دانلود و خرید کتاب هنر مهربان بودن استفان این هورن ترجمه زهره زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر مهربان بودن اثر استفان این هورن

کتاب هنر مهربان بودن

انتشارات:پندار تابان
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر مهربان بودن

کتاب هنر مهربان بودن نوشتهٔ استفان این هورن با ترجمهٔ زهره زاهدی در نشر پندار تابان چاپ شده است. انسان خوب بودن می‌تواند شما را شادتر، غنی‌تر، موفق‌تر، و شایسته‌تر سازد. ما در همه‌ٔ مسائل غامض زندگی، دانسته یا ندانسته نتایج احتمالی رفتارمان را اعم از خوب یا بد، محاسبه می‌کنیم. بهتر است مدت‌زمان كوتاهی را صرف فكر كردن درباره‌ معانی مهربانی و اخلاقیات كنیم. درباره‌ این كه پیش‌شرط‌های لازم برای انجام یك عمل خوب چیست و این كه چطور می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در خود بالا ببریم.

درباره کتاب هنر مهربان بودن

در جامعه‌ی ما هنجارها و معیارهایی وجود دارد كه باید رعایت كنیم. دروغ‌گویی هنجاری نیست كه مورد قبول همگان باشد. اما از طرفی طبق یك هنجار دیگر، ما باید به خاطر دوستان‌مان قد علم كنیم. شاید دروغ گفتن به خاطر یك دوست خوب، مهربانی به نظر برسد، ولی آیا دروغ گفتن قابل قبول است؟

به همین ترتیب در جامعه‌ی ما وفای به عهد یك هنجار است. زیر قول خود نباید زد. اما از طرف دیگر گاهی در شرایطی قرار می‌گیریم كه در صورت شكستن این هنجار، بیشتر خیرمان به طرف مقابل می‌رسد.

هر تصمیمی بگیریم، می‌تواند هم درست باشد و هم غلط. در فلسفه حوزه‌ای وجود دارد كه می‌پردازد به این كه وقتی به مسائل غامض اخلاقی برمی‌خوریم، آن‌ها را چطور باید تحلیل كنیم و چه عملی انجام دهیم. اخلاقیات ریشه در هزاران سال گذشت زمان دارند. آن طور كه من می‌بینم، حوزه‌های مهربانی و اخلاق از بسیاری وجوه فصل مشترك دارند.

مهربانی اصیل و مثبت در واقع یک هنر است که می‌توان یاد گرفت. به اعتقاد استفان این‌هورن مهربانی تنها عامل مهم در رسیدن به موفقیت و رضایت در زندگی است. مهربانی اگرچه در زندگی روزمره‌ٔ ما نقشی اجتناب‌ناپذیر دارد، اما عمل به آن کار چندان ساده نیست.

کتاب هنر مهربان بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هنر مهربان بودن

گاهی ادعا می‌شود كه یك آدم خوب فقط باید افكار خوب داشته باشد. این هم واقعیت دارد كه داشتن احساسات منفی نسبت به هم‌نوعان خوب نیست و بیشتر از همه، خود ما از آنها رنج می‌بریم. در عین حال باید بدانیم كه چیزی به نام انسان كامل وجود ندارد. این یك انتظار نامعقول از خود است، كه هرگز افكار بدخواهانه یا شرورانه نداشته باشیم. در عمل، كنترل افكار تا چه حد آسان است؟ بدون تربیت كردن وجدان‌مان، كنترل افكار فوق‌العاده دشوار است. ما در زندگی خیلی چیزها را می‌توانیم در اختیار بگیریم، اما معمولاً نمی‌توانیم افكارمان را كنترل كنیم.

بنابراین پیامی را كه برخی از رهبران دینی درباره‌ی قباحتِ افكار شرورانه، با كوس و كرنا در گوش‌مان كرده‌اند، فراموش كنید. برعكس، من فكر می‌كنم بد نیست فارغ از عذاب وجدانی باشیم، كه در اثر داشتن افكار شرورانه دست می‌دهد. اگر بتوانیم با فكر بد كردن، فشارهای درونی را تخلیه كنیم،‌شاید بتوانیم نیاز به عمل درآوردن آن افكار را در خود كاهش دهیم.

ما روی اعمال‌مان بسیار بیشتر از افكارمان كنترل داریم. تصمیم به انجام یك كار خیر متعلق به ماست‌و انگیزه‌ی پشت آن تصمیم، مهم‌ترین چیز نیست. در پایان، آنچه اهمیت دارد عملی است كه ما انجام داده‌ایم.

دوستی كه به بدجنسی شهرت دارد، با یك هدیه‌ی رقت‌انگیز، چیزی كه خودتان هم دارید و به آن نیاز ندارید، به مهمانی جشن تولدتان می‌آید. وقتی بارقه‌ی ناامیدی را در چشم‌تان می‌بیند،‌فوراً می‌گوید كه می‌خواسته یك چیز خیلی خوب برای‌تان بیاورد، اما تنها مغازه‌ای كه فرصت رفتن به آن را داشته، فقط همین هدیه را موجود داشته است. و بعد لبخند می‌زند و می‌گوید: « فكر است كه به حساب می‌آید‌»

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۵۴۰۶۸
۱۴۰۰/۱۰/۲۳

لطفا این کتاب ارزشمند را در طاقچه بی نهایت قرار دهید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۱۳۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان