دانلود و خرید کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی کریستین فان الورفلت ترجمه کاظم نصرتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی اثر کریستین فان الورفلت

کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی

معرفی کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی

کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی نوشته کریستین فان الورفلت یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی

این کتاب چالش‌‎ها، پیامدهای معرفت‌شناسی و مفاهیم کاربردی نظریه سیستم در ژئومورفولوژی را بررسی می‌کند.

مشکلات زیست‌محیطی که بیشتر ناشی از نبود برخورد سیستمی و علمی با ساماندهی مکانی و شناخت عوامل و ساختارهای سیستم‌های محیطی است، موجب شده که بیشتر برنامه‌ریزان الگوهایی از توسعه را مورد توجه قرار دهند تا به عناصر محیطی به شکل یک سیستم نگریسته شود که سیستم ژئومورفیک نیز از آن جدا نیست. هر ساله پژوهش‌های زیادی در زمینه ژئومورفولوژی انجام می‌شود که در برخی از آن‌ها به مفاهیم یا تفکر سیستم ژئومورفیک کمتر توجه شده است؛ که یکی از دلایل آن موجود نبودن منابع علمی مناسب در این زمینه است. بدین منظور کتاب مذکور که در زمینه نظریه سیستم ژئومورفیک نقش چشمگیری دارد، سزاوار توجه گسترده است، چرا که در زمینه مفاهیم پایه و علمی نظریه سیستم بسیار جامع و قابل توجه است.

همچنین با توجه به افق‌های جدید عرصه‌های علم و دانش در زمینه ژئومورفولوژی و نقش مهم آن در توسعه پایدار و ایجاد گرایش‌های جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی مانند رشته ژئومورفولوژی، گرایش نظری ترجمه این کتاب می‌تواند برای اندیشمندان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان سودمند باشد.

با توجه به پیشینه تدریس در مقاطع گوناگون رشته ژئومورفولوژی، گرایش دانشجویان بیشتر به سمت ژئومورفولوژی کاربردی بوده است، در حالی‌که اطلاعات کمتری درباره مبانی و نظریه‌های گوناگون علم ژئومورفولوژی دارند. لذا دغدغه‌های ذهنی برای موجود نبودن منبع جامع و کامل وجود داشته است؛ همچنین با توجه به نبود منابع علمی فارسی در مورد نظریه‌ها و همچنین قابل درک نبودن متن اصلی برای عمده دانشجویان، این رهیافت تلاشی است برای پر کردن خلأ موجود. 

خواندن کتاب نظریه سیستم در ژئومورفولوژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان رشته ژئومورفولوژی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان