دانلود و خرید کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار ناهید اکبرزاده لله‌لو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار اثر ناهید اکبرزاده لله‌لو

کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار

کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار نوشتهٔ ناهید اکبرزاده لله‌لو است و  انتشارات ندای کارآفرین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار

در حدود ۲۴ استان در ایران با مخاطره گردوغبار درگیر بوده و لزوم مطالعهٔ علمی از جمله سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی با ارائهٔ مدل‌های گردوغبار و شاخص‌های آئروسل با تکنیک‌های جدید سنجش از دوری بیش از بیش احساس می‌شود. در این کتاب شما با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای CALIPSO و TOMS و OMI به ارائه مدل‌ها با الگوریتم‌های AOD و SKIRON  MODAOD و AERONET و AOT و  HYSPLIT کاربرد تصاویر داده‌های ماهواره‌ای محصولات جدید سنجش از دوری در شناسایی سریع کانون غبار و مطالعهٔ اُپتیکی آئروسل در حد آنگستروم، تحلیل و تفسیر جداول زمانی و مکانی اُپتیکی آئروسل، اندازه‌گیری پیکسل‌ها، شدت آئروسل انجام‌گرفته و...، می‌توانید کانون‌های غبار را پیدا کنید و به این وسیله در پیشگیری و کنترل آن به صورت علمی و تخصصی اقدام کنید.

خواندن کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ پدیدهٔ گرد و غبار به صورت تخصصی تحقیق کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاربرد تصاویر ماهواره ای در پایش و تحلیل اپتیکی گرد و غبار

با بررسی متعدد پایان نامه های چند دانشمند از جمله بن ویلشایر و XIO-YONG مصمم گردیدم و با سعی و تلاش بی‌شمار به تهیه و استخراج نقشه های پیش بینی آئروسل برای روزهای پر غبار و کم غبار از روی تصاویر آپتیکی مبادرت ورزیده و با روش های قبلی داده های ساعتی نیز مورد مقایسه قرار داده و با تست و حد آستانه گردوغبار و ابر Xie – Yong ، شاخص BTV که پس زمینه حد آستانه شاخص BTD است که حد آستانه برای خشکی و دریا با فرمول کلی مورد محاسبه قرار گرفت. به طوری که برای"اولین بار درایران"شاخص BTV که شاخص خالص غبار را از نویزها جدا می‌کند، اقدام به محاسبه سنجش از دوری گردید.

 مدل های HYSPLITE – AERONET – CALIPSO LIDAR - SKIR0N FORECAST مورد بررسی ومطالعه قرار گرفتند و در این تحقیق از توان آنگستروم نسبی برای دو طول موج ۰/۴۴و ۰/۸۸ میکرون بررسی انجام گرفته است، بیانگر اندازه ریز ذرّات آئروسل است (هواویزهای مثل دود ناشی از زیست توده) می‌باشند.

 در این تحقیق در km ۳/۱ استان خوزستان لایه آئروسل با نوع آئروسل Polluted Dust تشخیص داده شد و با محاسبه و استخراج تصویر ماهواره ای طبقه بندی زیر نوع آئروسل Aerosol Subtype معرّف هر یک از عوارض بر اساس درجات طول و عرض جغرافیائی است و میزان سولفات، از نوع آئروسل بوده و بار رسوب از نوع «آئروسل سولفات» تشخیص داده شد.

 منبع گردوغبار استان خوزستان در گروه BD بیابان‌های عاری از گیاه با منشأ خارجی تشخیص داده شد.

 AOT & AODتحلیل و تفسیر زمانی و اُپتیکی آئروسل‌ها (پیکسل ها) و تصاویر اّپتیکی به حالت شطرنجی یا نقشه‌های گرید استخراج شده، پیکسل‌هائی که در معرض نور قرار گرفته‌اند را منعکس می‌کند و می‌توان اندازه گیری آئروسل را از روی پیکسل‌های نوری انجام داد که کمک به شناسائی قطب‌های شدت آئروسل می‌کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۰٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان