دانلود و خرید کتاب فرهنگ اصطلاحات اقتصادی حسن زنگنه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ اصطلاحات اقتصادی اثر حسن زنگنه

کتاب فرهنگ اصطلاحات اقتصادی

نویسنده:حسن زنگنه
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ اصطلاحات اقتصادی

کتاب الکترونیکی «فرهنگ اصطلاحات اقتصادی» نوشتهٔ حسن زنگنه در انتشارات هلیله به چاپ رسیده است. این فرهنگ ارزشمند مجموعه‌ای از اصطلاحات و لغات اقتصادی شامل رشته‌های بانکی، بیمه، کار، تجارت و گمرکی است. در این فرهنگ لغت تلاش شده است که به بهترین نحو و مطابق با جدیدترین استانداردهای بین‌المللی، اصطلاحات و لغات تخصصی معرفی و تعریف گردد.

درباره حسن زنگنه

دکتر حسن زنگنه در این کتاب که فرهنگ اصطلاحات اقتصادی (بازرگانی، بانک، بیمه، کار و تجارت) نام دارد، مجموعه‌ای از لغات را جمع‌آوری کرده که برای تمام فعالین این حوزه کارآمد است. استاد حسن زنگنه هم در مقام مترجم و هم مورخ آثار بسیاری دارد. همچنین در حوزه تحقیق و پژوهش در زمینه خلیج فارس، آثار ایشان به عنوان بزرگترین مرجع و منابع و کتب دانشگاهی در این رشته است. تسلط ایشان به مبحث ترجمه و تاریخ باعث شد، مورخین از حسن زنگنه بنام شیخ المترجمین یاد کنند.

مجموعه آثار تألیف و ترجمه که از مرحوم استاد حسن زنگنه منتشر شده به شرح ذیل میباشد:

١-هجوم انگلیس به جنوب ایران ـ نوشته: جی. بی. کلی. ۲ـ لشکرکشی انگلیس به ایران ـ نوشته: گرنی داد. ۳ـ میرمهنا و شهر دریاها ـ گردآوری و ترجمه. ۴ـ دریای پارس و سواحل متصالح ـ نوشته: دونالد هاولی. ۵ـ خلیج فارس از دوران باستان تا اواخر قرن ۱۸ ـ نوشته: سیوری و جی. بی. کلی. ۶ـ گزارش سرپرستی کاکس سرکنسول انگلستان در بوشهر ـ نوشته: پی.زد. کاکس. ۷ـ خاطرات فردریک اوکانر ـ نوشته: فردریک اوکانر. ۸ـ چالش برای قدرت و ثروت در جنوب ایران ـ نوشته: استفان رای. ۹ـ حمله ناپلئون به مصر و رقابت فرانسه و انگلیس در ایران ـ نوشته: جی. بی. کلی. ۱۰ـ جنوب ایران به روایت سفرنامه‌نویسان ـ گردآوری و ترجمه. ۱۱ـ تجارت برده در دریای پارس توسط اعراب ـ نوشته: ام. ریکس. ۱۲ـ خلیج فارس در آستانه‌ی قرن ۲۰ ـ نوشته: بریتون بوش. ۱۳ـ مأموریت سرپرسی کاکس در ایران و خلیج‌فارس ـ نوشته: گریوز. ۱۴ـ روابط ایران و انگلستان در خلال جنگ جهانی اول ـ نوشته: اولسون. ۱۵ـ اسناد سازمان سیا درباره کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دکتر مصدق ـ همکاری با دکتر غلامرضا وطن‌دوست با مقدمه‌ی همایون کاتوزیان و محمد ترکمان. ۱۶ـ نخستین فرستادگان پرتغال به دربار شاه اسماعیل ـ نوشته: بیشاب اسمیت. ۱۷ـ جنگ انگلیس و ایران ۵۷ ـ ۱۸۵۶ ـ گردآوری و ترجمه ۱۸ـ نقش ارامنه در انقلاب مشروطیت. ۱۹ـ ایران و خلیج‌فارس ـ نوشته: استاندیش. ۲۰ـ ظهور و سقوط بوشهرـ نوشته: ویلم فلور. ۲۱ـ روابط دولت و جامعه شهری در بوشهر و جزیره خارگ ـ نوشته: وانسه مارتین. ۲۲ـ ایران در گذر زمان ـ نوشته: استاندیش. ۲۳ـ دروازه‌های خزر ـ نوشته: استاندیش. ۲۴ـ اوضاع و احوال سیاسی و اقتصادی بوشهر به روایت بالیوز. ۲۵ـ برازجان بازارشهری در پس‌کرانه بوشهرـ نوشته: ویلم فلور.۲۶٫ فرهنگ اصطلاحات اقتصادی

کتاب فرهنگ اصطلاحات اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این فرهنگ اصطلاحات برای استادان، دانشجویان، تجار و فعالین حوزه‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت اجرایی و صنعتی، امور مالی و بیمه و همچنین فعالین در حوزه تجارت و کسب‌وکار، صنعت بانکی و تجارت در عرصه بین‌الملل سودمند خواهد بود.

بخشی از کتاب فرهنگ اصطلاحات اقتصادی

تخصیص دادن، اختصاص دادن : Allocate

تخصیص اعتبار : Allocation of Shares

تقسیم، تخصیص سهام : Allocation of Shares

حقوق بازنشستگی، مدد معاش پیری : Old Age Allocation

مقرری، جیره، مزایا، مدد معاش : Allowance

فوق‌العاده ماهانه : Monthly Allowance

هزینه مسافرت : Travelling Allowance

فوق‌العاده هفتگی : Weekly Allowance

ذخیره استهلاک : Allowance for Depreciation

اعتبار مطالبات مشکوک‌الوصول : Allowance for bad debts

درکنار (کشتی) : Alongside

سیاهه اصلاحی : Amended Invoice

اصلاحیه : Amendment

اصلاحیه‌های سیستم هماهنگ : Amendments of H.S

جریمه، عمل جرم : Amercement

استهلاک : Amortize

جدول استهلاک : Amortization Schedule

مستهلک کردن : Amortization

قیمت ماشین را باید مستهلک کنید : You must amortize

مبلغ، مقدار، میزان، رقم : Amount

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۱ صفحه

حجم

۹۲۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۱ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان