دانلود و خرید کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره وری مهدی قائمی اصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره وری اثر مهدی قائمی اصل

کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره وری

معرفی کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره وری

کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره‌وری نوشتهٔ مهدی قائمی اصل و حامد میرزایی عباس‌آبادی در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ شده است.

درباره کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره‌وری

استفاده عملیاتی از اقتصادسنجی به‌عنوان رایج‌ترین ابزار اندازه‌گیری مطالعات اقتصادی، لازمهٔ برنامه‌ریزی دقیق در راستای ارتقای تولید و ارزش افزوده و پایداری و پیشرفت اقتصاد است. هرچند این موضوع سال‌ها مورد توجه پژوهشگران و دانشجویان بوده است، لکن گویا در شناخت بهتر وضع موجود و پیش‌بینی وقایع آتی ایران کمتر مورد استفاده میدانی قرار گرفته است.

کتاب پیش رو تلاشی است در جهت به نمایش گذاشتن فرایند تکاملی مطالعات اقتصادسنجی نوین در برآورد توابع تولید. لذا، ابتدا چالش‌های اصلی پیشروی برآورد تابع تولید در الگوهای مختلف، و سپس راهکارهای حل و فصل این چالش‌ها، در چارچوب دو بخش «روش‌های متداول» و «روش‌های نوین»، به بحث و بررسی گذاشته شده است.

در این کتاب علاوه بر تبیین دقیق چارچوب‌های نظری طراحی الگوریتم‌های تابع تولید و نحوهٔ برآورد پارامترهای تابع، راهنمای کاربردی پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی الگوها در نرم‌افزار Stata وRStudio نیز ارائه شده است.

شما به عنوان یک مدیر یا فعال اقتصادی و اجتماعی، یا ارزیاب سیاست‌های اقتصادی می‌توانید با مطالعه این کتاب برآورد دقیقی از تابع تولید و بهره‌وری عوامل تولید در بنگاه اقتصادی و اجتماعی مدنظر داشته باشید و هیچ محدودیتی در خصوص نوع بنگاه‌ برای به‌کارگیری روش‌های این کتاب وجود ندارد. بنابراین مطالعه این کتاب به فعالان اقتصادی تولید کننده محصولات مالی، فنی، صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، خدماتی، بانکی، حمل و نقلی، ‌هنری و توریستی موکداً پیشنهاد می‌شود.

کتاب اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره‌وری به قلم مهدی قائمی اصل و حامد میرزائی عباس‌آبادی نگاشته شده و نسخه چاپی آن در ۲۱۹  صفحه به بهای ۶۰ هزار تومان تنظیم و منتشر شده، و از طریق مجموعه فروشگاه های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام (مجازی و حقیقی) و شبکه نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پیوند اینترنتی:

https://b2n.ir/Economimetrics

در این کتاب علاوه بر تبیین دقیق چارچوب‌های نظری طراحی الگوریتم‌های تابع تولید و نحوه برآورد پارامترهای تابع، راهنمای کاربردی پیاده‌سازی و برنامه‌نویسی الگوها در نرم‌افزار Stata نیز ارائه شده است و در قالب مثال‌های کاربردی، نتایج حاصل از روش‌های مختلف، مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است.

روش‌های ارائه شده در این کتاب می‌تواند به منظور برآورد دقیق تابع تولید و بهره‌وری عوامل تولید در مجموعه بنگاه‌های اقتصادی مختلفی که امکان محاسبه خروجی فرایند تولیدی یا خدماتی آن‌ها در چارچوب «درآمد ناخالص» یا «ارزش افزوده» وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این بنگاه‌ها می‌توانند در هر یک از رشته فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی فعال باشند و هیچ ‌گونه محدودیتی در خصوص نوع بنگاه‌ها برای به‌کارگیری روش‌های اشاره شده در این کتاب وجود ندارد.

کتاب پیش رو تلاشی است در جهت به نمایش گذاشتن فرایند تکاملی مطالعات اقتصادسنجی نوین در برآورد توابع تولید. مسئله اصلی در خصوص برآورد دقیق تابع تولید و محاسبه صحیح بهره‌وری عوامل تولید، مشکلاتی است که این الگوریتم همواره با آن‌ها همراه بوده است.

بر این اساس در این کتاب، ابتدا چالش‌های اصلی پیش‌روی برآورد تابع تولید در الگوهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و سپس راه‌کارهای حل و فصل این چالش‌ها، در چارچوب دو بخش «روش‌های متداول» و «روش‌های نوین»، به بحث و بررسی گذاشته شده است. به منظور امکان بهره‌برداری مقایسه‌ای میان الگوهای مختلف نیز، از مثالی کاربردی برای به نمایش گذاشتن نحوه استخراج استفاده شده است.

در انتها از خوانندگان محترم تقاضا می‌شود با ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات خود به ایمیل books.eco.ac@gmail.com ما را در بهبود کیفی و رفع چالش‌های احتمالی مجموعه مجلد حاضر یاری نمایند. ایمیل یادشده به منظور برقراری ارتباط خوانندگان با مؤلفان نیز در نظر گرفته شده است. امیدواریم این اثر بتواند گامی مؤثر در جهت معرفی چارچوب‌های نوینِ تحلیل و بررسی تولید، ارزش افزوده و بهره‌وری در مطالعات اقتصادی باشد.

کتاب  اقتصادسنجی تولید، ارزش افزوده و بهره‌وری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به فعالان اقتصادی در عرصه‌های فنی، صنعتی، کشاورزی، بازرگانی، خدماتی، بانکی، حمل و نقلی، ‌هنری و توریستی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان