دانلود و خرید کتاب نیک بینی الیویه د بریوژک ترجمه فروزان تجویدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نیک بینی

کتاب نیک بینی نوشته الیویه د بریوژک و امانوئل کومت است و با ترجمه فروزان تجویدی منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه اخلاقیات روزمره است.

درباره مجموعه اخلاقیلات روزمره

کتاب‌هایی که در مجموعه‌ اخلاقیات روزمره به چاپ می‌رسند، اقتباس از سخنرانی‌هایی است که در سمینارهای «اخلاقیات و همبستگی انسان‌دوستانه» در بنیاد استاد الهی برگزار شده‌اند. محور این سمینارها مفاهیم اخلاقی و کاربرد روزمره‌ی آنها است. 

به این ترتیب که ابتدا موضوعی را برای تفکر ارائه می‌دهند و سپس نکته‌های ملموس و عملی آن را طرح و بررسی می‌کنند. تألیفاتی که در این زمینه انجام شده‌اند سبکی زنده، آسان و قابل فهم دارند و شامل مثال‌های بسیار هستند. ضمنا این کتاب‌ها نگرشی واقع‌گرایانه و تجربی دارند و قصد نهایی‌شان توصیف اخلاق عملی و ترغیب به عمل به آن در زندگی روزمره است.

خواندن کتاب نیک بینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نیک بینی

جهنم، دیگران‌اند

جمله‌ای در مکتب ذن در آیین بودا وجود دارد که چنین می‌گوید: مشکل در زندگی تو نیست بلکه در نگاهی است که به زندگی داری. نگاهت را تغییر بده. به زبان ساده‌تر، علت بخش عمده‌ی نگرانی‌های ما این است كه نمی‌توانیم شرایط موجود، اطرافیان و طرز رفتار، گفتار و تفكری را كه در ارتباط با آن‌ها داریم، درست ارزیابی كنیم. گاه حتی نمی‌فهمیم كه درباره‌ی آن‌ها نظر خاصی داریم. زندگی ما در دنیا راحت و طبیعی است، مگر در مواقعی كه برای دقیق‌تر سنجیدن مسائل، از آن‌ها فاصله می‌گیریم و موضع ثابتی اتخاذ می‌كنیم. مشكل از همین جا شروع می‌شود. تغییر دیدگاه، یعنی حد و مرز صحیح را یافتن. این كار شبیه عمل «تنظیم كردن» در اصطلاح عكاسی است. یاد گرفتن آن هم مثل هر كار دیگری با تجربه ممكن است. اما ابتدا باید ببینیم كه چرا می‌خواهیم دیدگاهمان را تغییر دهیم.

تغییر دیدگاه در كیفیت روابطمان با دیگران بسیار مؤثر است. زیرا ریشه‌ی مشكل در روابط و همچنین بسیاری از اختلالات مانند عصبانیت، كسالت، افسردگی و غیره، مسئله‌ای ساده است.

فرد یا گروهی را در نظر بگیرید. دیگر مهم نیست كه این ما هستیم كه به علت رفتارش ناگهان از او بدمان آمده است یا این‌كه ابتدا اوست كه یكهو از ما بدش آمده است. اصل كلی همیشه همان است:

اگر اجازه دهیم روانمان به نیت‌های بدخواهانه و اعمال منفی آلوده شود، در سراشیب افكار تیره، احساسات منفی و رفتارهای خشن خواهیم افتاد و در صورت تداوم این وضع، ارتباطمان به كلی با دیگران قطع خواهد شد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
مشکل در زندگی تو نیست بلکه در نگاهی است که به زندگی داری. نگاهت را تغییر بده.
zohreh
اگر اجازه دهیم روانمان به نیت‌های بدخواهانه و اعمال منفی آلوده شود، در سراشیب افكار تیره، احساسات منفی و رفتارهای خشن خواهیم افتاد و در صورت تداوم این وضع، ارتباطمان به كلی با دیگران قطع خواهد شد
zohreh

حجم

۱۱۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۱۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان