دانلود و خرید کتاب شگفتی های عدد ۷ محمدرضا بهبودی املشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شگفتی های عدد ۷ اثر محمدرضا بهبودی املشی

کتاب شگفتی های عدد ۷

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شگفتی های عدد ۷

کتاب شگفتی های عدد ۷ نوشتۀ محمدرضا بهبودی املشی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب شگفتی های عدد ۷

در طول تاریخ بزرگان دانش‌پژوهان درباره یافتن سنت‌های به‌یادماندنی و یادگارهایی که از گذشته‌های بسیار دور برجای‌مانده در مسائل گوناگون به بحث و گفتگو پرداخته که در زمینه‌های مختلف آثار گران‌بهایی از آن آداب و سنن از گذشته نسل به نسل تا به امروز بوده که این امر باعث کنجکاوی اندیشمندان به اهمیت موضوع از پیشینیان ما گردیده، تداوم سنت‌های گذشتگان از دیرباز به‌طوری هرساله در افکار عمل مردم امروز تکرار و پابرجا بوده از جمله سنت‌ها به‌صورت مناسبت‌هایی از جشن‌های ملی و اعیاد مذهبی درآمده به‌صورت کوتاه و مختصر به چند مورد آن اشاره می‌نمایم، جشن‌های نوروزی (اول فروردین تا سیزدهم)، جشن‌های سده ده روز اول بهمن که شب و روز آتش بسیاری می‌افروختند، جشن تموز (اول تیرماه)، جشن آب‌پاشان آبریزان و جشن مهرگان که از ۱۶ تا ۲۱ مهرماه جشن مهرگان را به فریدون نسبت می‌دهند. چهارشنبه‌سوری‌ها و حتی شب یلدا و پنجاه بدر قزوین و مناسبت‌های مذهبی عید غدیر خم و عید قربان و گفتن قصه‌ها و داستان‌های حماسی، تاریخی و رخدادهای ناگوار و قحطی هفت سال در مصر (یوسف ۴۳)، و رخدادهای مذهبی معروف به عمره القضا (فتح ۷۷) که شرح آن در صفحات بعد گفته می‌شود.

و آنچه از پیشینیان به‌جامانده از مادها، سومری‌ها، هخامنشیان، ساسانیان، و دیگر ادیان ملل باگذشت بیش از هزاران سال با تمام فراز و نشیب‌ها که تا امروز در میان بیشتر قبایل و طایفه‌ها همچون فارس، بلوچ، ترکان، عشایر، کرد و لر با قدمت فرهنگ والای ما به‌صورت امانتی گران‌بها از آداب ماندگار ایرانیان حفظ و حراست نماییم.

خواندن کتاب شگفتی های عدد ۷ را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به ادبیات مذهبی مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب شگفتی های عدد ۷

هفت در محاوره‌های رایج فارسی از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین جهت توده‌ای از مردم از داشتن باورها و اتفاق‌نظر در استواری و ماندگاری آن اصرار دارند.

بهتر است نسبت به موضوع فوق (عدد هفت) اشاراتی داشته باشم.

* هفت قدم به‌طرف قبله برداشتن جهت ادای سوگند اثبات و ادعای قضایا (اقرار یا انکار)

رنگین بودن پرندگانی چون طاووس و بوقلمون به هفت‌رنگ

رنگین بودن رنگین‌کمان (قوس‌وقزح) معروف به هفت‌رنگ مشخصه از تجزیه نور خورشید بر ذرات آب پدیدار می‌گردد.

اصطلاح (بناسزنق)، «ب» بنفش، «ن» نیلی، «ا» آبی، «س» سبز، «ز» زرد، «ن» نارنجی، «ق» قرمز که در ایجاد این هفت‌رنگ نقش دارند.

* در قدیم رسم بود در بعضی اقوام که یکی از اعضای خانواده مریض می‌شد جهت شفای آن بیمار درخواست سلامت بیمار را از پروردگار با توسل به دعا و بعضی مواقع هم با هفت دور، دور بیمار چرخ خوردن تا رفع بلا گردد و این نشان‌دهندة دوری از بلا و بلاگردان بیمار می‌شد.

* در روزگار قدیم رسم بر این بود که خانواده‌های جوانش را از دست می‌داد پس از هفتمین روز سوگواری آن جوان به مسجد می‌رفتند و پارچه سبز به علم می‌بستند به این نیت از خداوند می‌خواستند که تا هفت سال هیچ مصیبتی به آن خانه راه پیدا نکند.

* در قدیم افرادی که مبتلا به خوردن استخوان ماهی می‌شدند سر به هر دری می‌زدند تا حتی به گروه و گیران که گروهی خاص برای بیرون آوردن استخوان ماهی بودند مراجعه می‌کردند، اگر نتیجه حاصل نشد برای گرفتن حاجت متوسل به پروردگار می‌شدند و قرآن را هفت بار به سمت استخوان در گلو مانده می‌بردند که این شفاعت از درگاه پروردگار به مدت بسیار کوتاه رفع و از این نگرانی آسوده‌خاطر می‌شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان