دانلود و خرید کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده کاوی ایمان سوهانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده کاوی اثر ایمان سوهانیان

کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده کاوی

معرفی کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده کاوی

کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده‌کاوی نوشتۀ ایمان سوهانیان و سمانه علی‌پور است. این کتاب را انتشارات آذرفر در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.

درباره کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده‌کاوی

در عصر انفجار اطلاعات، سازمان‌ها هرروزه حجم زیادی از داده را تولید و جمع‌آوری خواهند کرد. استخراج اطلاعات مفید از پایگاه‌داده و تبدیل کردن اطلاعات به نتایج عملی چالش اصلی است که سازمان‌ها با آن روبرو هستند. در واقع داده‌ها قلب تپنده فرایند تجاری بیشتر شرکت‌ها تلقی می‌شوند، آنها فارغ از خرد و کلان بودن نوع صنعت در تمامی صنایع نظیر خرده‌فروش‌ها، ارتباطات، تولید، تسهیلات، بیمه، کارت‌های اعتباری و بانکداری از طریق تعاملات در سیستم‌های عملیاتی شکل می‌گیرند لذا نیاز به ابزاری است که بتوان داده‌های ذخیره شده را پردازش کرده و اطلاعات حاصل از این پردازش را در اختیار کاربران قرار دهد.

در این میان بانک‌ها اساساً از پایگاه‌های داده متعدد و گسترده‌ای برخوردار هستند که حاوی اطلاعات مربوط به مبادلات و جزئیات دیگر مربوط به مشتریانشان است. یکی از ابزارهایی که کاربرد وسیعی در تمامی زمینه‌های مربوط به داده، اطلاعات و دانش سازمان‌های امروزی یافته است تکنیک داده‌کاوی می‌باشد. داده‌کاوی ابزاری است که در آن با استفاده از تکنیک‌های مختلف به شناسایی الگوهای مختلف کاربردی از میان انباری از داده‌های ذخیره شده می‌پردازد.

در این کتاب به‌منظور مدل‌سازی رفتار رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری و پیش‌بینی این دسته از مشتریان، مدلی مبتنی بر فرایند کریسپ و داده‌کاوی ارائه شده است. گام‌های زیر جهت دستیابی به هدف طی گردیده است: پاک‌سازی و آماده‌سازی داده‌ها، مهندسی ویژگی‌ها ایجاد ویژگی‌های جدید و انتخاب ویژگی‌های بهینه از میان آن‌ها مدل‌سازی داده‌ها با الگوریتم‌های منفرد و ترکیب مدل‌های پایه برای ساخت مدل تلفیقی و نیل به‌دقت بالاتر به‌دست‌آمده است.

خواندن کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده‌کاوی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به صنعت بانکداری و اقتصاد مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب پیش بینی رویگردانی مشتریان در صنعت بانکداری با استفاده از داده‌کاوی

اصل اساسی که جنگل‌های تصادفی بر آن متکی هستند، قدرت خرد جمعی است. به این معنا که یک کل واحد، بهتر از هر یک از اجزای منفرد عمل می‌کند. به بیان علم داده‌کاوی، تعداد زیادی از مدل‌های درخت‌های نسبت نامرتبط با یکدیگر، در کنار یکدیگر و به‌عنوان یک کل واحد، بهتر از هر یک از مدل‌های منفرد عمل می‌کنند. در واقع عدم همبستگی یا کم بودن همبستگی بین مدل‌های (درخت‌های) منفرد، کلید عملکرد بهینه جنگل‌های تصادفی در مقایسه با درخت‌های منفرد است. این مسئله را می‌توان به یک پورتفوی سرمایه‌گذاری تشبیه کرد که در آن، یک سبد یا کل واحد از سهام متنوع و غیرمرتبط با یکدیگر، بهتر از هر یک از سهام منفرد عمل می‌کند. دلیل این تأثیر نیز، محافظت سهم‌های مختلف از یکدیگر در برابر خطاها و ضررهاست. در ارتباط با جنگل‌های تصادفی، برخی درخت‌ها ممکن است عملکرد بدی داشته باشند، درحالی‌که درخت‌های دیگری نیز با عملکرد نه‌چندان مناسب وجود دارند.

نظرات کاربران

کاربر ۳۶۸۴۴۹۹
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

داده کاوی حلقه گم شده بسیاری از سازمانهاست. با مطالعه این کتاب متوجه این موضوع خواهید شد. مطالعه این کتاب به شدت توصیه میشه .

کاربر 4323396
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

یکی از بهترین و خلاصه ترین کتاب ها در زمینه داده کاوی است اگه علاقه مندید به این حوزه هستید مطالعه کنید.

رضایی
۱۴۰۱/۰۱/۱۷

بسیار کتاب روان و قابل فهمی بود. خوندنش رو به همه علاقه مندان به این حوزه توصیه میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۱۰۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان