دانلود و خرید کتاب زمین زیبای مظلوم ما محمدعلی امامی نائینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمین زیبای مظلوم ما اثر محمدعلی امامی نائینی

کتاب زمین زیبای مظلوم ما

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زمین زیبای مظلوم ما

کتاب زمین زیبای مظلوم ما نوشته محمدعلی امامی نائینی است. این کتاب را انتشارات آزادمهر منتشر کرده است و اثری مهم برای حفظ محیط زیست است.

درباره کتاب زمین زیبای مظلوم ما

خداوند بخشنده مهربان این خانه شگرف زیبا را که ما بر اثر عادت از شگرفی و زیبائی آن غافل مانده‌ایم، با همه مواهب، مهد و پرورشگاه انسان قرار داده و سراسر آن را به او بخشیده است. زمین زیبا و طببعتِ شگفت آن را با آب و هوای زندگی بخش، دریاها و کوه‌ها و ابرها و رودها و جنگل‌ها، توأم با استعدادهای رویش و زایش و جوشش و تحرّک و تکامل و همراه با قوانینش نعمتی عظیم است که باید از آن نگهداری کنیم. 

موضوع آلودگی محیط زیست و لزوم خودداری از آلایش آن و نیز لزوم اعمال اقدامات مجدّانه در مورد پالایش آب و خاک و هوا از سُمومی که در این قرن و خاصّه در سال‌های اخیر آنها را آلوده و مسموم ساخته است موضوعی است که ذهن همه را در جهان درگیر کرده است. این کتاب سعی دارد با بیان عقبه دینی ما و ذکر آیات و احادیث درباره اهمیت حفظ تنها بخشی از جهان که قابل سکونت است به ما کمک کند در حفظ زمین کوشا باشیم.  

خواندن کتاب زمین زیبای مظلوم ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان و بزرگسالان که نگه‌داری از زمین برایشان مهم است پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب زمین زیبای مظلوم ما

امّا اکنون کم مانده است که زمین، این مادر مهربانِ دیرینه فریادی جانکاه از سر غیظ، برکشد، چنانکه ارکان وجود ناسپاسان را به لرزه درآورد و با یک حرکت تند آنان را به دامان نیستی پرتاب نماید و یا با برقی از چشم زهره غیرت، آتش به خرمن هستی‌اشان زند و این اوّل بار نیست اگر زمین صبور فرزندان ناسپاس خویش را چنین تنبیه کند و ایشان را به سختی مکافات دهد، آنطور که از آیات کریمه قرآنی مستفاد می‌شود، این مادر صبور دیرینه هرگاه که در تنگنای ظلم و تعدّی قرار گرفته و کاسه صبرش لبریز شده است به تکرار این‌گونه رفتارها را بروز داده است، چنانکه در سوره مبارکه اَلحاقّه آمده است: «قوم ثمود بر اثر طغیانشان به «صیحه» یعنی خروش هولناک هلاک شدند و قوم عاد به باد بسیار شدید سرد که هفت شبانه روز بر آنان گماشته شد از پا درافتادند و اگر تو در آن روز بودی می‌دیدی قوم عاد را که مانند درختان ریشه‌کن شده پوسیده بودند، آیا هیچ بازمانده‌ای از ایشان می‌بینی؟»۱۱

و باز یادآور این نوع تنبیهات است آیات ۷۰ و ۹۷ سوره هود و ۷۲ و ۸۳ سوره حجر و ۴۴ سوره مؤمنون و نیز ۳۸ و ۳۹ سوره عنکبوت و...

بدیهی است این وقایع معلول اراده بالغه پروردگار بر اثر عملکرد قوای طبیعی است که به مشیت الهی جریان دارد و از جمله سبب‌هائی است که پروردگار اراده خویش را توسط آنها اعمال می‌فرماید که: اَبَی اللَّه اَن یجری الامورَ اِلّا بِاَسبابِها یعنی خداوند میل ندارد که کارها جز به توسّط اسباب دنیوی انجام یابد.

باید دانست که وقتی ظلمی نسبت به طبیعت رفت، یعنی برخلاف نهاد او عمل شد طبیعت نیز در قبال آن عکس‌العمل بروز می‌دهد، زیرا که در طبیعت هر عملی را عکس‌العملی است. اگرچه ممکن است این بازتاب‌ها در آغاز به نظر ما ناچیز آید، امّا تکرار آنها به تدریج سخت و سخت‌تر خواهد بود، تا هنگامی که به مراحل دشوار و سنگین و خارج از حدّ توان تحمّل بشری، آنطور که آیات کریمه قرآنی گویای آنست انجامد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۷۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان