دانلود و خرید کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده نازنین قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده اثر نازنین قاسمی

کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده

کتاب الکترونیکی «نکات کلیدی حقوق خانواده» نوشتهٔ نازنین قاسمی در انتشارات آذرفر به چاپ رسیده است. حقوق خانواده یک حوزه تخصصی منحصر به فرد و عمدتا مستقل در وکالت است لذا حقوق خانواده زیرمجموعه حقوق مدنی است که قوانین مربوط به آن در قانون مدنی ذکر شده است. در قلب بحث هایی که در این کتاب به آن پرداخته شده است، پرسش های عدالت، مدارا، برابری، حقوق و آسیب نهفته است. در قانون اساسی کشور ایران در خصوص حقوق خانواده نیز صحبت شده است که این به معنای میزان اهمیت بنیان خانواده در جامعه ایران است.

درباره کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده

خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است و بنیان هر جامعه ای را تشکیل می دهد. حفظ بنیان خانواده و تحکیم روابط خانوادگی همواره یکی از بخش های مورد توجه دولت ها است. حقوق خانواده شامل ۳ بخش مهم ازدواج، طلاق و روابط والدین با فرزندان است.

شرح فصول این کتاب را در ادامه به‌تفکیک می‌بینیم:

فصل اول: مبانی و کلیات به منظور آگاهی خوانندگان از رئوس و مطالب این حوزه به نگارش درآمده است تا مخاطبین با ابعاد و مولفه‌های کلان حقوق خانواده آشنا شوند.

فصل دوم: خواستگاری، نامزدی، جهیزیه.

فصل سوم: ازدواج مجدد، ازدواج موقت، ازدواج دائم.

فصل چهارم: مفهوم نفقه با رویکرد ویژگی‌های نفقه زن.

فصل پنجم: تجاوز جنسی، تغییر جنسیت، زنا.

فصل ششم: طلاق عاطفی، طلاق توافقی، طلاق غیابی.

فصل هفتم: طلاق.

فصل هشتم: مهریه و اقسام مهریه.

فصل نهم: حضانت و کودک آزاری.

در نهایت فصل دهم: اصطلاحات و سئوالات تدوین شده است که از فصول کاربردی در قالب پرسش و پاسخ های رایج و متداول هستند که همراه با اصطلاحات پرکاربرد می تواند جوابگوی اکثر ابهام‌های مخاطب در این حوزه باشد.

کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان حقوق، مشاورین خانواده و سایر علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های قانون پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نکات کلیدی حقوق خانواده

اهمیت حقوق خانواده در ادبیات سنتی فارسی

حقوق، دانشی است برای تکامل روابط اجتماعی بشر و تضمین این روابط که تعاریف متعددی دارد از جمله: حقوق، مجموع قواعدی است که بر اشخاص در اجتماع حکومت می‌کند.

همچنین حقوق برای تنظیم روابط مردم و حفظ نظم در اجتماع برای هر فرد، امتیازهایی در برابر دیگران می شناسد و توان خاصی به او می بخشد این امتیاز و توانایی را حق می نامند که جمع آن حقوق است.

گاهی مقصود از واژه حقوق، علم حقوق است یعنی دانشی که قواعد حقوقی و سیر تحول زندگی آن را تحلیل می کند.

از جمله یافته های بشر در این زمینه، حقوق خانواده در راستای ایفای وظایف خانواده است.

جایگاه والای خانواده، به عنوان با هویت ترین نهاد اجتماعی از دیرباز و به ویژه قرون اخیر، موقعیت و مقام ممتازی را در بین کلیه تأسیسات حقوقی نوین و کهن احراز کرده است.

حقوق در معنای عام، مجموعه مقررات و قواعد و اصولی است که روابط و مناسبات مختلف بین اجتماعات و افراد را به صورت متقابل تنظیم می‌کند از یافته های بشر در این زمینه حقوق خانواده برای انجام وظایف خانواده است. حقوق خانواده بخش مهمی از این دستاورد عظیم است که در طول قرون و اعصار مختلف به وسعت کل بشریت سیلان و صیقل یافته است و بشر متمدن امروز در سایه این پویش تاریخی در این عرصه اجتماعی نظم استوار و قابل اتکایی دارد.

حقوق بشر به طور عام و حقوق خانواده به طور خاص از موارد مورد توجه سخنوران فارسی زبان است.

لذا به طور خلاصه می توان گفت که اندیشه رعایت حقوق زن و مرد از باورداشت های مردمان ایران زمین از دیرباز بوده است که این اندیشه ها را در قالب نظم و نثر برای آیندگان به میراث گذاشته اند.

نظرات کاربران

zeinab
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

سلام و احترام. حقوق خانواده فقط مختص به دانشجویان رشته حقوق نیست مطالعه کتاب حقوق خانواده برای همه اعم از زن و مرد کاربرد داره، خانم‌ها و آقایون قبل از ازدواج حتما برای مطالعه حق و حقوق خودتون وقت بزارید.

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۱۵۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان