دانلود و خرید کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان امیدرضا فراهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان اثر امیدرضا فراهی

کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان

کتاب الکترونیکی «اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان» نوشتهٔ امیدرضا فراهی در انتشارات راه ابریشم چاپ شده است. این کتاب با مبانی طب سنتی ایرانی نگاشته شده است.

درباره کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان

منابع مکتوب طب ایرانی شاخص‌های فراوانی از زبان را به‌عنوان شاخص‌های تشخیصی وضعیت‌های مختلف بدن، دستگاه گوارش و مغز و در درجهٔ بعدی برخی ارگان‌های دیگر معرفی کرده‌اند. از این بین برخی از شاخص‌ها، شامل رنگ جرم زبان، میزان انتشار، ضخامت و رنگ بار زبان، اندازه و شکل زبان و تا حدودی رطوبت و خشکی و شقاق زبان کاربرد بیشتری در بین متخصصان طب ایرانی دارد.

هر چند منابع مکتوب طب ایرانی شاخص‌های قابل توجهی از زبان را جهت تشخیص حالات مختلف بدن معرفی نموده‌اند ولی جهت توسعهٔ مدون آموزش و پژوهش طب ایرانی این شاخص‌ها نیازمند استاندارد‌‌سازی هستند. تصاویر برگزیدهٔ کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان به‌عنوان اولین مستندات استانداردسازی شاخص‌های تشخیص زبان می‌تواند جهت ساماندهی آموزش و پژوهش نشانه‌شناسی طب ایرانی به‌کار گرفته شود.

در تألیف کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان ابتدا منابع معتبر طب ایرانی مطالعه و شاخص‌های تشخیص زبان و نحوهٔ استدلال آن‌ها جمع‌آوری شد. مصاحبه با ۲۰ متخصص و جمع‌آوری نظرات و تجربیات بالینی آن‌ها درخصوص شاخص‌های تشخیصی زبان و نحوهٔ استدلال آن‌ها گام بعدی در گردآوری مطالب کتاب بود.

کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ آثار مربوط به طب سنتی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اطلس تشخیص حالات بدن از طریق زبان

«طب ایران دارای ریشه‌ای ۱۰هزارساله است و منابع موجود در مورد آن شامل کتاب اوستا (کتاب آیین زرتشت) و نوشته‌های مورخان یونانی مانند کتزیاس و گزنفون می‌باشند. طب سنتی میراث قرن‌ها تلاش اندیشمندان گذشته در پیشگیری و درمان بیماری‌ها است. بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، طب سنتی مجموعه‌ای از علوم، آگاهی‌ها و مهارت‌های پیشینیان است که در تمدن‌های مختلف بر پایه دانش و تجربیات بشر در طول تاریخ بنانهاده شده است. در حال حاضر با بررسی علمی و به‌روزرسانی شیوه‌های تشخیص و درمان، طب سنتی می‌توانند راهگشای بسیاری از مشکلات پزشکی امروز باشند. با توجه به اینکه کاربرد صحیح و خردمندانه مکاتب طب سنتی می‌تواند مانع هدر رفتن بسیاری از منابع مالیِ نهادهای درمانی شود، سازمان بهداشت جهانی با اصلاح رویکردهای گذشته خود استفاده از همه طب‌های مکمل را در کنار طب رایج به‌عنوان یک مکتب طب تلفیقی (Integrative medicine) موردتوجه قرار داده است.

در طب ایرانی تشـخیص خصوصیت‌های فیزیولـوژیک، بیماری‌ها و علل آن‌ها عمدتاً با استفاده از شاخص‌های بالینی مانند رنگ بدن، نبض، ادرار، مدفوع، و شاخص‌های تشخیص زبان انجام می‌گیرد. منابع طب ایرانی خصوصیات متنوعی از شاخص‌های تشخیصی زبان را بصورت کیفی مطرح و نحوه استدلال آنها را مشخص نموده‌اند. هم اکنون متخصصین طب ایرانی بدون دسترسی به استاندارهای لازم از شاخص‌های مذکور جهت تشخیص‌های بالینی و آموزش دانشجویان استفاده می‌نمایند. دستیابی به روش‌های استاندارد شده و ارائه الگوی‌های آموزشی معتبر جهت ساماندهی آموزش و پژوهش در شاخص‌های طب ایرانی بسیار با اهمیت می‌باشد. هدف از نوشتن این کتاب جمع بندی نظرات منابع مکتوب و نیز نظرات و آراء متخصصان طب ایرانی در خصوص شاخص‌های تشخیص زبان و ارائه نمونه¬های برگزیده به عنوان الگوی‌های آموزشی تصاویر تشخیص شاخص‌های زبان می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان