دانلود و خرید کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی سوزانا ال. رز ترجمه طاهره آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی اثر سوزانا ال. رز

کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی

معرفی کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی

کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی نوشتهٔ سوزانا ال. رز و ریچارد تی. هارا و ترجمهٔ طاهره آشتیانی است و انتشارات آرمان رشد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی

آمارها حاکی از آن است که ۱۲ میلیون بیمار نجات یافته سرطان در آمریکا وجود دارد. شما ممکن است با یک دوست، همکار، همکلاس قدیمی یا شاید شخص نزدیک‌تری مانند پدر، مادر، یا همسر خود برخورد داشته باشید که به سرطان مبتلا شده باشند؛ البته ممکن است خود شما نیز گرفتار شده باشید. واکنش شما برای نخستین بار چیست؟ اولین احساس قبل از ضربه و شوک شدید، شک و تردید است. سرطان تنها یک اختلال فیزیکی در بدن نیست، بلکه عمیق‌ترین ترس‌ها را در وجود بیمار ایجاد می‌کند. با وجود سال‌ها تلاش و آموزش خستگی‌ناپذیرِ حامیان جهت تغییر نگرش نسبت به این بیماری، هنوز اقدامات موفقیت‌آمیزی صورت نگرفته است. وظیفهٔ مددکاران اجتماعی در این زمینه، دادن مشاوره به بیماران و خانواد‌ه‌هاست. این بیماری تک‌تک اعضای خانواده را درگیر می‌کند. اگر شما رابطهٔ نزدیکی با بیمار سرطانی دارید این کتاب راهنمای مناسبی برای پاسخ‌گویی به سؤالات شماست. در سؤالات مخصوصاً از عنوان پدر، مادر یا همسر برای ملموس شدن موضوع استفاده شده است. این کتاب اطلاعات و توصیه‌های سودمندی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین در این کتاب به اهمیت اصول مراقبت از بیماران و مراقبان اشاره و در مواردی برای کسب تجربیات متنوع به موضوعات تکراری پرداخته‌ شده است. فصل نخست به موضوع سرطان متمرکز شده است. این بخش اساسی‌ترین قسمت در کسب آگاهی از بیماری است.

خواندن کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به بیماران سرطانی و اطرافیان و خانوادهٔ آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره مراقبت های بیمار سرطانی

مادرم ضعیف شده و احساس ناامیدی دارم. چگونه به او غذای بیشتری بدهم؟

کاهش وزن تنها به دلیل دریافت غذای کم نیست. در این مورد با پزشک گفتگو کنید تا علت کاهش وزن مادرتان را بفهمید.

اگر مادرتان غذا می‌خورد و کالری کافی دریافت نمی‌کند شما میزان غذای او در هر وعده یا تعداد آن را افزایش دهید. اگر او غذایش را کامل نخورد علت و انگیزه‌اش را بپرسید.

عده‌ای به دلیل تناسب‌اندام و لاغری غذا کم می‌خورند. گاهی بر اثر جراحی و خشکی دهان میلی به غذا خوردن وجود ندارد. در این شرایط تیم پزشکی شما را با تجویز دارو و شیوه صحیح درمان راهنمایی می‌کند. اگر علت لاغری موارد ذکر شده نباشد ممکن است مربوط به تغییر ذائقه چشایی باشد. مواردی که باعث افزایش اشتها می‌شود در زیر آمده است:

جوی آرام و دوستانه بسازید و غذاهایی دلپذیر میل کنید. از انجام کارهای سخت روزانه دوری کنید. بیش از ۳ وعده غذا با غذاهای کم‌حجم و پرکالری بخورید. ورزش سبک قبل از غذا اشتها را تحریک می‌کند. از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های گازدار که احساس سیری را افزایش می‌دهد، پرهیز کنید. چاشنی‌های خوشایندی برای غذا انتخاب کنید. استفاده از روغن، آب‌لیمو و ماست علاوه بر کمک در بالا بردن میزان کالری، به اصلاح ذائقه نیز کمک می‌کند. استفاده از شیر در سوپ، سس در حبوبات داغ در افزایش دریافت و جذب کلسیم کمک می‌کند. فقط مطمئن باشید که کلسیم اضافی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. استفاده از آجیل، ریشه گندم و روغن بادام‌زمینی به‌عنوان پروتئین غنی شده در سرعت و چالاکی بیمار کمک می‌کند. غذاهایی با کالری زیاد مصرف کنید تا وزن ازدست‌رفته را به دست آورید. پذیرش تغییر در عادات غذایی بیمار نیاز به زمان دارد. برای راهنمایی بیشتر از چگونگی دریافت کالری و ارزش غذایی با پرستار یا دکتر داروساز مشورت کنید. برای استفاده از داروهای مکمل غذایی و افزایش اشتها با پزشک متخصص تغذیه صحبت کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان