دانلود و خرید کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی پوریا معصومی نجارکلائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی اثر پوریا معصومی نجارکلائی

کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی

معرفی کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی

کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی نوشته پوریا معصومی نجارکلائی است. این کتاب برای دانشجویان دندانپزشکی منتشر شده است.

درباره کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از رشته‌های پزشکی بسیار حساس و البته دارای تجهیزات و ابزار بسیار کاربردی و ظریف است، طراحی و تولید این وسایل طیف گسترده‌ای از مهندسی پزشکی را در برمی‌گیرد. در این کتاب سعی داریم شما را با انواع تجهیزات دندانپزشکی، ابزار دندانپزشکی، لوازم دندانپزشکی و کاربرد آنها آشنا کنیم. مخاطب این کتاب از یک سو مراجعین به مطب های دندانپزشکی هستند و از سوی دیگر سایر متخصصین و افرادی که تمایل دارند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

کارکنان دندان پزشکی، همواره در معرض انواع میکرو ارگانیسم‌های موجود در خون، بزاق و درنتیجه، انواع بیماری‌های ویروسی - ایدز و هپاتیت قرار می‌گیرند‌؛ بنابراین، استفاده از وسایل حفاظت شخصی و احتیاط در استفاده از وسایل تیز، ضرورت دارد؛ زیرا اولاً امکان واکسیناسیون برای تمامی بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت C و HIV در حال حاضر وجود ندارد و دوماً تأثیر واکسیناسیون در تمامی افراد و برای همیشه صددرصد نیست.

اگر به مطب دندانپزشک مراجعه کرده باشید احتمالا صدای مته و دستگاه ساکشن را شنیده‌اید، انبرک‌های دندانپزشکی و آینه و قلاب‌ها تنها بخشی از ادوات دندانپزشکی را تشکیل می‌دهند که در این کتاب به معرفی بسیاری از آنها می‌پردازیم.

خواندن کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان دندان‌پزشکی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ابزار و تجهیزات دندانپزشکی

۱.آینه ها:

آینه‌ها از ساده‌ترین تجهیزات دندانپزشکی هستند. آینه فرو رفته یا آینه دهانی یکی از تجهیزات دندانپزشکی است.این اینه سرگردی دارد و شماره ۴ و ۵ آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی از آینه شماره ۲ استفاده می‌کنیم که بخواهیم از آینه‌ای با اندازه کوچک‌تر استفاده کنیم و یا هنگامی که بخواهیم روی دندان‌های عقب کار کنیم و سد دندانی در دهان باشد.

مزیت‌های آینه دندانپزشکی

۱.دادن دید غیر مستقیم:

برای کار روی قسمت‌هایی از دهان که دیده نمی‌شوند یا به سختی قابل دیدن هستند به دید غیر مستقیم نیاز داریم. تمام مناطق دهان به آسانی با استفاده از آینه  دندانپزشکی قابل مشاهده است به جز سطوح خلفی (زبانی) دندان‌های ماگزیلاری که در این محل از آینه دندانپزشکی استفاده می‌شود.در صورتی که دندانپزشک خود را در وضعیت جسمانی نامناسب قرار دهد این سطوح به آسانی قابل دیدن هستند. اما این تکرار روزانه این وضعیت‌های جسمانی نامناسب باعث بروز بیماری در ناحیه گردن و کمر می‌شود.

۲.تاباندن نور به سطوح مورد نیاز:

تامین نور مورد نیاز برای سطوحی در دهان که با استفاده از نور بالای سر بیمار روشن نمی‌شود با استفاده از انعکاس نور توسط آینه‌های دندانپزشکی یکی دیگر از کاربردهای آینه دندانپزشکی است.

۳. استغفار بافت‌های نرم:

با عقب کشیدن بافت‌ها مثل گونه و زبان توسط آینه می‌توان دید بهتری نسبت به دندان‌ها بدست آورد.

۲. آنگل:

قسمت‌های مختلف تشکیل دهنده آنگل شامل:

۱. هد یا سر آنگل دارای کاتریج

۲. ورودی و خروجی آب.لازم به ذکر است که در بعضی از مدل‌های آن مجرای آب قرارداده نشده است.

۳. پوسته که باعث حفاظت و نگهداری از متعلقات اطرافش است.

اجزای داخلی آن شامل متحرک های منتقل کننده نیرو از میکرو موتور به هد و در آخر به فرز است.برای نمونه ای از این متحرک‌ها میتوان به دنده‌های کاتریج و دنده‌های منتقل کننده نیرو از شفت چاکدار به کاتریج اشاره کرد.این متحرک‌ها به دلیل اصطکاک به مرور زمان کوتاه میشوند و از هم فاصله میگیرند.درنتیجه باید مدام روغن کاری شوند.درصورت کوتاه شدن قطعه تا زمان تعویض آن باید از کار کردن با آن خودداری شود


نظرات کاربران

کاربر ۳۰۹۸۸۱۷ عالی بود
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان