دانلود و خرید کتاب روانشناسی سالمندی محمدرضا بردیده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی سالمندی اثر محمدرضا بردیده

کتاب روانشناسی سالمندی

معرفی کتاب روانشناسی سالمندی

کتاب روانشناسی سالمندی نوشته محمدرضا بردیده و فرحناز علیائی است. این کتاب اطلاعات کاملی درباره یکی از مهم‌ترین دوران زندگی، یعنی سالمندی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره کتاب روانشناسی سالمندی

انسان در طول دوران زندگی خود مراحل مختلفی را طی می‌کند، از دوران جنینی گرفته تا خردسالی و جوانی، بزرگسالی، میان‌سالی و پیری که هر یک دارای تحولات خاص خود است و چه بخواهد و چه نخواهد این تحولات در وجودش بروز می‌کند.

روان‌شناسان در حیطه تحول، تمامی این دوران‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و به ارائه نظریه پرداخته‌اند و برای بهبود روند این تحولات راهکار ارائه داده‌اند. بدون شک اطلاع داشتن از این مطالعات می‌تواند کیفیت هر دوره از زندگی را بهبود بخشد، که در میان این دوره‌ها دوره سالخوردگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که جمعیت سالخوردگان با افزایش شاخص امید به زندگی در کل دنیا رو به فزونی است این مسئله رسالت دانشمندان مخصوصا در حیطه روان‌شناسی را دوچندان می‌کند.

در کتابی که پیش روی شما است سعی نویسندگان بر این بوده که از نگاه روان‌شناختی به تحولات دوره پیری بپردازند و ویژگی‌های مختلف جسمی، شناختی، اجتماعی، عاطفی و... این دوره را تحلیل کنند. 

سالمندی دوران خاصی است با ویژگی های قابل توجه خود، مخصوصا در دنیای معاصر که در اثر پیشرفت‌های علم و فن پزشکی بیشتر مردم برخلاف گذشته به دوران پیری می‌رسند و با مسائل خاص آن مواجه می‌شوند. در واقع می‌توان گفت دوران پیری هر شخص نمایانگر کیفیت دوران کودکی، نوجوانی و جوانی او است.

پیری چیزی بیش از مسن شدن است، پیری ممکن است به آهستگی یا به سرعت، تدریجی یا ناگهانی فرا برسد. به نظر می‌رسد برخی افراد گام به گام و به زیبایی به سوی پیری قدم برمی‌دارند و عده ای دیگر یکدفعه در اثر واقعه‌ای ناگوار، خواه واقعی یا خیالی، ناگهان پیر می‌شوند. پیری صرف نظر از اینکه چگونه به نظر می‌رسد، غیر قابل اجتناب و سرنوشت همگان است.

معنای پیری را معمولاً جامعه و فرهنگ تبیین می‌کند. در فرهنگ ها زندگی و مرگ جزء چرخه حیات محسوب می‌شود و در درون تجربه انسانی قرار می‌گیرند، پیری رسیدن به خردمندی و فرزانگی است.

پیری بدون تردید تحت تأثیر عوامل ارثی قرار دارد به‌طوری‌که اگر از اثر عوامل محیطی صرف نظر کنیم، طول عمر هر فرد به مبانی ارثی او بستگی خواهد داشت. به همین سبب مشاهده می‌کنیم در بعضی از خانواده‌ها طول عمر بیشتر از خانواده‌های دیگر است. می‌توان گفت عوامل نژادی و ارثی عوامل قطعی نیستند زیرا اغلب در اثر عوامل دیگری از قبیل تغذیه و درجه شیوع بیماری‌ها تغییر می‌کنند، بنابراین پیری را باید نتیجه دو عامل وراثت و محیط دانست. این کتاب به شما کمک می‌کند نگاه متفاوتی به سالمندی داشته باشید و آن را نه پایان عمر که بخش مهم و لذت‌بخشی از زندگی بدانید و از آن لذت ببرید. هم‌چنین به شما کمک می‌کند سالمندان اطرافتان را بهتر درک کنید و بتوانید به‌ آن‌ها کمک کنید زندگی شادی داشته باشند.   

خواندن کتاب روانشناسی سالمندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام جوانان و سالمندان پیشنهاد می‌کنیم، زیرا سالمندی دورانی است که همه آن را تجربه خواهند کرد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه