دانلود و خرید کتاب پرند نیلگون سهیلا شیخلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرند نیلگون اثر سهیلا شیخلو

کتاب پرند نیلگون

نویسنده:سهیلا شیخلو
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرند نیلگون

کتاب پرند نیلگون نوشته سهیلا شیخلو است. این کتاب را انتشارات آرمان رشد منتشر کرده است و به وصف طبیعت در سبک خراسانی؛ فرخی و عنصری می‌پردازد.

درباره کتاب پرند نیلگون

بشر از قرن‌ها پیش در دامن طبیعت پرورش یافته و حواسش متوجه مظاهر طبیعت و وسعت بیکران آن بوده است و پس از آن که قرن‌ها از زندگی بشر متمدن می‌گذرد، تمام کوشش او برای تبیین و تعبیر طبیعت و جلوه‌های آن صرف می‌شود و می‌توان گفت بشر دقیقه‌ای از کار طبیعت غافل نبوده و نیست.

در هر یک از رشته‌های ذوقی، هنری، علمی و زندگی بشر متمدن که مطالعه شود، ارتباط طبیعت در آن، تاریخ مفصلی دارد، در مورد ادبیات نیز چنین است. ادبیات در حقیقت زنده‌ترین نمودار و گویاترین رابطه بشر و طبیعت است؛ زیرا آن چه انسان دربارۀ طبیعت اندیشیده و گفته در این کتاب جلوه‌گر است و چه نکته‌ها که در این باب پرداخته و چه استفاده‌ها که از مظاهر آن کرده است. ادبیات کتاب افکار و احساسات و تخیلات بشری است و آثار مختلف مظاهر طبیعت را به خوبی می‌توان در آن یافت. 

 شعر فرزند طبیعتی است که از آن جا برخاسته و در آغوش آن بالیده و از آب آن نوشیده و با مرغان آن نغمه سرداده و با گل‌هایش زیور گرفته است و بی‌شک آن چه ادبیات کهن سال فارسی را زیربناست، طبیعت است. 

 عشق و علاقه شاعران سبک خراسانی به وصف طبیعت، آنان را وادار می‌کرد که در هر فرصتی که بدست می‌آورند، به وصف طبیعت بپردازند. این طبیعت از تغزل گرفته تا تخلص و متن مدایح و شریطه‌ها ریشه دوانده است؛ زیرا دوره‌ای است که درون‌نگری و سیر و سلوک فکری به وسعت سبک عراقی در شعر پرتو نیفکنده است. در این دوره مثلا قطره بارانی که از ابر می‌چکد و در دل صدف قرار می‌گیرد درس تواضع و فروتنی را به شاعر نمی‌آموزد بلکه ممدوح دریای قطره پرور است و شاعر را می‌پرورد و مثل مروارید ارزش می‌بخشد. شعر این شاعران و نگاه آن‌ها در پی زیبایی‌های مادی و محسوس می‌گردد و بر سطح هر چیز متوقف می‌ماند. توجه آنها به موالید طبیعت بیشتر و توصیف آنها نیز فراوان‌تر است.

این کتاب به آثار دو شاعر بزرگ سبک خراسانی فرخی و عنصری پرداخته است و آثار این دو شاعر را بررسی می‌کند و طبیعت در آثارشان را نشان می‌دهد. 

خواندن کتاب پرند نیلگون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۵ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان