دانلود و خرید کتاب سلوک بندگی حسین کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلوک بندگی اثر حسین کاظمی

کتاب سلوک بندگی

نویسنده:حسین کاظمی
انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سلوک بندگی

کتاب سلوک بندگی نوشته حسین کاظمی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است و به تزکیه و سلوک قرآنی و روایی از منظر علامه طباطبایی با محوریت المیزان می‌پردازد.

درباره کتاب سلوک بندگی

بر اساس تعالیم قرآنی و روایی «تزکیه نفس و سیر و سلوک» نقش مهمّی در نورانیّت قلب، برای دریافت علوم الهی دارد و تنها راه ورود به سطوحِ بالاترِ زندگی معنوی و مشاهده معارف الهی است. پیامبران آمدند تا راه تهذیب و تزکیه و خودسازی را به انسان‌ها بیاموزند، و به سیر و سلوک الی الله توجّه دهند.

برای موفّقیت در سیر و سلوک توجّه به تزکیه و تهذیب امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. به خاطر اینکه تزکیه و تهذیب نفس زیربنای سیر و سلوک بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آن مسألهٔ اساسی که در انقلاب اسلامی هدف اَعلی و والا به حساب می‌آمد و می‌آید، عبارت از تزکیهٔ انسان است. همه چیز مقدّمهٔ تزکیه و طهارت آدمی است. عدالت در جامعه و نیز حکومت اسلامی در میان اجتماعات بشری هم با این‌که هدف بزرگی محسوب می‌شود، ولی خود آن یک مقدّمه برای تعالی و رشد انسان است که در تزکیهٔ آدمی نهفته است. هم زندگی در این عالم - اگر بخواهد به سعادت برسد - محتاج تزکیه است، و هم درجات اخروی و معنوی، متوقف بر تزکیه است. فلاح انسان - یعنی دست یافتن انسان به مقصد اَعلی - وابستهٔ به تزکیه است.

 عدالت در جامعه و نیز حکومت اسلامی در میان اجتماعات بشری هم با این‌که هدف بزرگی محسوب می‌شود، ولی خود آن یک مقدّمه برای تعالی و رشد انسان است که در تزکیهٔ آدمی نهفته است. هم زندگی در این عالم - اگر بخواهد به سعادت برسد - محتاج تزکیه است، و هم درجات اخروی و معنوی، متوقف بر تزکیه است. فلاح انسان - یعنی دست یافتن انسان به مقصد اَعلی - وابستهٔ به تزکیه است. این کتاب کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی درباره تزکیه نفس داشته باشید. 

خواندن کتاب سلوک بندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سلوک در بندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سلوک بندگی

۲ - تبیین مسئله

تزکیه و سیر و سلوک از جمله مسائل بسیار مهمّی است که مورد تأکید فراوان و توجه ویژه قرآن کریم و اهل بیت اطهار (ع) قرار گرفته است.

قرآن کریم در سوره شمس با هشت سوگند پیاپی، که سه بار آن به ذات مقدس خداوند سبحان قسم یاد شده است، در صدد بیان اهمیّت تزکیه نفس و خودسازی و سیر و سلوک اخلاقی است و آن را عامل اساسی رسیدن انسان به رستگاری معرفی کرده است: (قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسَّاها)؛۴ بنابر این تزکیه و تهذیب نفس، نقش کلیدی در سیر و سلوک و رستگاری انسان دارد و دستیابی انسان به عرفان و سعادت واقعی بدون تزکیه و تهذیب و پالایش نفس از انحرافات و زدودن رذائل اخلاقی و رفتاری امکان‌پذیر نمی‌باشد.

امّا برای موفقیت در رسیدن به «تزکیه موفّق»، نیاز ضروری به شناخت وفراهم کردن «زمینه و عوامل تزکیه در آیات و روایات» دارد، تا با بصیرت و چشمانی باز حق را از باطل بازشناسد ... و سیر و سلوک الی الله (سفرباطنی ازخودبه خدا) را همراه با تزکیه موفقّ طی نماید تا در نهایت به «قرب الهی» که هدف سلوک بندگی است، برسد.

و از آنجایی که مفهوم تزکیه مفهومی قرآنی است، و علاّمه طباطبایی (ره) به عنوان یک عارف، خود مسیر تزکیه و تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله را پیموده و در عمل آن را مورد توجه قرار داده است، تفسیر «المیزان» را انتخاب نمودیم. به همین خاطر در پی آن شدیم که سلوک بندگی (روش بندگی) را با استفاده از آیات نورانی، منابع معتبر روایی، عرفانی و تفاسیر مختلف از دیدگاه علاّمه (ره) با محوریت تفسیر «المیزان» بررسی و تحلیل کرده و به عنوان چراغ راهی برای جویندگان علم اخلاق و معرفت و سیر و سلوک عرفانی ارائه کنیم.

به شیوه باران
اعظم ایرانشاهی
سیروسلوک؛ منزل اوّل: یقظه
آیت‌الله العظمی مظاهری
سلوک اخلاقی
علی نصیری
این بهشت، آن بهشت
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
نکته ها از گفته ها؛ دفتر دوم
عبدالله فاطمی‌نیا
شمع جمع: آیت‌الله ملا حسین قلی همدانی
احمد نثاری
به سوی دوست
جواد آقاملکی تبریزی
مواعظ (جلد ۳)
عبدالکریم حق‌شناس
مواعظ (جلد ۲)
عبدالکریم حق‌شناس
بهجت الدعاء
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت قدس سره
ردپای سپید
اعظم ایرانشاهی
سیروسلوک؛ منزل دوّم: توبه
آیت‌الله العظمی مظاهری
سیروسلوک، منزل چهارم؛ تخلیه (پیراستن)
آیت‌الله العظمی مظاهری
ذکرها فرشته‌اند
سیده زهرا برقعی
فیض روح القدس
سیدمحمدجواد وزیری فرد
هزار و یک دستورالعمل اخلاقی
حجت‌اله شبرنگ مریدانی
ترجمه فارسی اصول کافی؛ بخش اول (جلد اول و دوم)
شیخ کلینی
ترجمه فارسی اصول کافی؛ بخش دوم (جلد سوم و چهارم)
شیخ کلینی
جرعه وصال
آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت
رساله لقاءالله
میرزا جواد آقا ملکی تبریزی

نظرات کاربران

کتابخوار
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

علامه طباطبایی یک بنده واقعی خدا بود. سپاس از نویسنده این کتاب.

کاربر ۶۱۷۴۵۴۵
۱۴۰۲/۰۱/۰۵

مطالعه این کتاب را به همه توصیه می کنیم، واقعا عالی بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۳۴۰٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان