی تحقیقات عصبی ـ تربیتی را تدوین می‌کند؛ برپایه مطالعات موردی و یافته‌های تجربی نشان می‌دهد که چگونه تحقیقات عصبی ـ تربیتی می‌تواند تصویر کامل‌تری از چگونگی یادگیری ما عرضه کند.

 کتاب حاضر، با ارائه طرحی اولیه برای گنجاندن دانش مغز در علوم تربیتی، منبعی اساسی برای همه کسانی است که در زمینه‌های معتبر با یادگیری انسان سرو کار دارند؛ مربیان، دانشمندان علوم اعصاب و سیاستگذاران. پاول هوارد ـ جونز مدرس ارشد مقطع تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه بریستول است.

خواندن کتاب علوم اعصاب، علوم تربیتی و مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته روان‌‌شناسی، علوم تربیتی و علوم شناختی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه