دانلود و خرید کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی احمد زاهد مهرچیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی اثر احمد زاهد مهرچیان

کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی

امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی


کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی نوشتهٔ احمد زاهد مهرچیان است و انتشارات معزبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی

 یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب یک هتل یا اقامتگاه وضعیت نظافت و پاکیزگی اتاق‌ها و محیط آن است و برای رسیدن به استاندارد مطلوب و جلب رضایت میهمانان در دنیای امروز باید به صورت تخصصی و حرفه‌ای به آن پرداخت. خانه‌داری فقط نظافت نیست. بلکه شامل مرتب و منظم نگه‌داشتن محیط هتل و خصوصا اتاق‌ها، حذف موارد اضافی، توجه به چیدمان لوازم و ارائه یک محیط زیبا و تمیز به میهمانان است. خانه‌داری، بالابردن استانداردهای رفتاری هتل است.

دست‌یافتن به این ویژگی‌ها قطعا نیازمند پرسنل با تجربه و آموزش دیده است؛ افرادی که با اصول نظافت، بهداشت، ایمنی و امنیت آشنایی داشته باشند، همچنین آموزش‌های لازم را در زمینه آداب معاشرت و چیدمان دکوراسیون دیده باشند. خانه‌داری یکی از مهم‌ترین مشاغل را در کل هتل دارد. اگر اتاق میهمان هنگام ورود تمیز نباشد یا وسایل ضروری در طول اقامت تأمین نشود، باعث برداشت منفی میهمان از هتل می‌شود. آنها ممکن است دیگر هرگز در آن هتل اقامت نکنند و ممکن است به صورت آنلاین در مورد هتل نقد بدی بنویسند. از سوی دیگر، اگر یک خانه‌دار با ارائه خدمات سریع و توجه به جزئیات کارش را انجام دهد، میهمان می‌تواند یک تجربه بسیار مثبت داشته باشد و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا بارها و بارها بازگردند.

ارتباطات اصلی خانه‌داری با میز پذیرش/تیم پذیرش است. وضعیت هر اتاق به طور منظم از خانه‌داری تا میز پذیرش و بالعکس، به روز می‌شود. با استفاده از فناوری‌های جدید موجود، به روزرسانی وضعیت اتاق را می‌توان از طریق نرم افزار هتل، سیستم‌های تلفن، برنامه‌های تلفن همراه خانه‌داری و غیره انجام داد.

خانه‌داری همچنین با بخش تعمیر و نگهداری یا مهندسی هماهنگی نزدیکی دارد، زیرا کارکنان خانه‌داری هنگام تمیز کردن اتاق‌ها انواع مختلف مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری را شناسایی می‌کنند و برای تعمیر یا تعویض به تیم تعمیر و نگهداری گزارش می‌دهند. به عنوان مثال خرابی تلویزیون، تجهیزات گرمایش، لوله‌کشی، روشنایی، مشکلات برق، مبلمان، توالت، سرویس بهداشتی، حمام، قفسه‌های حوله، مسائل تهویه و غیره. خانه‌داری به عنوان بخش «بک آفیس» در نظر گرفته می‌شود، حتی اگر آنها مستقیماً با میهمانان در تماس باشند. برای مثال هنگام تمیز کردن اتاق ها، ارائه خدمات روم سرویس و غیره.

این کتاب شما را با مسائل مختلف خانه‌داری از جمله دپارتمان، اصول خانه‌داری و روش‌های استاندارد نظافت آشنا می‌کند. همچنین شما را با تجهیزات، عوامل مهم در خانه‌داری، لوازم اتاق میهمان، انواع اتاق‌های هتل و بخش خشکشویی آشنا می‌کند. و در پایان، اصطلاحات اولیه و اختصارات، انواع لکه و راه‌های مقابله، آشنایی با انواع آتش، کپسول‌های اطفا حریق و مواجه با آن را در هتل آموزش می‌دهد. پس از مطالعه این کتاب، شما در سطح مناسبی از آگاهی قرار خواهید گرفت و می‌توانید خود را با شروع کار و کسب تجربه به سطوح بلاتر برسانید.

خواندن کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به مدیران و شاغلان صنعت هتل‌داری به‌ویژه پرسنل بخش خانه‌داری توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب خانه داری هتل و نکات کاربردی

اصول استاندارد خانه‌داری

تلاش‌های خانه‌داری خود گویای این امر است. نتیجه تلاش‌های خانه‌داری صادقانه قابل توجه است. کارکنان خانه‌داری باید کارهای نظافت و نگهداری را در مکان‌های مختلف داخل هتل انجام دهند. مهم‌ترین وظیفه، نظافت و نگهداری اتاق، سرویس بهداشتی و حمام میهمان است. میهمانان نظافت را در این منطقه به طور جدی ارزیابی می‌کنند.

با رعایت بهترین شیوه‌های نظافت و نگهداری، کارکنان خانه‌داری می‌توانند در کنار حفظ رضایت میهمانان مقیم و همچنین ایجاد تمایل به تکرار اقامت آنها در هتل مشارکت داشته باشند. این امر درآمد بیشتری را برای هتل به ارمغان می‌آورد. برای انجام رضایت مندی میهمان و بهره‌وری بیشتر، کارکنان خانه داری باید روش‌های نظافت و نگهداری استاندارد آشنا شده و آنها را رعایت کنند.


نظرات کاربران

حسین توانگر
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

بسیار عالی است کسانی که در ضمیمه هتلداری اطلاعات می‌خواهند کتاب خوبی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

حجم

۱۰۱۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان