دانلود و خرید کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی آناندا داس گوپتا ترجمه شهناز پورسلیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی اثر آناندا داس گوپتا

کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی

معرفی کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی

کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی با عنوان فرعی تدوین و اجرای راهبردهای منابع انسانی برای مزیت رقابتی نوشتۀ آناندا داس گوپتا و ترجمۀ شهناز پورسلیمی و ایمان حسامی تکلو است. این کتاب را انتشارات نمای علم منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی

سرآغاز مفهوم مدیریت استراتژیک منابع انسانی را می‌توان در سیستم نظامی جستجو کرد. در واژه یونانی "strateg-s" که به معنای ژنرالی است که سعی دارد نیروهای خود را به سودمندترین موقعیت رهبری، هدایت و سازمان‌دهی کند. در جهان تجارت، این امر عمدتاً نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مدیران برتر سازمان را در مسیری خاص به‌منظور دستیابی به اهداف، چشم‌انداز و مقصود کلی آن در جامعه در یک زمینه محیط خاص هدایت کرد؛ بنابراین تاکید اصلی راهبرد بر توانا ساختن سازمان در دستیابی به برتری رقابتی با ظرفیت‌های منحصربه‌فرد خود و به‌وسیلة تمرکز بر مسیر حال و آینده سازمان است.

خواندن کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به مدیریت کسب‌وکار می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب مدیریت راهبردی منابع انسانی

تغییر به‌سوی تأکید بر سرمایه انسانی با قاطعیت رایت و مک ماهان مشخص شد که تعریفی از SHRM ارائه دادند که در طول سال‌ها به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است. آن‌ها به‌سادگی این تعریف را "الگوی استقرار و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده منابع انسانی باهدف تواناسازی سازمان برای دستیابی به اهداف خود" نامیدند. در این مقاله ۶ مدل نظری از SHRM آورده شده است: دیدگاه رفتاری، مدل‌های سایبرناتیک، نظریۀ عاملیت مبادله هزینه، دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، مدل‌های وابسته به قدرت/منابع و نظریۀ نهادی. این مقاله در زمانی منتشر شد که متون SHRM به طرز ازهم‌گسیخته و نظری در حال تکامل بود. پس از انتشار آن، توجه بیشتری به ساخت نظریه SHRM بر اساس نظریه‌های اثبات شده از زمینه‌های دیگر جلب شد.

سرمایه انسانی منبع اصلی نوآوری و بهبود رقابت است. بهره‌برداری از پتانسیل آن و افزایش ارزش آن برای سازمان شامل یک فرایند سیستماتیک برای تعیین صلاحیت‌هایی است که برای دستیابی به عملکرد شغلی اساسی هستند. بااین‌حال، چرا سازمان‌ها اغلب در چیرگی کامل بر چالش‌ها اصلی دانش و یادگیری جامعه و شناسایی عواقب یادگیری تکنولوژی، شکست می‌خورند؟ در این فصل مدلی همه‌جانبه برای راهبرد مدیریت منابع انسانی موردنیاز برای پشتیبانی فنی سازمان به سمت راه حلی جامع و قدرتمند موردبحث قرار می‌گیرد. با استفاده از یک رویکرد گام‌به‌گام، مؤلفه‌هایی که سازمان‌ها باید در نظر بگیرند، همراه با روابط متقابل آنها، و نیاز افزایش‌یافته به یک استانداردسازی جهانی هماهنگ در این زمینه از کاربرد، شناسایی می‌شوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

حجم

۵۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان