دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی در مرند (جلد اول) اسماعیل حسن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب انقلاب اسلامی در مرند (جلد اول)

کتاب انقلاب اسلامی در مرند (جلد اول) نوشته اسماعیل حسن‌زاده است. این کتاب به سیاست و اجتماع؛ از مشروطه تا انقلاب می‌پردازد و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

درباره کتاب انقلاب اسلامی در مرند (جلد اول)

جایگاه دانش تاریخ در می‌تان علوم، به‌ویژه علوم انسانی و اهمیت و كاربرد آن در عرصه اجتماع، فرهنگ، سیاست و اقتصاد بر هیچ عالمی‌ پوشیده نیست. با مطالعه تاریخ می‌توان به هویت جمعی، احساسات و خاطرات جمعی، دوران برآمدگی و زوال تمدن‌ها و ملت‌ها پی برد. ملّتی كه بر تاریخ خود آگاهی نداشته باشد از تكرار رفتار‌ها و فرو افتادن در چاه اشتباه‌‌ها گریزی نخواهد داشت. پس به علم تاریخ و تاریخ‌نویسی نباید به عنوان دانش تفننی نگریست. هر چه تاریخ‌نویس منعكس كننده ابعاد مختلف واقعیت‌های جامعه باشد، اثرش به همان نسبت از اهمیت كاربردی بیشتری برخوردار خواهد بود. پس باید در تاریخ‌نویسی جانب احتیاط و تعهد و عینیت‌گرایی منطقی را در نظر گرفت.

یكی از شاخه‌‌های مهم تاریخ‌نویسی كه می‌توان از آن به داده‌‌های تاریخی عینی با رعایت تسلسل و ترتّب و تحلیل علّی و معلولی به واقعیات جامعه پی برد، تاریخ‌نگاری محلی (منطقه‌ای) است كه در فرآیند پیدایش و تكامل تاریخ‌نگاری ایرانی- اسلامی‌ تا دوره معاصر به حیات خود ادامه داده است. این شاخه نیز همچون سایر علوم به موازات دگرگونی حیات اجتماعی و سیاسی دچار تحول شده است.

انقلاب اسلامی‌ پدید‌ه‌ای نوین است كه به برخی از حوزه‌‌های دانش تأثیر جدی نهاد و در كمیت و كیفیت آن‌ها مؤثر بود. عرصه تاریخ‌نگاری، به‌ویژه تاریخ‌نگاری محلی، از جمله حوزه‌‌هایی از دانش است كه از آن بهره‌مند گردیده است و به نظر می‌رسد مرحله جدید در تاریخ‌نگاری محلی آغاز شده است. شاید دلیل عمده ظهور چنین فضایی برای تاریخ‌نگاری محلی، علاوه بر تأثیر گفتمان اندیشه و تاریخ‌نگاری جهانی، نوع نگرش به زمینه‌‌ها و علل انقلاب و مشاركت طبقات و مناطق مختلف در آن است. می‌توان گفت نگرش مشاركت كلیه توده‌‌ها در قالب طبقات مختلف، ضامن تداوم مرحله جدید تاریخ‌نگاری محلی است.

مركز اسناد انقلاب اسلامی‌ با درک اهمیت تاریخ‌نگاری محلی و تأیید نقش همه اقشار اجتماعی و مناطق شهری و روستایی و آگاهی بر رسالت نهادی خود در حفظ و پاس‌داشت واقعیات تاریخی و نیز نمایاندن جان‌فشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های مردم مسلمان ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در راه استقلال و آزادی و دین‌خواهی و دین‌یاری به عرصه تاریخ‌نگاری محلی گام نهاده و بر آن است تا با انتشار پژوهش‌های تاریخی با محوریت انقلاب اسلامی‌ در تحقق رسالت نهادی خود بكوشد و در این راه از بذل هرگونه همیاری علمی‌ بر پژوهشگران عرصه انقلاب كوتاهی نخواهد كرد.

یكی از مهم‌ترین راه‌‌های شناخت وطن، آگاهی از تحولات و سرگذشت آن است. بدیهی است پدیده‌‌های جهان در پیوستگی و همبستگی با همدیگر رخ می‌دهند و اموری مجرد و انتزاعی نیستند، به این دلیل باید برای فهم آیین زندگانی به روند‌ها و فرآیند‌های تحولات و پدیده‌‌ها پی‌برد. این کتاب دو جلدی به شهرستان مرند و تاثیر این شهر و فعالیت‌های آن در شکل‌گیری و پیشرفت انقلاب اسلامی‌می‌پردازد. مرند یکی از شهرهای بزرگ و مهم استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان مرند است. این شهر در ۶۵ کیلومتری شمال غرب تبریز است. 

خواندن کتاب انقلاب اسلامی در مرند (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.  

اندیشه های سیاسی و اقتصادی هایک
ایمون باتلر
صفر تا صد راه اندازی سایت اینترنتی برای کسب درآمد
حمید احمدی دوست
پیش بینی و محاسبه دیماند انرژی الکتریکی
نوید غفارزاده
پرورش کارآفرین
مارگو ماچالو ‌بیسنو
تاریخ ادبیات ایران
رضا شفق زاده
سخن اهل دل
حسین یگانه فرد
آشنایی با انواع اختلالات خلقی، علل و روش های درمانی
میثم شریفی فر
حکمت احکام (اردو)
حمیدرضا شاکریان
پنجه میمون
دیلیو. دبلیو. ژاکوبز
گمرک و مدیریت امور گمرکی
علیرضا مقدسی
بهترین پدربزرگ دنیا
غلامرضا حیدری‌ابهری
تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی
الیزابت بوراد
اجرای مجازات های حدود در زمان غیبت
مجید اکبری نودهی
شجره طیبه نبوت و ولایت
علی اصغر سالاری
مبانی توسعه‌ پایدار در ایران
فرهاد دژپسند
وصیت نانوشته
ناصر باقری بیدهندی
جعبه ابزار تقکر انتقادی
گالن فارسمن
مرورسریع بر روان، نوروماسکولار، چشم و ENT در کودکان
مهدیه سادات کسائی‌زادگان مهابادی
کسی هست ناخنم را بگیرد؟
اکرم زیبایی
سین سوگ، عین عشق؛ زندگی پس از مرگ عزیزان مان
غزاله صدر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۱۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان