دانلود و خرید کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی فریال خمسه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی اثر فریال خمسه

کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی

معرفی کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی

کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی نوشتهٔ فریال خمسه و محمود موحدی و زهرا حاجی امینی و عباس عبادی در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. میان‌سالان و سالمندان می‌توانند با عمل به توصیه‌های پیشنهادشده در فصول مختلف کتاب حاضر گام‌های مؤثری را برای لذت بردن از سالخوردگی بردارند.

درباره کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی

در این کتاب بر اساس نظرات کارشناسان و متخصصین، سبک زندگی در چهار حیطه زیر با رویکرد بهبود شیوه زندگی در دوران میان‌سالی و سالمندی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد:

تغذیه صحیح‌وسالم

تحرک و فعالیت جسمی مناسب

بهداشت روانی

رعایت بهداشت فردی و مراقبت از خود

همه جوانان فعلی، سالمندان آینده نزدیک خواهند بود و زمان خوب اندیشیدن به سالخوردگی آن‌گاه است که شما جوانید بنابراین جوانان و بزرگسالان با بهره‌گیری از راهنمایی‌ها و توصیه‌های ارائه شده در این کتاب می‌توانند با شناخت بهتری وارد دوران سالمندی شده و در زمینه مراقبت و احترام به افراد سالخورده بادقت نظر بیشتری انجام‌وظیفه نمایند.

کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر یکی از کتاب‌های مناسب افراد سالمند است و مطالعه آن به کسانی که نزدیک به سنین سالمندی هستند نیز پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی

در تعریف سلامت، تنها نبود بیماری مطرح نیست بلکه ارتقای سلامت نیز باید مدنظر باشد و سلامت باید در ابعاد جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی، موردتوجه قرار گیرد. طبیعی است که برای ارتقای سلامت، نیازمند اصلاح شیوة زندگی هستیم. اگر بدانیم چگونه بنشینیم، چطور بخوابیم، چه غذاهایی مصرف کنیم، چگونه به بیماری مبتلا نشویم، چطور با مردم و جامعه رابطه برقرار کنیم، چگونه محیط‌زیست خود را حفظ نماییم، چگونه هزینه کنیم، چطور پس‌انداز نماییم و... یعنی شیوة زندگی خود را بهبود ببخشیم، آنگاه به ارتقای سلامت، دست‌یافته‌ایم.

از پدیده سالمندی نمی‌توان جلوگیری و پیشگیری به عمل آورد زیرا همه ما سالمندی را از بدو تولد آغاز می‌کنیم. این فرایند متوقف یا معکوس نمی‌شود. ولی این راهپیمایی بی‌وقفه به‌سوی پایان زندگی الزاماً به معنی انحطاط مداوم نیست و می‌شود به‌وسیله انجام مراقبت‌های صحیح، نقص و ناتوانی ناشی از سالمندی به تأخیر بیفتد و یا با روش‌های مناسب و انجام یک سری دستورات تحت عنوان " شیوه زندگی سالم " می‌توان این دوره از حیات افراد را به دوران شاد و لذت بخشی تبدیل نمود و بیش از آنکه عبارت "هرچه پیرتر شوید، بیمارتر می‌شوید" صادق باشد، می‌توان گفت "هرچه بیشتر عمر کنید سالم‌تر بوده‌اید."

دریغا که بی ما بسی روزگار بروید گل و بشکفد نوبهار

بسی تیر و دی‌ماه و اردیبهشت بیاید که ما خاک باشیم و خشت

چو پنجاه سالت برون شد زدست غنیمت شمر، پنج روزی که هست

سعدی شیرازی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان