دانلود و خرید کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء حسن کافی الاقحصاری البوسنوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء اثر حسن کافی الاقحصاری البوسنوی

کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء

معرفی کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء

کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء نوشتهٔ حسن کافی الاقحصاری البوسنوی و گردآوری شده توسط علی‌‌اکبر ضیایی است و انتشارات بین المللی امین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء

شناخت بافت دینی و اجتماعی منطقهٔ بالکان برای آشنایی با فرهنگ و تمدن مسلمانان آن منطقه اهمیت زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین مبانی دینی مسلمانان بالکان اعتقادات دینی آنان به‌ویژه نوع نگرش به دین از منظر قرآن و سنت است. مذهب ماتریدی از دیرباز توسط علمای دینی عثمانی در منطقه بالکان ترویج می‌شده و کتاب‌های ابومنصور ماتریدی و عمر نسفی و تفتازانی و ابواللیث سمرقندی در مکتب‌خانه‌های بالکان تدریس می‌شده است. شیخ حسن کافی آقحصاری که از علمای برجسته بوسنی و هرزگوین در اوائل قرن یازدهم هجری به‌شمار می‌آمده است به مکتب فکری ماتریدی گرایش داشته و سعی کرده است تا سلسلهٔ مشایخ خود را از طریق علمای ماتریدی به پیامبر اکرم متصل نماید و از این طریق دو هدف محقق می‌شده است، یکی اعتبار سخنان و نوشته‌های شیخ حسن کافی و دیگری آشنایی خواننده با تاریخ فکری ماتریدیه از عصر عثمانی تا صدر اسلام. کتاب نظام العلماء الی خاتم الانبیاء برای آشنایی با مبانی فکری و دینی مسلمانان بالکان به‌ویژه بوسنی و هرزگوین نوشته شده است.

خواندن کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای طلاب حوزهٔ علمیه و دانشجویان زبان عربی و همچنین کسانی که دربارهٔ مبانی فکری مسلمانان در سرتاسر دنیا تحقیق می‌کنند مناسب است.

بخشی از کتاب نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء

هو حسن بن طورخان بن داود بن یعقوب الآقحصاري المشهور بکافي النحوي الفقیه الأصولي المتکلم الشاعر الأدیب القاضي المصلح المجاهد في سبیل الله و کان رئیس العلماء في زمانه و ترجم نفسه في کتابه « نظام العلماء الی خاتم الأنبیاء » في الفصل التاسع و العشرین، فقال: « هذا العبد الضعیف الفقیر الی ربّه الباري حسن بن تورخان بن داود بن یعقوب الذیبي الآقحصاري القاضي بآقحصار عفا عنه و عنهم [الملك] الغفار.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
۱۱,۵۰۰
۵۰%
تومان