دانلود و خرید کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی فاطمه قربانی مرکیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی اثر فاطمه قربانی مرکیه

کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی

معرفی کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی

کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی نوشته فاطمه قرباتی مرکیه است که در انتشارات شمیم مهر و اندیشه به چاپ رسیده است. این اثر درباره حقوق بنیادی کودکان و زنان سخن می‌گوید.

درباره کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی

حقوق بنیادین اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوقی است که هر فرد به طور ذاتی، فطری و به‌صرف انسان بودن از آن بهره‌مند می‌شود. مطابق اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین‌المللی این حقوق ویژگی‌هایی همچون جهان‌شمول بودن، سلب‌ناشدنی، انتقال‌ناپذیری، تفکیک‌ناپذیری، عدم تبعیض و برابری طلبی، به‌هم‌پیوستگی و درهم‌تنیدگی را دارا است. ازاین‌رو به‌تمامی افراد در هرجایی از جهان تعلق دارد و هیچ‌کس را نمی‌توان به‌صرف منطقه جغرافیایی که در آن زیست می‌کند، از حقوق بشر محروم کرد ضمن این‌که همه افراد فارغ از عواملی چون نژاد، ملیت و جنسیت و غیره در برخورداری از این حقوق با هم برابر و یکسان‌اند و دراین‌خصوص کسی را بر دیگری برتری نیست.

 اما در جهان مدرن امروز حقوق کودکان و زنان یکی از چالش‌های موجود است. قدرت‌های استیلا طلب حقوق زنان، حقوق بشر، آزادی، جهانی‌شدن و حقوق کودک را مستمسک خود قرار داده و از روزنه آن به کشورهای دیگر عیب‌وایراد می‌گیرند.

در اکثر کشورها برای کودکان حقوق ویژه لحاظ شده و در قوانین موضوعه منظور گردیده است اما درگذشته وضعیت چنین نبود، مخصوصاً در قرون اولیه حتی برای انسان بالغ آزاد، حقوق مدون وجود نداشت تا چه رسد به اطفال و کودکان.

بنابراین طبیعت تکامل و شکوفایی اندیشه بشر امروز، مقتضی وضع قوانین ویژه برای نونهالان بوده و چیزی غیر از آن را برنمی‌تابد. دررابطه‌با حقوق زنان نیز تا کنون جنبش‌ها و کنوانسیون‌های بسیاری شکل ‌گرفته و وضعیت زنان را نسبت به گذشته با پیشرفت‌های چشم‌گیری روبرو کرده است اما بااین‌وجود هنوز در بسیاری از موارد پایمال شدن حقوق این قشر مشاهده می‌شود؛ بنابراین در این پژوهش با بررسی قوانین داخلی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق کودکان و زنان و تطابق با اسناد بین‌المللی سعی شد تا علل و موانع زیر پا گذاشتن حقوق این اقشار آسیب‌پذیر مشخص و راهکارهایی برای آن ارائه شود.

در فصل اول این پژوهش به مفاهیم و تاریخچه پرداخته شده است. در فصل دوم حقوق بنیادین کودکان در نظام حقوقی ایران و حقوق بین‌الملل مورد بررسی قرار گرفته و فصل سوم به حقوق بنیادین زنان در ایران، اسلام و اسناد بین‌المللی اختصاص یافته است.

 خواندن کتاب حقوق بنیادین کودکان و زنان در ایران و اسناد بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به مباحث علوم اجتماعی، حقوق بین‌الملل و قانون و قانون‌گذاری مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۸۳۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان