دانلود و خرید کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی محمد دریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی اثر محمد دریایی

کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

کتاب الکترونیکی «ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی» نوشتهٔ محمد دریایی و اسماعیل گندمکار در انتشارات آرمان رشد چاپ شده است. دکتر دریایی در کتاب خود از اهمیت و تاثیر به سزای ورزش بر سلامت جسم و جان و تقویت قوای روحی و معنوی پرده برمی دارد؛ او جایگاه ورزش را در دنیای ماشینی امروز تبیین می کند، این مقوله را از دید اسلامی مورد بحث قرار می دهد و اصول مهمی را که ورزشکار باید در تغذیه خود، میزان و کیفیت خواب و… رعایت کند در اختیار می گذارد.

دربارهٔ کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی

امروزه کارشناسان علوم ورزشی بر این عقیده‌اند که آن‌چه باعث از بین بردن تنبلی و بی‌تحرکی است ورزش است. ورزش با ایجاد شادی و نشاط نهال طروات و سرزندگی را در روح و جسم فرو می‌نشاند و تا حد زیادی قادر است که عوارض منفی ناشی از زندگی ماشینی را کاهش دهد و در صورتی که ورزش بر اساس معیارهای علمی، اصولی و اسلامی برنامه‌‌ریزی گردد باعث شود باعث ارتقای ارزش‌های انسانی خواهد بود. از سوی دیگر ورزش در جهت تقویت اخلاق انسانی در اسلام از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است که فرد با تسلط بر نفس خود می‌تواند روحیات و معنویات را در کنار آیین پهلوانی به کار گیرد. کتاب حاضر دربردارنده مطالبی پیرامون ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی است.

عناوین فصول کتاب عبارتند از:

فصل اول: ورزش

فصل دوم: ورزش در اسلام

فصل سوم: ورزشکار و اجتماع

فصل چهارم: اخلاق ورزشى

فصل پنجم: زن و ورزش

فصل ششم: ورزش کودکان

فصل هفتم: تغذیه در ورزش

فصل هشتم: اهمیت آب در ورزش

فصل نهم: آهن

فصل دهم: ویتامینها و مواد معدنى

فصل یازدهم: پروتئین

فصل دوازدهم: تأثیر کربوهیدرات قبل از فعالیتهاى استقامتى طولانى

فصل سیزدهم: داروها و مواد محرک

فصل چهاردهم: داروها و گیاهان دارویى

فصل پانزدهم: خواب و اهمیت آن در ورزش

فصل شانزدهم: تأثیر تغذیه و ورزش در بلند شدن قد کودکان و نوجوانان

آیات و روایات در خصوص مسایل ورزش

کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ نقش ورزش و تأثیرات آن بر سلامتی و فرهنگ ایرانی و اسلامی اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ورزش و سلامت در فرهنگ ایرانی 

تمدن‌ها در ورزش سراسر تاريخ، توانستند يك معامله بزرگ كه تغيير اجتماع و ماهيت در ورزش است را آموزش بدهند. آن‌ها چيزهاى بسيار جديدى از هنر را در فرانسه، آفريقا و استرالياى ماقبل تاريخ كه مدرك آن در مراسم‌هاى رسمى تهيه شده را كشف كردند. اين كسب مهارت‌ها وابسته به سفارش مردم است كه براى يافتن معانى فعاليت‌ها در ورزش به صورت يك مرواريد گرانبها می‌درخشد. مثلا ورزش ژيمناستيك در ميان چينی‌‏ها پيشينه زيادى دارد. ورزش‌هاى ديگرشامل: پرتاب  نیزه، پرتاب دیسک و پرش بلند و کشتى است.

رسوم سنت گرایانه ورزش باستانی ایرانی، هنر زورخانه‌ای بود که اکنون  با این سنت حسنه تماس اندکی داریم. در میان دیگر ورزش‌های ایرانی، چوگان و پرتاب نیزه هم وجود داشت. دسترسی به ورزش‌های عمومی با تأسیس یونان قدیم، ایجاد شد. کشتی، دومیدانی، بوکس، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و مسابقه ارابه‌سواری نیز در آن زمان متداول بود. بازی‌های المپیک هر چهارسال یکبار در دهکده‌های کوچکی مثل دهکده‌های یونان باستان برگزار می‏‌شد و مردم سراسر جهان به این المپیک‌ها فراخوانده می‏‌شدند.

وجود ورزش‌های منظم برای موجودات زنده مطابق المپیک قرون باستان و قرن حاضر است. فعال شدن موجودات برای تنظیم غذا و خوراک، خود موجب منظم انجام شدن فعالیت‌ها برای لذت بیشتر مسابقات و فعالیت‌هایی مثل ماهیگیری و باغبانی است. انقلاب صنعتی موجب زیاد شدن آلودگی و فرصت نداشتن تماشا گر ورزشی برای دسترسی و تمایل به بازی‌های جهانی شده است. محبوبیت و تمایل داشتن مانند ماشین افزایشگر، موجب ترقی‏‌های حرفه‌ای متداول ورزشی می‏‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان