دانلود و خرید کتاب فرازهای رسا فاطمه السادات ارفع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرازهای رسا اثر فاطمه السادات ارفع

کتاب فرازهای رسا

انتشارات:مرکز نشر هاجر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرازهای رسا

کتاب الکترونیکی «فرازهای رسا» نوشتهٔ فاطمه السادات ارفع در مرکز نشر هاجر چاپ شده است. این کتاب حاوی زیبایی‌های بلاغت جملات در آیات قرآن از دیدگاه تفسیر المیزان است.

درباره کتاب فرازهای رسا

این کتاب در ۴ فصل، نگاه علامه طباطبایی را به بلاغت جملات در آیات قرآن و تأثیر بخش‌های مختلف آن را در معنا و مفهوم آیات بررسی می‌کند.

در فصل اول با عنوان «مفهوم شناسی و مبادی بحث»؛ مفهوم شناسی واژه‌های کلیدی، تفسیر قرآن و علم بلاغت، زندگینامه و آثار علامه طباطبایی، روش علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، ویژگی‌های تفسیر المیزان و منابع ادبی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل دوم با عنوان «جملات خبری و انشایی»؛ در سه بخش جملات خبری، جملات انشایی و جملات دوسویه (خبری-انشایی) بیان شده است. در بخش جملات خبری، معانی ثانویه این جملات و در بخش جملات انشایی، معانی ثانویه اقسام انشای طلبی (امر، نهی، استفهام، تمنّی و ندا) مورد بررسی قرار گرفته، در ذیل هر یک از عناوین، آیات مرتبط از تفسیر المیزان بیان و دیدگاه علامه طباطبایی در آن موضوع بیان شده است.

فصل سوم با عنوان «وصل و فصل»، به بررسی جایگاه‌های وصل و فصل در تفسیر المیزان پرداخته و آیات مرتبط از نگاه علامه طباطبایی بیان گردیده است.

فصل چهارم با عنوان «ایجاز و اطناب»، اقسام ایجاز و مواضع اطناب بررسی گردیده و دیدگاه علامه طباطبایی در هر یک از موارد ذکر شده، از تفسیر المیزان بیان شده است. در انتها نتیجه نهایی ارائه گردیده است.

کتاب فرازهای رسا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ بیشتر دربارهٔ تفسیر المیزان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فرازهای رسا

۲. تفسیر قرآن و علم بلاغت

پیوند تاریخی تفسیر قرآن و علوم ادبی از طریق مطالعهٔ تاریخ تفسیر قرآن و تاریخ تدوین علوم ادبی آشکار می‌شود. بررسی تاریخ تدوین علوم ادبی، نقش بارز قرآن در تدوین این علوم را ثابت می‌کند و بررسی پیشینه کاربرد علوم ادبی در تفسیر قرآن، نقش بنیادین این علوم در تفسیر قرآن را آشکار می‌سازد.

قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی نقش بسزایی در تدوین و تبویب علم بلاغت داشته است. نقش قرآن از این جهت حائز اهمیت است که آیات آن آکنده از مسائل بلاغی است و نقش تحقیقات آن از این رو مهم است که علمای علوم قرآنی به ویژه متکلمان سعی و تلاش گسترده‌ای در کشف و تبیین اعجاز قرآنی داشته‌اند.

برخی معتقدند که معجزه بودن قرآن را تنها با آگاهی از علوم بلاغی می‌توان ثابت کرد، به طوری که شاید بتوان گفت: اساساً پیدایش علوم بلاغت برای شناسایی اعجاز قرآن به وجود آمد.

احاطه بر علوم بلاغی به عنوان یکی از مهارت‌های مورد نیاز و انکارناپذیر مفسر قرآن در فهم صحیح کلام خدا به شمار رفته است. سکاکی می‌گوید:

کسی که می‌خواهد بر تمام مراد خداوند از کلامش دست یابد، به این دو دانش سخت نیازمند است. پس وای بر کسی که به تفسیر روی کند، در حالی که در این دو دانش پایش لنگ است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۵,۴۰۰
تومان