دانلود و خرید کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر مجید قربانی‌فراز‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر اثر مجید قربانی‌فراز‌

کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر

معرفی کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر

کتاب بررسی‌ اوضاع‌ اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی جمهور‌ی دمکراتیک خلق الجزایر نوشته مجید قربانی‌فراز‌ است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهور ی دمکراتیک خلق الجزایر

کتاب بررسی اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر در مورد کشوری است بسیار مهم و استراتژیک در قلب شمال آفریقا به مساحتی به وسعت دو میلیون و ۳۸۱ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۴۴ میلیون نفر و از کشورهای بسیار مهم هیدروکربوری و نفت و گازی دنیا که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان عمده انرژی برخی از اعضای اتحادیه اروپا است.

این کشور در بین ۵۴ کشور قاره آفریقا و یکی از شش کشور شمال آفریقا یا آفریقای سفید ظرفیت بسیار بالایی برای تبادلات تجاری در زمینه کالایی و خدمات فنی مهندسی خصوصاً با ایران دارد. ظرفیت تقریبی سالانه صادرات کالایی کشورمان به قاره آفریقا، رقم بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار را به‌طور سالانه طی سال‌های اخیر به کل کشورهای حاضر در این قاره اختصاص داده است.

این اطلاعات بیانگر لزوم برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تر با ابزارهای لازم مالی و لجستیکی خصوصاً در زمینه حمل و نقل تجاری- دریایی برای حضور در کشورها و بازارهای دوردست خصوصاً منطقه آفریقا و شمال قاره آفریقا است. به همین دلیل نویسنده در این کتاب سعی کرده است اطلاعات دقیقی از کشور الجزایر در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. 

خواندن کتاب بررسی اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهور ی دمکراتیک خلق الجزایر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بیشتر کشور الجزایر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهور ی دمکراتیک خلق الجزایر

اطلاعات مبنایی کشور الجزایر

در این قسمت، اطلاعات اساسی کشور الجزایر شامل موقعیت جغرافیایی، مساحت، همسایگان، جمعیت، شهرهای مهم، واحد پول و تفاوت زمان با ایران بررسی می‌گردد.

نام رسمی کشور و موقعیت جغرافیایی

جمهوری دمکراتیک خلق الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا است. این کشور از شرق به تونس و لیبی، از غرب به مراکش، از جنوب غربی به موریتانی، از شمال به دریای مدیترانه و از جنوب به صحرای بزرگ آفریقا، مالی و نیجریه محدود است.

مساحت وهمسایگان

مساحت الجزایر برابر با ۲.۳۸۱.۷۴۱ کیلومتر مربع است و یازدهمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود. ۸۵% مساحت این کشور را بیابان تشکیل می‌دهد.

الجزایر از غرب ۱۵۵۹ کیلومتر با کشور مغرب یا مراکش، از جنوب ۱۳۷۶ کیلومتر با کشور مالی، از طرف شرق ۹۸۲ کیلومتر با لیبی و ۹۶۵ کیلومتر با جمهوری تونس، از جنوب شرقی ۹۵۶ کیلومتر با نیجر از جنوب غربی ۴۵۹ کیلومتر با موریتانی و ۴۲ کیلومتر با صحرای بزرگ آفریقا مرز مشترک دارد. بخش شمالی خاک الجزایر با دریای مدیترانه به‌طول ۹۹۸ کیلومتر همسایگی دارد.

جمعیت و شهرهای مهم

جمعیت این کشور بر اساس اطلاعات سازمان ملی آمار الجزایر در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۴ میلیون نفر است وتراکم جمعیت ۱۵ نفر در هر کیلومتر مربع است و ۵۶ درصد جمعیت این کشور در سه درصد خاک این کشور زندگی می‌کنند و رشد جمعیت ۱.۹۹% است.

از نظر جمعیت الجزایر سی و پنجمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می‌رود. شهر الجزیره با ۴.۴۰۰ میلیون نفر جمعیت، پایتخت این کشور است که در شمال الجزایر و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد. نرخ با سوادی در این کشور ۸۱% است. امید به زندگی در این کشور به ۷۷ سال رسیده است. بندر الجزیره یکی از مهمترین بنادر این کشور است که بیش از ۷۰% تبادلات تجاری از طریق این بندر صورت می‌گیرد. شهرهای عمده این کشور بلیده، وهران، سطیف، مستغانم، شلف، بجایا، طلمسان، اسکیکده، قسطنطنیه، عنابه هستند.

زبان رسمی این کشور عربی و زبان محلی آمازیغی است ولی زبان بربری و فرانسه نیز در این کشور رایج است واکثریت مکاتبات اداری وخصوصا مالی-بانکی بزبان فرانسه صورت می‌گیرد. مذهب رسمی این کشور اسلام است واکثریت اهل تسنن هستند و اقلیتی عبادی در منطقه مزاب در این کشور زندگی می‌کنند. از لحاظ شاخص توسعه انسانی ۹۱ امین کشور دربین ۱۸۹ کشور دنیا است و نرخ شاخص توسعه انسانی این کشور ۷۵% است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۸۳,۲۰۰
تومان