دانلود و خرید کتاب تحلیل بازار نیروی کار بخش سلامت در کشورهای با درآمد کم و متوسط ریچارد ام. شفلر ترجمه سارا امامقلی‌پور سفیددشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تحلیل بازار نیروی کار بخش سلامت در کشورهای با درآمد کم و متوسط

کتاب تحلیل بازار نیروی کار بخش سلامت در کشورهای با درآمد کم و متوسط نوشته ریچارد ام. شفلر و دیگران است که با ترجمه گروهی از مترجمان منتشر شده است. 

درباره کتاب تحلیل بازار نیروی کار بخش سلامت در کشورهای با درآمد کم و متوسط

منابع انسانی یکی از عناصر کلیدی نظام‌های سلامت است که علاوه بر بروندادهای سلامت هر جامعه، سایر اجزای درون‌دادی نظام سلامت را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. یکی از بندهای 14 گانه سیاست‌های کلی نظام در بخش سلامت نیز به طور خاص به کمیت و کیفیت نیروی انسانی می‌پردازد. برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای نظام سلامت و اجرای هدفمند سیاست‌های بهداشت و درمان، درک تعیین‌کننده‌ها، ساختار، روابط و پویایی‌های بازار نیروی کار بسیار پراهمیت است.

کتاب حاضر که متن اصلی آن توسط بانک جهانی منتشر شده است، راهنمای جامعی برای آشنایی، درک و تجزیه‌وتحلیل بازار نیروی کار بخش بهداشت و درمان است که مباحثی مانند عرضه و تقاضا، دسترسی، عملکرد و توزیع نیروی کار را مورد بررسی قرار می‌دهد. برای اینکه موضوعات کتاب قابل کاربرد در سطح خرد و کلان باشند، روش‌ها، ابزارهای تجربی و پرسش‌نامه‌های متناسب نیز ارائه شده‌اند. محتوای کتاب به‌گونه‌ای است که قابل‌استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد سلامت، اقتصاد، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین پژوهشگران، مدیران و سیاست‌گذاران حیطه نظام سلامت است.

همه کشورهای با درآمد متوسط و پایین، دارای بازار کار سلامت هستند. برخی از بازارهای این کشورها، عملکرد بهتری نسبت به سایر کشورها دارند و البته عملکرد همۀ آنها قابلیت بهبود دارد. وقتی متخصصان می‌‌گویند کمبود نیروی کار وجود دارد، منظورشان چیست؟ آیا برای «کمبود»، بیش از یک تعریف وجود دارد؟ و اگر چنین است، چگونه می‌‌توان آن را اندازه گرفت؟ تفاوت بین نیاز و تقاضا چیست؟ چه عواملی بر میزان پرداختی به کارکنان در بخش دولتی و خصوصی مؤثر است؟ چه عواملی کافی بودن دستمزدها برای جذب کارکنان به مناطق روستایی را تعیین می‌‌کنند؟ چرا در برخی از کشورهای با درآمد متوسط و پایین، «نیروی کار شبحی» (نیروی کاری که حقوق دریافت می‌‌کنند اما گریزپا هستند و در محل کار خود به‌صورت موظف حاضر نمی‌‌شوند و مأموریت خود را به طور کامل به‌‌جا نمی‌‌آورند) در بازار کار سلامت وجود دارد؟

استفاده از چارچوب‌‌های اقتصادی برای تجزیه‌وتحلیل بازار کار کارکنان سلامت، به درک محدودیت‌‌های متنوع و به‌هم‌پیوسته مؤثر بر منابع انسانی بخش سلامت (HRH) ، تأثیر سیاست‌‌های سلامت بر روی این منابع و پویایی اشتغال در بخش سلامت، کمک می‌‌کند. اگرچه اشتغال در صنعت مراقبت‌‌های سلامت در اکثر کشورها، روند صعودی مداوم - حتی در دوره رکود اقتصادی - را نشان می‌‌دهد، پویایی‌‌هایی در این صنعت وجود دارد که باید به آن توجه داشت. تغییر فنّاوری همچنین، عامل اصلی تغییر در الگوهای استخدام مربوط به مراقبت‌‌های سلامت است. شواهد نشان می‌‌دهد که تغییر فنّاوری، باعث افزایش تقاضا برای کارکنان ماهر و متخصص شده است. این امر، موجب بازدهی‌‌های بالاتر آموزش این دسته از کارکنان سلامت و همچنین تحت‌‌الشعاع قرارگرفتن مهارت در استخدام بخش سلامت می‌‌شود

این موضوع، برای اکثر کشورها بخصوص در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، مشکل‌ساز است؛ زیرا برای ایجاد فرصت شغلی و استخدام این دسته از کارکنان سلامت، بودجه بیشتری نیاز است و از طرفی، در استفاده از مهارت‌‌های آنان، کمتر انعطاف‌‌پذیر هستند. این موضوعات نشان می‌‌دهد که تصمیم‌‌گیری در مورد نیروی کار سلامت، نباید بدون توجه به دیگر بخش‌‌های سیستم مراقبت سلامت یا ادوار اقتصادی و اشتغال گرفته شود. برای شناسایی حیطه‌‌های مشکل و طراحی سیاست مؤثر برای حل آنها، نیاز به شواهدی است که به نوبه خود، به داده‌‌های جامع و به‌‌روز نیاز دارند. این کتاب سعی دارد تحلیل جامعی در اختیار پژوهشگران قراردهد تا بتوانند در این زمینه دقیق پژوهش و نتیجه‌گیری کنند. 

خواندن کتاب تحلیل بازار نیروی کار بخش سلامت در کشورهای با درآمد کم و متوسط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه اقتصاد و مدیریت کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان