دانلود و خرید کتاب دعای پنجم صحیفه سجادیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دعای پنجم صحیفه سجادیه اثر مقصود نعیمی‌ذاکر

کتاب دعای پنجم صحیفه سجادیه

معرفی کتاب دعای پنجم صحیفه سجادیه

کتاب الکترونیکی «دعای پنجم صحیفه سجادیه» به کوشش مقصود نعیمی ذاکر در انتشارات لک‌لک به چاپ رسیده است. در این کتاب پنجمین دعای صحیفهٔ سجادیه به همراه ترجمهٔ فارسی آن آورده شده است.

درباره صحیفهٔ سجادیه

صحیفه سجادیه کتابی حاوی ۵۴ دعا از امام سجاد (ع) است. این کتاب ارزشمند مجموعه دعاهایی است که امام سجاد (علیه‌السلام) انشا فرموده و به دست مبارک فرزندش امام باقر (علیه‌السلام) نگاشته شده است و از معدود کتاب‌های نوشته شده در قرن اول هجری است و از ابتدا در بین شیعیان رواج داشته است.

به باور برخی صاحب‌نظران مسلمان، «صحیفه سجادیه» پس از قرآن و نهج‌البلاغه مهم‌ترین میراث مکتوب شیعه است و بدین رو، به آن «اخت القرآن» (خواهر قرآن)، «انجیل اهل‌بیت»، «زبور آل محمد» لقب داده‌اند. صحیفه مانند قرآن و نهج‌البلاغه از نظر فصاحت و بلاغت موردتوجه قرار گرفته است.

صحیفه سجادیه تنها شامل رازونیاز با خدا و بیان حاجت در پیشگاه وی نیست بلکه مجموعه‌ای مشتمل بر بسیاری از علوم و معارف اسلامی است که در آن مسائل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پاره‌ای از قوانین طبیعی و احکام شرعی در قالب دعا بیان شده است.

در بخش ارتباط با خداوند طبق مقتضای زمان‌های مختلف و احوال گوناگون دعاهایی بیان شده است، برخی دعاهای آن به‌صورت سالانه، همچون دعای عرفه و وداع ماه رمضان و برخی ماهانه، مانند دعای دیدن هلال و برخی هفتگی و برخی برای هر شبانه‌روز قرار داده شده است.

همچنین در این کتاب، مباحث خداشناسی، هستی‌شناسی، عالم غیب، فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی، گرامیداشت اعیاد، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی، یادآوری نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز، عبادت و... در قالب دعا بیان شده است.

کتاب دعای پنجم صحیفه سجادیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای افرادی که مایل هستند هرکدام از دعاهای صحیفهٔ سجادیه را به همراه ترجمهٔ آن و به‌صورت مجزا در اختیار داشته باشند، مناسب است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۷٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان