دانلود و خرید کتاب مارتین لوتر محمدحسین افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارتین لوتر اثر محمدحسین افشاری

کتاب مارتین لوتر

معرفی کتاب مارتین لوتر

کتاب الکترونیکی «مارتین لوتر» نوشتهٔ محمدحسین افشاری در نشر میراث ماندگار چاپ شده است. این کتاب به تحلیل روان‌شناختی شخصیت مارتین لوتر براساس اندیشه‌های روان‌شناختی اریکسون می‌پردازد.

درباره کتاب مارتین لوتر

مارتین لوتر یکی از مصلحان دینی است که توانست، اصلاحاتی را در عمل و آموزه‌های کلیسا و نیز در ساختار آن ایجاد کند که درنهایت موجب انشعاب خاصی در درون این ساختار دینی شده و باعث پدید آمدن فرقه پروتستان در درون کلیسا و پیدایی کلیسای لوتری شد. از این‌روی تحلیل تاریخی حرکت اصلاحگرایان مارتین لوتر به همراه تحلیل روانشناختی شخصیت او از دیرباز مورد توج روان شناسان قرار گرفته است که به عنوان نمونه می‌توان به اریک اریکسون که یک روان‌تحلیلگر در مکتب فروید هست، اشاره کرد. اریک اریکسون در کتاب لوتر جوان اقدام به تحلیل روانشناختی شخصیت مارتین لوتر و حرکت‌های اصلاحی او نموده است. نوشتار حاضر با عنوان مارتین لوتر، پژوهشی است که پس از بیان مفاهیم کلیدی همچون معرفت دینی، شخصیت و ... به عوامل وراثتی و غیر‌وراثتی مؤثر بر شخصیت اصلاحگرایان و نیز نوع معرفت‌شناسی دینیِ مارتین لوتر همچون: سنخ و بنیه ، خانواده، یادگیری، محیط اجتماعی پرداخته است و در ادامه به بیان مراحل رشد روانی - اجتماعی از نگاه اریکسون و تطبیق آن بر مراحل و دوره‌های حیات لوتر پرداخته است.

کتاب مارتین لوتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ مارتین لوتر اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مارتین لوتر

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در آلمان به پایان رساند؛ و در رشته علوم انسانی موفق به اخذ دیپلم شد. پس از آن به کار هنری روی آورد. کاری که به گفته خودش در اروپا برای جوانان بیکاری محسوب می‌شد. در این سال‌ها بود که او به علاقه واقعی خود پی برد و موفق شد در مدرسه آمریکایی «وین» تدریس کند. او همچنین از سال ۱۹۲۵ در همین شهر آموزش تحلیل روانی را در مؤسسه روان‌تحلیل‌گری وین زیر نظر «آنا فروید»، دختر فروید و «آگوست آیش هو» فراگرفت. علاوه بر آن از آموزشگاه «ماریا مونته سوری» مدرک رسمی اخذ نمود. درواقع این دوره تنها دوره تحصیلات عالی وی به‌شمار می‌رفت. اریکسون همچنین به تدریس و کار در زمینۀ روان‌تحلیل‌گری پرداخت و شروع به نوشتن اولین مقالات خود نمود. در همین مقاله‌ها بود که او کاربرد نظری تحلیل روانی را در مسائل تعلیم و تربیت مطرح کرد. اریکسون از سال ۱۹۳۳ برای مدت دو سال در شهر بوستون به تدریس و کار دعوت شد و پس از مدت یک سال به‌عنوان محقق روانشناسی در بخش روانپزشکی اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد مشغول کار شد. پس از آن از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ میلادی در بخش روانپزشکی مؤسسه روابط انسانی در دانشکده پزشکی «ییل» به کار پرداخت. اریکسون ابتدا در نقاشی آموزش دیده بود و سرانجام آنچه از اریکسون ماند، روانکاوی است که به خاطر نظری در باب رشد روانی-اجتماعی انسان‌ها معروف شد. با این حال او هیچ نوع مدرک دانشگاهی نداشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان