دانلود و خرید کتاب اقتصاد خرد کاربردی کورت جیلیتسکا ترجمه میرحسین موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اقتصاد خرد کاربردی

کتاب اقتصاد خرد کاربردی نوشته کورت جیلیتسکا و دیگران است. این کتاب به تئوری اقتصادی، تحلیل سیاستی و مدلسازی در اکسل می‌پردازد.

درباره کتاب اقتصاد خرد کاربردی

این کتاب به خوانندگان نگاه جدیدی در خصوص تحلیل مسائل اقتصاد خرد ارائه می دهد. تمرکز بر ترکیب تئوری اقتصادی، تحلیل سیاستی و مدل سازی مسائل در اکسل است. متن اصلی کتاب در سه بخش و ۱۸ فصل به بررسی مشکلات اساسی سیاست‌های قیمتی (بخش اول)، ساختاری (بخش دوم) و بودجه‌ای می‌پردازد. در این کتاب ۱۱ فصل از آن ترجمه شده است. در هر فصل تئوری مربوط به هر مسئله توضیح داده شده و نشان داده می شود که چگونه می‌توان با استفاده از اکسل مشکل را مدل‌سازی و حل کرد. این مدل‌ها ممکن است به عنوان نمونه‌های اولیه برای تحلیل‌های بیشتر و نیازهای خاص مورد استفاده قرار گیرند.

کتاب برای دانشجویان اقتصاد و سایر رشته‌های مرتبط در دانشگاه ها طراحی شده است. ممکن است به عنوان یک کتاب درسی پایه یا به عنوان مکمل برای دوره های مختلف استفاده شود. همچنین برای متخصصان در تجزیه و تحلیل اقتصادی و سیاستی که ترکیبی از ادبیات نظری و تحلیل مبتنی بر رایانه برای سؤالات مختلف است، مفید است. همچنین می توان از مدل ها برای مشکلات و نیازهای خاص استفاده و گسترش داد.

در فصل اول، به بحث پیرامون مفهوم اولیه عرضه، تقاضا و سیاست‌های قیمتی اشاره شده است و در چارچوب اکسل یک مدل مناسب برای آن فرموله شده است. به این منظور، توابع عرضه و تقاضا تعیین شده و فرآیند ساختار قیمتی بازار با حضور و عدم حضور دولت توضیح داده شده است. سپس چگونگی اثرگذاری سیاست‌های مختلف قیمتی بر اهداف سیاسی مانند درآمد تولید کننده، مخارج مصرف کننده، مبادلات خارجی و بودجه دولت بررسی شده است. 

در فصل دوم شاخص‌های دیگری برای ارزیابی سیاست‌های قیمتی معرفی شده است. با توجه به اقتصاد رفاه، توابع رفاه و اجزاء سازنده آن‌ها تعیین شده و تأثیرات توزیعی سیاست‌های قیمتی متفاوت تبیین شده است. 

در فصل سوم، به بررسی بیشتر تمایزات در تحلیل سیاست‌های قیمتی پرداخته شده است. اینکه چگونه ابزار سیاست‌های قیمتی متفاوت می‌تواند باعث منسجم و یکپارچه شدن مدل بازار شود و این‌چنین ابزارها چه پیامدهایی برای اهداف سیاستی دارند، در این فصل بررسی شده است. 

در فصل چهارم، به بررسی سیاست‌های قیمتی با عنایت به کشش توابع عرضه و تقاضا پرداخته شده است. در این فصل، نشان داده شده که مدل بازار چگونه می‌تواند با بررسی تأثیرات سیاست‌های قیمتی متفاوت، توسعه و تطبیق یابد.

 در فصل پنجم، موضوع تدوین سیاست قیمتی با جزئیات مورد بررسی قرار گرفته است. در این فصل نشان داده شده است که چگونه مدل توسعه‌یافته‌ی بازار به سؤالات متفاوت تدوین سیاست‌ها و نحوه تبادل بین اهداف و نحوه‌ی پیاده‌سازی اهداف با استفاده از ابزارهای مختلف پاسخ می‌دهد. 

فصل ششم، به این سؤال می پردازد که چگونه می‌توان اثرات خارجی را در بررسی سیاست‌های قیمتی لحاظ کرد؟ نشان داده شده است که «اثرات خارجی» چه تاثیری در تحلیل و فرموله کردن اثرات سیاست‌های قیمتی دارد.

 در فصل هفتم، بررسی سیاست‌های قیمتی به بازارهای یکپارچه تعمیم داده شده است و به‌وسیله‌ آن نشان داده شده که در این بازارها جابه‌جایی چگونه پیش خواهد آمد و چه نتایجی برای این بررسی‌ها و فرمول‌بندی سیاست‌های قیمتی در این شرایط قابل تصور است.

در فصل هشتم، وابستگی‌ها و روابط بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفته است. نشان داده شده که چگونه سیاست قیمتی در یک کشور می‌تواند بر قیمت بازار جهانی و اهداف سیاسی در کشورهای جهان سوم اثر بگذارد. 

در فصل نهم، مدل بازار برای تجزیه و تحلیل سیاست‌های ساختاری گسترش داده شده است. در این فصل توضیح داده شده که چگونه سیاست‌های ساختاری منجر به جابه‌جایی منحنی عرضه می‌شوند. نهایتاً نشان داده شده که چگونه جابه‌جایی منحنی عرضه بر اهداف سیاسی تأثیر خواهد گذاشت. 

در فصل دهم، ابعاد زمانی در تجزیه و تحلیل سیاست‌های ساختاری در نظر گرفته شده است. نشان داده شده است که چگونه تاثیر سیاست‌های ساختاری را می‌توان در طول زمان تبیین کرد.

 در فصل یازدهم، به تدوین سیاست‌های ساختاری پرداخته شده است و این مساله مورد توجه قرار گرفته است که تا چه میزان باید سیاست‌های ساختاری تامین مالی شوند و محدودیت‌های بودجه در این زمینه چه عواقبی دارد.

خواندن کتاب اقتصاد خرد کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و فعالان حوزه اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان