دانلود و خرید کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی نرجس داوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی اثر نرجس داوری

کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی

معرفی کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی

کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی نوشته نرجس داوری و سعیده قاسمی است. کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی به اهمیت نوآوری و ابتکار به آموزش در دنیای مدرن می‌پردازد.

درباره کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی

این مجموعه در ۴ فصل بخش بندی شده است:

فصل اول این مجموعه، پیش زمینه ای در مورد کلیات و مقدمه ای از موضوع، معرفی خلاقیت، ابتکار و نوآوری، توسعه و اهمیت آن و در نهایت کارآفرینی است و بر تفاوت‌های بین خلاقیت و ایده پردازی با نوآوری و ابتکار و نیز تفاوت‌های بین نوآوری و کارآفرینی تاکید و تشریح دارد، سپس لیست و بحث بر روی ارزش‌های پذیرفته شده موجود در هر مورد، اطلاعات مربوط به ویژگی‌های آنها ارائه شده است.

در فصل ۲ که در مورد دانشگاه‌ها و آموزش عالی بحث می‌کند، همه‌ی اطلاعات موجود با جزئیات را برای معرفی و مفهوم سازی از دانشگاه و تحولات آن در طول زمان، شکل گیری و پیدایش آنها، نوع تحولات در دانشگاه‌ها و بر مبنای آن نسل‌های مختلف دانشگاهی شکل گرفته اند، و همچنین تحول در تولید و انتقال دانش، رسالت‌های دانشگاهی و آموزش عالی، نقش دانشگاه و آموزش‌های دانشگاهی در ابعاد مختلف توسعه و رشد، الگوهای سازنده آموزشی و تاثیر آنها بر عدالت اجتماعی، فناوری و اطلاعات و نیز بر اقتصاد و بازار کار بحث و بررسی شده اند.

فصل ۳ به بررسی خلاقیت و نوآوری در آموزش عالی و سیستم تعلیم و تربیت دانشگاهی پرداخته و شامل بررسی خلاقیت و اهمیت و انواع آن اعم از فردی و گروهی (تیمی) در دانشگاه به عنوان سازمان آموزشی-علمی، ارتباط و تعامل خلاقیت با محیط آموزشی-دانشگاهی، نقش المان هایی مانند تفکر انتقادی و محتوای آموزشی بر خلاقیت است. همچنین در سطح بعدی به بررسی نوآوری و ابتکار در دانشگاه و تحصیلات تکمیلی، تفاوت آموزش عالی در ابتکار و نوآوری، نوآوری و جهانی شدن، امکانات توسعه نوآور در دانشگاه ها، نقش اکتشافت علمی بر نوآوری، نهادینه سازی سیستم‌های ابداع محور، ابتکارآفرینی و نقش عامل‌های بالادستی، اهمیت دانشگاه ابتکار محور و عناصر ایجاد تحول نوآورانه اعم از نیروی انسانی، آموزش دائمی و غیره پرداخته شده است.

در فصل ۴، کلیاتی و مباحثی درباره خلاقیت و نوآوری و نقش آنها در خودکارآمدی و افزایش توانایی افراد و ایجاد کارآفرینی آورده شده است. در مجموعه اول از این فصل به بررسی کارآفرینی، هدفمندی و عوامل کلیدی در کارآفرینی، مفهوم کارآفرین و ویژگی‌های آن اعم از استقلال، خلاقیت، مخاطره پذیری، رفع ابهامات و تسلط و کنترل روی موضوع کارآفرینی بحث شده است و در مبحث بعدی خودکارآمدی و اهمیت باور به خودکارآمدی در افراد و زندگی شامل پیش بینی، هوش هیجانی، حس خودکنترلی، سلامت جسم و روان، تاثیر بر عملکرد و پشتکار نوآورانه و پیشبرد اهداف فردی- گروهی تشریح شده و در نهایت در مورد خودکارآمدی و ارتقاء خودمهارتی و مولفه‌های خودکارآمدی مطالبی در ارتباط با نوآوری و کارآفرینی مطرح شده است. 

خواندن کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که بصورت حرفه‌ای با محیط‌های آموزشی و علمی در سطح عالی سرو کار دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب ابتکار، رشد و توسعه آموزش عالی

آفرینندگی یا آفرینشگری یا خلاقیت، مهم‌ترین و اساسی‌ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش است که در همه‌ی ابعاد و جوانب زندگی وی نقش کاملاً حیاتی ایفا می‌کند. خلاقیت و نوآوری از والاترین ویژگی‌های انسان است. همه‌ی علوم، تولیدات، فناوری‌ها، صنایع، ابداعات، اختراعات، هنرها، ادبیات، موسیقی، معماری و به طور کلی اساس انواع تمدن‌ها از ابتدا تاکنون و کلیه‌ی دستاوردهای بشری، جلوه‌های گوناگونِ خلاقیت و نوآوری است. تمدن انسانی و زندگی وی بدون خلاقیت امکان‌پذیر نیست.

خلاقیت مفهومی است که تعریف‌های آن در طول زمان تغییراتی کرده‌است و پژوهشگران مختلف تعاریف متعددی برای آن ارائه نموده‌اند که البته اشتراک معنایی زیادی دارند. به عنوان مثال تورنس، خلاقیت را به عنوان نوعی مسئله‌گشایی مد نظر قرار داده‌است. به نظر وی تفکرِ خلاقِ مختصر عبارتست از فرایند حس کردن مسائل یا کاستی‌های موجود در اطلاعات، فرضیه‌سازی درباره حل مسائل و رفع کاستی‌ها، ارزیابی و آزمودن فرضیه¬ها، بازنگری و بازآزمایی آن‌ها و سرانجام انتقال نتایج به دیگران. حمید رجایی خلاقیت را مهارت ذهنی برای تولید ایده تازه می‌داند. همچنین می‌گوید حدس موتور محرکه خلاقیت و علوم است. خلاقیت شامل تولید چیزی است که هم اصیل و هم ارزشمند باشد و نشأت گرفته از فرایندهای خودآگاه و ناخودآگاه انسان می‌باشد. 

چیستی ترجمه در ﻫﺮمنوتیک
مرتضی بابک‌معین
شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان
شهرزاد شاکرمی
مارادونا چه گوارای فوتبال
مهدی بیرانوند
غیاث السان
حدیث شفیعی
کمپین تبلیغاتی بازرگانی (از ایده تا اجرا)
محمد بلوریان تهرانی
پیشگری و درمان کمردرد
خشایار فخاریان
فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه
زهرا سید یزدی
دیگر هرگز به من نگویید موفق باشید!
فیلیپ بلچ
یاران ابراهیم
گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی
زیست شناسی ۳ شب امتحان (دوازدهم تجربی)
صابر یاوری
حباب های آکنده از نور
رضا لطفی کاظمی (آرال دماوندی)
نقد فیدوس
دریا لیراوی
دین و دینداری و گریز از دین
عباس عباسی رزگله
امنیت تجهیزات شبکه‌ای سیسکو CISCO SECURTY
حمید کریمخانی زندی
بوی جوراب را قرض نده (جلد سوم؛ خانه ببر گرسنه)
شهرام شفیعی
قلب کاستاردی
دوروتی پارکر
مکس و شوالیه های نخودی (کتاب دوم؛ نبرد با همزادها)
لینکلن پی یرس
فلسفه ۲ شب امتحان (دوازدهم انسانی)
احمد منصوری
تا زمانی که نفروختم، ثروتمند نشدم!
محمدرضا عبداللهی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان