دانلود رایگان کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه رضا بهروزمقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه اثر رضا بهروزمقدم

کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه

معرفی کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه

کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه نوشته رضا بهروز مقدم و اعظم فرهادی بلقور است. این کتاب را انتشارات راز نهان منتشر کرده است. 

درباره کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه

کلیه‌ها به اندازه قلب و ریه‌ها، برای حفظ سلامتی حیاتی‌اند و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها دفع مواد زائد از بدن و تنظیم آب و املاح آن است. اگر با وظایف کلیه‌ها در زمانی که سالم هستند آشنا باشید، آسان‌تر متوجه خواهید شد که وقتی دچار اختلال شوند، چه اتفاقی می‌افتد. در کتاب حاضر وظایف و عملکرد کلیه‌ها شرح داده شده و به بررسی مسائلی پرداخته شده که درصورت اختلال در عملکرد کلیه‌ها به بیماران کمک خواهد‌کرد.

سعی برآن بوده تا خواننده کتاب، با انواع اختلالات مربوط به این بیماری از قبیل سندروم پای بی‌قرار، اختلال‌های استخوانی، یبوست، اختلالات جنسی، اختلالات خواب و ... آشنا شده و نحوه پیشگیری و کنترل آن‌ها را فرا‌گیرد. بیماران کلیوی با مطالعه این کتاب به راهنمای جامعی در خصوص تغذیه و مصرف مواد غذایی مورد نیاز بدن خود دست خواهند یافت و قادر خواهند‌بود از کاتتر و فیستول خود مراقبت نمایند.

یکی دیگر از چالش‌هایی که بیماران وخانواده‌های ایشان همواره با آن روبرو بوده‌اند، چگونگی مراقبت از بیمار در مسافرت می‌باشدکه تلاش گردیده تا با ارائه توصیه‌هایی کاربردی، این چالش نیز برطرف گردد؛ همچنین راهنمایی در کتاب حاضر درنظر گرفته شده تا بیماران عزیزی که درگیر دیابت و یا فشار خون نیز هستند بتوانند از طریق مطالعه آن، انسولین خود را تزریق نموده و فشار خون خود را کنترل کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این کتاب با ارائه رهنمودهایی در زمینه ورزش، شستن دست‌ها و ... کوشیده تا به راهنمای جامعی تبدیل شود که مطالعه آن تغییری هرچند کوچک اما کاربردی در زندگی افراد درگیر با بیماری‌های کلیوی ایجاد نماید. افزون بر این، خواندن این کتاب علاوه بر بیماران دیالیز، دانشجویان پرستاری و پرستاران محترم بخش‌های همودیالیز، به تمامی علاقمندان به شناخت بدن انسان پیشنهاد می‌شود تا با افزایش علم و آگاهی از بروز بیماری‌ها پیشگیری شود. 

خواندن کتاب راهنمای خودمراقبتی در نارسائی مزمن کلیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام یماران دیالیز، دانشجویان پرستاری و پرستاران محترم بخش‌های همودیالیز، به تمامی علاقمندان به شناخت بدن انسان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر 1115202
۱۴۰۰/۱۱/۰۲

با تشکر از طاقچه برای انتشار کتاب‌های کاربردی و ممنون از نویسنده کتاب برای تلاششون در جهت افزایش آگاهی بیماران

خیلی عالی و مفید بود
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

خیلی عالی و مفید بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
رایگان