دانلود و خرید کتاب بررسی احکام و حقوق جنین شراره صدیقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی احکام و حقوق جنین اثر شراره صدیقی

کتاب بررسی احکام و حقوق جنین

نویسنده:شراره صدیقی
انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی احکام و حقوق جنین

کتاب بررسی احکام و حقوق جنین نوشتۀ شراره صدیقی است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی احکام و حقوق جنین

آفرینش موجودات زنده در سیاره زمین یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین پدیده‌هایی است که از نظر مبدأ پیدایش حیات، نحوه تکرار و تنوع آن همواره موردتوجه بشرهای متفکر بوده است.

یکی از شاهکارهای این خلقت و بلکه پیچیده‌ترین آنها، انسان است که خداوند پس از خلقت او به خود آفرین گفت: «فتبارک الله احسن الخالقین» چرا که هدف خاصی از آفرینش انسان داشت و او را خلیفه و جانشین خود بر روی زمین نهاد و راه سعادت و شقاوت را به او نشان داد و با اعطای عقل و اراده به این شاهکار خلقت او را در انتخاب مسیر و تعیین سرنوشت خویش آزاد گذاشت.

حال این انسان در زندگی خویش مراحل مختلفی را پیش رو دارد که دوران جنینی به‌گونه‌ای مهم‌ترین این دوران می‌باشد. زیرا انسان در این مرحله وجود می‌یابد و پس از گذشت مدت‌زمان لازم که همان دوران جنینی است پا به عرصه وجود گذاشته و سلامتی و زنده متولد شدنش نقش مهمی در مراحل بعدی زندگی او خواهد شد. در واقع دوران جنینی مبدأ پیدایش انسان و ایجاد شخصیت حقوقی او می‌باشد که اگر این حقوق درست تعریف و شناسائی نشود، نهاد خانواده و جامعه دچار تزلزل خواهد شد.

خواندن کتاب بررسی احکام و حقوق جنین را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به ادبیات اسلامی و کلام الهی می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

بخش‌هایی از کتاب بررسی احکام و حقوق جنین

بیان معانی لغوی و اصطلاحی

قبل از ورود به مباحث اصلی پیرامون جنین و احکام و حقوق مربوط به او لازم است ابتدا با معانی لغوی و اصطلاحی بعضی از الفاظ مرتبط با موضوع این پایان‌نامه آشنا شویم، لذا در این مبحث به بیان معانی لغوی و اصطلاحی الفاظی همچون: حق، حکم، حمل و جنین می‌پردازیم.

معنی لغوی و اصطلاحی حق

معنی لغوی حق در لغت معانی متعددی برای حق بیان شده است از جمله:

راست و درست، ضد باطل، نصیب و بهره از چیزی ملک و مال، قدرت اختیار یا امکان برخورداری از چیزی و تصاحب چیزی یا انجام‌دادن کاری بنا به‌حکم‌قانون.

معنی اصطلاحی حق: حق در اصطلاح فقه در معانی زیر به‌کاررفته است:

الف - اموری که در قانون پیش‌بینی‌شده اگر افراد مجاز باشند که به‌قصد خود برخی از آنها را تغییر دهند. این امور قابل تغییر را حق گویند. حق به این معنا در مقابل حکم به کار می‌رود.

ب- نوعی از مال است و در این صورت در مقابل عین، دین، منفعت و انتفاع به کار می‌رود. چنان که گویند مالکیت عین، مالکیت منفعت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان