دانلود و خرید کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم نصیبه شریفی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم اثر نصیبه شریفی مقدم

کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم

کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم نوشته نصیبه شریفی مقدم است. این کتاب را انتشارات آفتاب گیتی منتشر کرده است.

درباره کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم 

پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی سیستم‌های میکروالکترومکانیک (MEMS) ارتباطات بی‌سیم و الکترونیک دیجیتال موجب توسعه گره‌های حسگر کم هزینه، کم مصرف و چند منظوره شده است. این گره‌های حسگر از نظر اندازه کوچک بوده و شامل اجزایی چون حسگر، پردازش‌گر و مخابره‌گر هستند و می‌توانند در شعاع فرکانسی کوتاه بدون محدودیت ارتباط برقرار نمایند. این خصوصیات گره‌های حسگر باعث گردیده است که مصارف جدید بی‌شماری برای این گره‌ها تعریف شود این حسگرهای جدید افزایش قابل ملاحظه‌ای از نظر کاربرد نسبت به حسگرهای مرسوم دارند.

یک شبکه حسگر از تعداد بسیار زیادی از حسگرها تشکیل یافته است که به‌طور متراکم در محیط یک پدیده پراکنده شده‌اند محل قرارگیری این حسگرها، نیازی به مهندسی شدن و یا تعریف از قبل ندارد. این ویژگی جهت پراکندن حسگرها به‌صورت تصادفی در نواحی غیرقابل دسترس و مناطقی که به‌عنوان مثال آلوده به ویروس شده‌اند، بسیار مناسب است. از طرفی دیگر این ویژگی باعث شده است که شبکه‌های حسگر به پروتکل‌ها و الگوریتم‌های خود تطبیق نیاز پیدا کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع شبکه‌ها، تلاش همگانی گره‌ها جهت رسیدن به یک هدف خاص است. هریک از گره‌های حسگر مجهز به پردازنده ای در داخل خود شده است. بنابراین دیگر حسگرها داده های خام و پردازش نشده را منتشر نمی‌نمایند بلکه با توجه به توانایی‌های پردازشی خود، داده‌های خام دریافت شده از محیط را پردازش کرده و تنها بخشی از داده‌ها را که پردازش شده و مورد نیاز است، مخابره می‌کنند.

ویژگی‌های ذکر شده فوق می‌توانند دامنه وسیعی از کاربرد شبکه‌های حسگر را تضمین نمایند.

در این کتاب از مدل مصرف انرژی مداری و پردازشی صرف نظر شده است و رویکرد اصلی ما مدل مصرف انرژی انتقالی (ارسال و دریافت) است و قصد دارد اطلاعات کاملی در اختیار افرادی قرار دهد که زمینه حسگرها مطالعه و فعالیت می‌کنند.

خواندن کتاب کاهش مصرف انرژی در شبکه های حسگر بی سیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه صنعت پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۱۴,۶۰۰
تومان