دانلود و خرید کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم محمدجواد پوست پرداز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم اثر محمدجواد پوست پرداز

کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم

معرفی کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم

کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم نوشتهٔ محمدجواد پوست پرداز و جمال رادفر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است. انواع و اقسام دوربین‌ها و گوشی‌های دوربین‌دار موجود در بازار، چگونه دیدن را به کودکان و نوجوانان یاد نمی‌دهند؛ اما با کمک این کتاب می‌توانید این نکات مهم را به فرزندان خود بیاموزید تا در آینده به بینندگان دقیق‌تر و ریزبین‌تری تبدیل شوند. با داشتن یک دوربین دیجیتال ساده و کمی کار و مطالعهٔ کتابِ “چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم ؟” می توانید عکس سه بعدی گرفته و با ساختن یک برجسته نما یا استریوسکوپ آن عکس ها را سه بعدی ببینید. مغز و چشمان ما دنیای اطراف را سه بعدی می‌بیند، ولی دوربین های ساخت انسان همه چیز را دوبعدی تصویربرداری می کند. به این ترتیب علت سه بعدی دیدن اشیاء و جهان اطراف را متوجه خواهند شد.

درباره کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم

تماشای عکسهای سه بعدی همیشه و برای همه جالب است. با مطالعه این کتاب خواهید دانست که چرا ما اجسام را سه بعدی می بینیم و علاوه بر آن با شیوه تهیه عکسهای سه بعدی آشنا می شوید. از همه جالب تر آن که در پایان مطالعه کتاب می توانید یک برجسته نما بسازید و با آن عکسهای سه بعدی ببینید. 

دنیای پیرامون ما علاوه بر دو بعدِ طول و عرض، بُعد سومی نیز دارد که به آن عمق می‌گوییم؛ برای مثال، اگر پنجره‌ی اتاق‌تان را در نظر بگیرید، درازای پنجره را طول و پهنای آن را عرض می‌گوییم و مناظری که در پشت پنجره قرار دارد، همچون درختان و بچه‌هایی که با توپ بازی می‌کنند، در عمق قرار دارند. چیزی که در دید سه‌بُعدی مهم است، درک عمق یا فاصله‌ی اشیا از یکدیگر است. اما اگر از همان پنجره عکسی بگیریم، عکس به‌دست‌آمده دیگر سه‌بُعدی نیست، بلکه فقط دارای دو بُعد طول و عرض است و فاصله‌ای بین اشیا وجود ندارد. با این حساب، چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم این سؤال مهمی است که در کتاب پیش رو به آن پاسخ داده شده است. و از طریق تمرین‌ها و راهکارهای ارائه‌شده می‌توان انجام دادن عکاسی سه‌بعدی را تمرین کرد.

امروزه دوربین های عکاسی دیجیتال به اندازه ای در اطراف ما زیاد شده اند که حتی بسیاری از کودکان هم دوربینی دارند یا دست کم کار با دوربین عکاسی را بلدند. تقریباً هر گوشی تلفن همراهی یک دوربین ساده دارد و هر مدل رایانه دستی و معمولی نیز یک دوربین وبکم را دارد. موضوع کتاب امروز ما هم درباره ی عکاسی است و می تواند یک سرگرمی با استفاده از دوربین را به ما یاد بدهد.

کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کودکان و نوجوانانی که تمایل دارند درباره عکاسی و تصاویر سه‌بعدی و علت سه‌بعدی دیدن جهان و... اطلاعات بیشتری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم

حال این پرسش به ذهن می آید که چرا چشم های ما همه ی اشیاء را سه بعدی می بینند، اما عکس دوبعدی است؟ علت این است که انسان با دو چشم خود اشیاء را می بیند، اما عکس به وسیله ی دوربینی تهیه می شود که یک چشم (یک لنز) بیشتر ندارد.

تمام عکس ها و فیلم هایی که ما آن ها را به صورت سه بعدی می بینیم هم با دو لنز تهیه شده اند. شما هم اگر یک چشم خود را ببندید، تشخیص فاصله ی اجسام برایتان مشکل خواهد بود و اگر به وجود این فاصله ها حتی با یک چشم پی می برید، بیش تر به دلیل نشانه هایی است که قبلاً از آن صحبت کردیم. با یک آزمایش ساده به واقعیت این گفته پی خواهید برد.

مدادی را در دست بگیرید، به طوری که یک سر آن به سمت بالا باشد. حال آن را از خود دور نگه دارید. سپس یک چشم خود را ببندید و سعی کنید نوک یکی از انگشت های دست دیگرتان را از بالا به آرامی پایین بیاورید و روی سر مداد قرار دهید. خواهید دید که انجام این کار به ظاهر ساده، چه قدر مشکل است. در صورتی که انجام همین کار، وقتی با دو چشم خود به مداد نگاه می کنید، بسیار آسان است.

نظرات کاربران

کاربر 3192445
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

بدددددد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان