دانلود و خرید کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها رحیم خباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها اثر رحیم خباز

کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها

نویسنده:رحیم خباز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها

کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها نوشتهٔ رحیم خباز در انتشارات نور علم به چاپ رسیده است. شناخت و درک صحیح از علوم و فناوری‌های جدید و کاربرد آن‌ها و همچنین ارتقاء سطح آموزشی و مهارت‌های عملی متناسب با نیازهای یک جامعه موجب رشد و توسعهٔ صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن جامعه خواهد شد. این کتاب با پرداختن به دستاوردها و قسمت‌های عملی از بار مباحث تئوری کاسته تا استفاده از کتاب آسان‌تر و سودمندتر باشد.

درباره کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها

پرتوهای یونیزان هسته‌ای سال‌هاست که به طور گسترده و موفقیت‌آمیزی در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعت، کشاورزی، علوم پزشکی و بخش‌های مختلف تحقیقاتی به کار می‌روند. تا کنون کتاب‌های متعددی در حوزه آشکارسازی و کاربرد پرتوهای هسته‌ای به چاپ رسیده و ترجمه‌های مختلفی نیز در دسترس است؛ ولی به‌دلیل آنکه معمولاً نویسندگان مایلند تا کتابی جامع ارائه نمایند، بیشتر کتاب‌ها حجیم و حاوی همه جزئیات هستند و این امر مطالعهٔ آن‌ها را دشوار می‌سازد.

در کتاب حاضر سعی شده تا ضمن پرداختن کوتاه به مقدمات علمی هر موضوع، مستقیماً به سراغ دستاوردها رفته و خواننده معطل نماند. ویژگی بارز این کتاب بیان، معرفی و کاربرد وسایل آشکارسازی نوین و روش‌های مربوط به آنها است که تقریباً در دیگر کتاب‌های آشکارسازی فارسی‌زبان یافت نمی‌شود. همچنین کاربردهایی از پرتوها در صنعت و پزشکی همراه با نمونه‌های عملیاتی مورد بحث قرار گرفته است. گرچه پرتوهای یونیزان هسته‌ای شامل نوترون، گاما، آلفا، بتا، پروتون و ... می‌باشند، اما در این کتاب تنها به مباحث مربوط به آشکارسازی، کاربرد و حفاظت در برابر پرتوهای پرکاربرد نوترون و گاما پرداخته شده است.

کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دروس آشکارسازی و کاربرد پرتوها در دوره کارشناسی و همچنین دروسی نظیر روش‌های اندازه‌گیری و موضوعات ویژه در دوره کارشناسی ارشد می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

بخشی از کتاب درآمدی بر آشکارسازی و کاربرد پرتوها

در سراسر کتاب بعد از بیان مباحث نظری موضوع مربوطه، مواردی از فعالیت‌های انجام شده و همچنین نتایج به‌دست‌آمده در آن زمینه ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل اول کتاب تلاش بر آن بوده است که مقدمات و اطلاعات پایه‌ای ارائه شود که به آشکارسازی، بیناب‌سنجی، کاربرد و حفاظت در برابر پرتوها مربوط باشد. مفهوم اساسی چون، شار، بیناب انرژی، سطح مقطع و آهنگ واکنش در این فصل توضیح داده شده است. در فصل دوم به روش‌های متفاوتی از آشکارسازی و بیناب‌سنجی نوترون و فوتون همچون کره‌های بانر، حمام منگنز و استفاده از گامای آنی پرداخته شده است. در فصل سوم برخی از کاربردهای صنعتی و پزشکی پرتوها (پرتودرمانی) و چند نمونه عملیاتی مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل چهارم و آخر نیز کمیت‌ها و یکاهای توصیف‌کنندهٔ جذب پرتو در مواد و نیز برآورد میزان آسیب بیولوژیکی ناشی از آن‌ها برای رعایت بیشتر اصول حفاظت در برابر پرتو ارائه شده است. در انتهای هر فصل تعدادی تمرین و مسئله گنجانده شده است تا خواننده را به درک بهتری از مطالب کتاب برساند. در طراحی تمرین‌ها فرض بر این بوده که شخص با محاسبات مونت کارلو و کدهای ترابرد ذرات همچون کد پرکاربرد MCNP آشنایی نسبی دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

حجم

۱۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۳ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان