دانلود و خرید کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی حسین نامور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی اثر حسین نامور

کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی

نویسنده:حسین نامور
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی

کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی نوشتهٔ حسین نامور در انتشارات زمزمه‌های روشن چاپ شده است. شهید رئیسعلی دلواری که از ایشان با عنوان «قهرمان ملی ضد استعمار انگلیس»، «تاج سرکرانه» و «نماد غیرت دینی» یاد می‌شود، از مشاهیر و مفاخر نامدار جنوب ایران است، که تاکنون ده‌ها کتاب و صدها مقاله و سمینار و کنگره برای آشنایی با شخصیت ایشان برگزار شده است.

درباره کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی

 نویسنده کتاب حاضر جناب نامور که نام اثر خویش را «رئیسعلی نماد غیرت دینی» انتخاب کرده، به دلیل شناختی که از منظر خانوادگی با آن شهید والامقام داشته (ایشان خواهر زاده شهید رئیسعلی دلواری هستند)

بنابراین اینگونه باید استنتاج نمود که مهمترین انگیزه شهید رئیسعلی دلواری در مبارزات ضد استعماری او همین غیرت دینی و اعتقادات پاک اسلامی او بوده است. اما درباره این کتابی که جناب نامور تالیف نموده باید به این جمله مشهور اقتدا نمایم که «اهل البیت ادری بما فی البیت» و از آنجایی که نویسنده کتاب از خاندان شهید رئیسعلی دلواری است در این اثر مخصوصا در بخش معرفی اجداد و انساب شهید اطلاعات گرانسنگی به خوانندگان کتاب عرضه می‌نماید که تاکنون در آثار دیگر که درباره رئیسعلی به چاپ رسیده این اطلاعات نیامده است.

 همچنین در بخش دیگری از کتاب هر چند گذرا به جریان قتل شهید رئیسعلی دلواری اشاره و صراحتاً تاکید مینماید که قاتل رئیس، غلامحسین تنگکی (از خاندان صفری) نبوده بلکه عوامل دیگری دست به این اقدام ناشایست زدهاند که این مهم هم قابل تأمل است. 

کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ شهید رئیسعلی دلواری اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شهید رئیسعلی دلواری نماد غیرت دینی

حــال اگــر همــهٔ مردمــی کــه در اختیــار خوانیــن بودنــد، در بــدو هجــوم انگلیســی‌ها دســت بــه دســت هــم داده و از نفــوذ آنــان جلوگیــری می‌کردنــد، قطــع یقیــن متجاوزیــن جســارت نمی‌کردنــد کــه اســتان بوشــهر را به‌عنــوان دروازهٔ ورودی خــود بــه ایــران عزیزمــان انتخــاب کننــد. بــه گــواه تاریــخ، در اوایــل جنــگ جهانــی اول و هجــوم ددمنشــانةٔ انگلیس‌هــا بــه بوشــهر، بــه علــت اعـلـام بی‌طرفــی دولــت مرکــزی، تنهــا کســی کــه مقابــل آنهــا قــد علــم کــرد «رئیســعلی» بــا تعــدادی انــدک از نیروهــای او بــوده اســت، کــه بـا ارسـال نامـه و تلگـراف بـه دولتمـردان سیاسـی و مجتهدیـن دینـی، آمادگـی خـود و مـردم دلـوار را بـرای مقابلـه بـا حضـور نظامــی انگلیســی‌ها اعــام کردنــد. خبــر شکســت بزرگــی کــه انگلیســی‌های متجــاوز از قــوای کوچــک «رئیســعلی» در دلــوار متحمــل شــدند، در همــهٔ بــاد منتشــر شــد و همــهٔ آزادی‌خواهــان را خوشــحال کــرد. در ایــن هنـگام بـود کـه رئیسـعلی شـرح جریـان جهـاد خـود را بـه شـیخ «محمدحســین برازجانــی» می‌نویســد و ایشــان طــی نامــه‌ای بــه خوانیــن، از آنــان دعــوت می‌کنــد کــه در ایــن مبــازه بــا «رئیســعلی» همــراه شــوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان