دانلود و خرید کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول نیل دگراس تایسون ترجمه اسدالله ناصحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول اثر نیل دگراس تایسون

کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول

معرفی کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول

کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول نوشته - و ترجمه - است. کتاب - را انتشارات پرتقال منتشر کرده است، این انتشارات با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول

 این کتاب می‌تواند کنجکاوری شما را به شدت تحریک کند. تا به حال شده از آسمان شب تعجب کنید؟ یا با خودتان فکر کنید که معنی همه چیزهایی که در زمین و آسمان وجود دارد چیست؟ جای من در این دنیا کجاست؟ و ما چطور به وجود آمده‌ایم؟

 اگر این کتاب را به دست بگیرید دیگر آن را زمین نخواهید گذاشت. چون این کتاب یک شناخت ابتدایی از ایده‌ها و اکتشافات بزرگ به شما می‌دهد. که دانشمندان هم برای اندیشیدن به جهان هستی از انها استفاده می‌کردند.

با این کتاب می توانید کنجکاوترین بچه کلاس شوید و معلم ها و پدر و مادرتان را حیرت‌زده کنید.

خواندن کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام بچه‌های کنجکاو و پرسشگر مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب اخترفیزیک؛ کتابی جمع و جور برای بچه های عجول

تعطیلات تابستانی بعد از اتمام کلاس نهم، با چندتا از بچه‌های دیگر سوار ونی شدیم و در عرض پنجاه‌وسه ساعت مستقیم از نیویورک تا صحرای موهاوی در جنوب کالیفرنیا رفتیم. مقصد ما اردوگاه اورانیبورگ بود، پاتوقی یک‌ماهه برای علم‌دوستان جوان که نامش را مدیون رصدخانهٔ منجم دانمارکی، تیوکو براهه، است؛ تلفظ درستش «تی‌یوکو براهه» است، رصدگری بااستعداد و البته با دماغی از جنس فلز برنج. در ادامه به حضورش شرفیاب می‌شویم.

من قبلاً هم آسمان را رصد کرده بودم. همان‌طور که قبلاً هم گفتم، در شب‌های صاف به پشت‌بام آپارتمانمان در محلهٔ برانکس می‌رفتم تا ستاره‌ها و سیاره‌ها را بررسی کنم. اصلاً کار آسانی نبود. بعضی وقت‌ها مجبور می‌شدم خواهر کوچکم را اجیر کنم تا در بالا بردن اجزای تلسکوپم کمکم کند. گاهی پیش می‌آمد همسایه‌ها، که به خیال خودشان مچ دزدی را گرفته‌اند که یواشکی روی پشت‌بام می‌پلکد، پلیس خبر کنند.

زحل، فرشتهٔ نجات

برای اینکه به پلیس‌ها ثابت کنم من منجمی جوان هستم و مجرم و جانی نیستم، بهشان پیشنهاد می‌دادم نگاهی به آسمان شب بیندازند. سیارهٔ زحل رسماً مهرهٔ مار دارد. سیاره‌ای زیبا و مسحورکننده است و در آن مواقع، هوایم را داشت و نمی‌گذاشت اشتباهی بازداشت شوم.

خداوکیلی، چطور می‌شود عاشق زحل نبود؟ آخر آن حلقه‌های دورش را ببینید! اعجابش در منظومهٔ شمسی لنگه ندارد.

در آسمان شهر هم می‌شود ستاره دید. چندده‌تایی به طور میانگین. خانهٔ پرش صدتا.

صحرای موهاوی جهان به‌غایت پرازدحام‌تری را جلوی چشم ما می‌آورد. کل آسمان مملو از ستاره بود. درست شبیه اولین نمایش افلاک‌نمایی که دیدم، فقط با این فرق که این‌یکی واقعی بود. در آن یک ماه، من تصاویری از قمرها، سیاره‌ها، منظومه‌های ستاره‌ای، کهکشان‌ها و دیگر چیزها ثبت کردم. اما هنوز چیزهایی مانده بود که ببینم. دنیای رصدشدنی، یا بخش‌هایی از کیهان که می‌شود دید، ممکن است شامل صدها میلیارد کهکشان باشد. کهکشان‌های درخشنده و زیبا و مملو از ستاره، آسمان شب را چراغانی و تزیین می‌کنند. چون کهکشان‌ها صاف جلوی روی شما هستند، باور کردنش راحت است که چیز دیگری آن بیرون مهم نیست. اما جهان میان کهکشان‌ها چیزهایی دارد که شناسایی‌شان دشوار است. آن چیزها شاید از خود کهکشان‌ها هم جذاب‌تر باشند.

فواصل تاریک میان کهکشان‌ها چیزی را می‌سازد که ما فضای میان‌کهکشانی می‌نامیم. بیایید برای یک لحظه فرض کنیم که یک‌دفعه سر از آنجا درآوردید. از آنجا که مثال است، به روی خودمان نمی‌آوریم که آرام‌آرام جوری یخ می‌زدید که می‌مردید یا اینکه خفه می‌شدید و سلول‌های خونتان متلاشی می‌شد. کلاً بی‌خیال اینکه از حال می‌رفتید و کم‌کم مثل بچه‌ای که دچار حملهٔ آلرژی شدید شده، ورم می‌کردید.

نظرات کاربران

Amirmahdi
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

لطفا تو بی نهایت قرار بدید

nazanin n 1389
۱۴۰۰/۰۸/۲۷

عالی

ریحانه
۱۴۰۱/۰۴/۰۱

لطفا در طاقچه ی بینهایت قرار بدهید باسپاس فراوان 🥰🥰🥰🥰🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

Negar
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

سلام ، لطفا توی بی نهایت بزارید

ARMAN
۱۴۰۰/۱۰/۰۲

عالی امیدوارم بهتر از این هم بسازند

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۷/۰۸

ماهیت مکان و زمان چیست؟ ما چگونه در کهکشان سازگاری یافته ایم؟ کهکشان چگونه درون ما سازگاری یافته است؟ هیچ راهنمای بهتری از کتاب اخترفیزیک برای افراد بی قرار برای یافتن پاسخ های این سؤالات بنیادین و تفکربرانگیز وجود ندارد.

- بیشتر
کاربر... :)
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

بیان دوستانه نویسنده رو دوست داشتم🙂 کتاب هم که عالی بود💛

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
دنیایی را تصور کنید که توی آن همهٔ آدم‌ها، به‌خصوص افرادی که قدرت و نفوذ دارند، منظره‌ای گسترده از جایگاه ما در کیهان را در نظر بگیرند. با چنین چشم‌اندازی، مشکلات ما آب می‌روند و کوچک می‌شوند، یا از همان اول به وجود نمی‌آمدند و ما می‌توانستیم به‌جای اینکه سر تفاوت‌ها و اختلافات کوچک زمینی‌مان بجنگیم و بگومگو کنیم، قدر آن‌ها را بدانیم.
کاربر... :)
دانشمند که باشید، یاد می‌گیرید قدر بی‌اطلاعی یا ندانستن، را بدانید. اگر همهٔ جواب‌ها را بدانید، دیگر کاری برایتان نمی‌ماند که دنبالش را بگیرید و آن‌وقت باید باروبندیلتان را جمع کنید و بروید خانه بست بنشینید.
کاربر... :)
خط استوای زحل با سرعت حدود ۳۵۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دوران می‌کند. اگر سیارهٔ ما هم این‌قدر سریع می‌چرخید، در طول روز سرجمع حدود بیست دقیقه توی مدرسه می‌ماندید. اما خب از طرفی تعطیلات تابستانی هم خیلی کوتاه‌تر می‌شد، و تازه از این‌ها گذشته اصلاً ما انسان‌ها وجود نداشتیم که بخواهیم غصهٔ این چیزها را بخوریم.
کاربر... :)
گاهی پیش می‌آمد همسایه‌ها، که به خیال خودشان مچ دزدی را گرفته‌اند که یواشکی روی پشت‌بام می‌پلکد، پلیس خبر کنند. زحل، فرشتهٔ نجات برای اینکه به پلیس‌ها ثابت کنم من منجمی جوان هستم و مجرم و جانی نیستم، بهشان پیشنهاد می‌دادم نگاهی به آسمان شب بیندازند. سیارهٔ زحل رسماً مهرهٔ مار دارد. سیاره‌ای زیبا و مسحورکننده است و در آن مواقع، هوایم را داشت و نمی‌گذاشت اشتباهی بازداشت شوم.
کاربر... :)
روزی که گسترش دانش ما از کیهان متوقف شود، دوباره این خطر بیخ گوش ماست که به آن نگاه بچگانه برگردیم؛ اینکه ما مرکز جهان هستیم و جهان حول محور ما می‌چرخد. به این تفکر که فقط یک دانه شمع تولد پنج‌سالگی توی کل دنیا هست. شک نکنید که چنین فکری کلک جست‌وجوی انسان به دنبال دانش و حقیقت را می‌کند. پس تشویقتان می‌کنم همت کنید تا خاطرجمع شوید چنین اتفاقی نمی‌افتد. آیندهٔ بشریت شاید در گرو این است که به‌جای ترسیدن از چشم‌انداز کیهانی، آن را با آغوشی باز بپذیرید.
کاربر... :)
چشم‌انداز کیهانی به ما کمک می‌کند تا فراتر از اوضاع و احوال خودمان را ببینیم، این فرصت را به ما می‌دهد تا بفهمیم زندگی فقط پول و شهرت و لباس و ورزش و یا حتی درس و تحصیل نیست. چشم‌انداز کیهانی به ما گوشزد می‌کند که کاوش فضایی نباید مسابقه‌ای باشد که توی آن کشورها باهم رقابت کنند تا زودتر به دستاورد بزرگ بعدی دست پیدا کنند، بلکه باید جست‌وجویی کیهانی باشد که در آن همهٔ ملت‌ها در جریان جست‌وجوی دانش و تجربه همپای یکدیگر حرکت کنند.
کاربر... :)
چشم‌انداز کیهانی نشان می‌دهد زمین نقطهٔ آبی کم‌رنگی است که در عظمت فضا روی مدارش می‌چرخد. اما نقطهٔ عزیزی است و تا این لحظه، تنها خانه‌ای است که سراغ داریم، کاش تکانی به ما بدهد تا مراقب سیارهٔ کمیاب و مهمان‌نواز خودمان باشیم.
کاربر... :)
داشتن دیدگاه کیهانی عواقب پنهانی هم دارد. وقتی هزاروششصد کیلومتر سفر می‌کنم تا چند لحظه‌ای را زیر سایهٔ پرسرعت ماه و خورشیدگرفتگی کامل بگذرانم، گاهی از زمین خودمان غافل می‌مانم. وقتی درنگ می‌کنم و غرق افکارم دربارهٔ جهان گسترش‌یابندهٔ خودمان می‌شوم، با آن کهکشان‌هایش که تند و سریع از هم دور می‌شوند و توی ساختار بی‌نهایت کش‌آمدهٔ مکان و زمان قرار دارند، گاهی فراموش می‌کنم که کلی آدم توی همین زمین با شکم گرسنه و بدون سقفی بالای سرشان سرگردان هستند، و تازه خیلی از آن‌ها هم بچه‌هایی مثل شما هستند.
کاربر... :)
دستاوردهای اینشتین نظریه‌های نیوتن را زیر سؤال برد و این موضوع اصلاً به مزاج بعضی افراد در جامعهٔ دانشمندان خوش نیامد. گروهی از آن‌ها دور هم جمع شدند و در سال ۱۹۳۱ میلادی کتابی با عنوان صد نویسنده علیه اینشتین منتشر کردند. اینشتین وقتی از ماجرای کتاب باخبر شد در جواب گفت اگر اشتباه کرده باشد، آن‌وقت فقط یک نویسنده هم برای اثبات اشتباهش کافی است.
کاربر... :)

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان