دانلود و خرید کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی مرتضی کمال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی اثر مرتضی کمال

کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی

نویسنده:مرتضی کمال
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی

کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی نوشته مرتضی کمال است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی

این کتاب مجموعه‌ای از روش‌های درمان بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است که در زمان‌های گذشته رواج داشته است. این کتاب روش‌های درمانی طب سنتی را ارائه می‌کند که می‌تواند راهنمایی برای تمام کسانی باشد که در زمینه طب سنتی پژوهش و مطالعه می‌کنند. این کتاب کمک می‌کند اطلاعات کاملی درباره روش‌های درمانی تاریخی داشته باشید. 

خواندن کتاب معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به طب سنتی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب 

درمان آبله معالجات بالینی حکیمان در طب سنتی

گزارشی از پروندۀ بیماری که دختر بوالحسن فرزند عبدویه بود: او بدون رایزنی با من و به جهت خوی همیشگی شیر شتر آشامید. شکم او بادناک شد. درمانگران داروی مشک دادند، ولی پیشنهاد خون‌گیری و شکم‌روش زایی به وی داده نشد، پس از آن دچار تب مطبق شد و نشانه‌های بیماری آبله در او نمایان شد و بیماری آبله به اندازۀ چهار برابر در او پدیدآمده بود و چون بیماری آبله آغاز شد. من برنامۀ درمانی چشم برای او آماده کردم و با برخی از داروها سرمه‌ای ساخته شده از گلاب به نیروبخشی چشم او پرداختم که خوشبختانه هیچ سوزۀ آبله در چشم او پدید نیامد، چون در پیرامون چشمان او شگفتی بزرگی رخ داده بود که انگیزۀ سالم ماندن چشمان شده و پیرزنان پیرامون آن دختر از چنین رویدادی شگفت‌زده شده بودند؛ بنابراین، او را مدّتی به نوشیدن آب‌جو (ماءالشعیر) و جز آن وادار کردم، ولی با آن که باید پس از کاربرد آن در این بیماری، روان ساز باشد، ولی شکم این بیمار را نرم نکرد و مانده‌هایی از تب گرمازا در او به جا مانده بود پس گمانه‌زنی کردم آن خلط بیماری‌زای به جا مانده طبق معمول با روان سازی از شکم رانده نشده است و از سوی دیگر به جهت ناتوانی بیمار نمی‌توانستم به یک باره، او را تهی‌سازی نمایم.

از این رو، به مدّت پانزده روز هر بامداد خیسانده‌ای و در نیمروز آب‌جو بدو می‌نوشاندم و روزی دو بار برای تهی‌سازی پس مانده‌های روده‌ای به آبریزگاه می‌رفت و به طور کامل تن او از هرگونه فزونی تهی‌سازی شد و پس از چهل روز نشانه‌های پزانیده شدن کامل در پیشاب دیده شد و بهبودی کامل او پس از پنجاه روز به دست آمد.

آبله

** تدبیر آبلۀ قوی چرکین

محمد شکر اللّه که فرزند این درویش (شارح کتاب قانونچه) است، آبله قوی برآمده بود و دانه‌ها آبناک شده و از شدّت حرقت آن آرام نداشت و چون که در این دیار هند، شکافتن دانه‌ها مروج کمتر است و فقیر نیز تا آن وقت به کسی امر نکرده بود، بدان سبب توقف در این کار می‌کرد، آخر، حسب ضرور، به رغم انف عجائز که منع شدید از ارتکاب این می‌نمودند اقدام در آن کرده، با سوزن‌های زرین شگافتن آغاز نمود، از هر محل که آب برمی‌آمد فوراً تسکین در آن می‌‌افتاد، چنانچه به‌تدریج و مهلت در مدّت سه پاس، تمام آبله‌‌ها را شگافتم و فرحت کلّی روی داد به عنایت رب‌العباد و بعد از این، این عمل بارها به تجربه رسیده و نفع آن اسرع‌‌تر مشهود گردید

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان