دانلود و خرید کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها محمود براتی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها اثر محمود براتی‌نیا

کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها

امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها

کتاب الکترونیکی «حقوق کاربردی انواع قرادادها» نوشتهٔ محمود براتی‌نیا در انتشارات فکرسازان چاپ شده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. در این کتاب قراردادهایی که در زندگی روزمره و مشاغل و حرفه‌های مختلف تجاری و شغلی است همراه با شروط ضمن عقد بر اساس اصول، موازین و مبانی حقوقی نگاشته و تنظیم شده و بر مبنای اصول حرفه‌ای قراردادنویسی با استناد به مواد قانونی تالیف گردیده است.

درباره کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها

اینک بر کسی پوشیده نیست که آموزش حقوق که درباره آگاه‌سازی از ابعاد مسائل حقوقی، مهارت و تکنیکهای بهتر زیستن سخن میگوید، به‌طور اعم برای تمامی اقشار جامعه و به‌طور اخص برای صنوفی مانند کارشناسان مریوطه، نیازی غیر قابل انکار تلقی میشود.تجربه نیز نشان میدهد افراد توانمند در این حوزه‌ها، تعاملات خود را بهتر بازشناسی میکنند و از ظرفیت بیشتری برخوردارند. این توانمندی چیزی بیش از دانش ابتدایی درباره نظام حقوقی و قوانین جاری است.افراد توانمند در این زمینه دارای مهارتهایی به‌منظور پیشگیری از پدید آمدن منازعات مختلف و حل سریع و آسانتر هستند.بدین منظور چنین اشخاصی قبل، حین و بعد از بروز اتفاقات دارای ابعاد حقوقی، از امنیت روانی کافی برای خویشتن‌داری بهره میگیرند. به عبارت دیگر، شهروندان آگاه به حق و تکلیف خود به نحو موثرتر و معنادارتری در زندگی اجتماعی مشارکت کرده و زندگی خود را بهتر میتوانند مدیریت کنند. نکته آخر اینکه، گرچه شیوع اپیدمی کرونا در کشورمان مشکلات و سختی هایی را بر سر راه نظام آموزشی قرار داد، اما فرصتی ایجاد کرد تا با ساده‌سازی یکی از حوزههای پیچیده رشته حقوق، فرایند نوینی در قالب روشهای مجازی و از راه دور به اجرا درآید.نتیجتا ضرورت دسترسی به رسالهای مرجع از برای آموزشهای حضوری و غیر حضوری را، بیش از پیش ملموس مینماید.

کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به تمام صاحبان مشاغل و افرادی که تمایل دارند قراردهای اصولی‌تر و قانونی‌تری بنویسند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حقوق کاربردی انواع قرادادها

تفاوت عقد و قرارداد

 یکی از شایعترین عقود معمول در جامعه عقد بیع است که از توافق فروشنده و خریدار در اوصاف مبیع و چگونگی پرداخت بهای معامله، ایجاد و آثار آن که انتقال مالکیت است، بلافاصله پدید میآید و اگر بعد از انجام معامله قیمت ملک دچار نوسان شود، این تغییر به خریدار تعلق میگیرد. همچنین به غیر از بیع گروهی از عقود دیگری مثل اجاره، رهن، قرض، ودیعه و صلح و ... هستند که در فقه و قانون مدنی آثاری متفاوت از عقد بیع دارند.لذا در عقود معین ضرورتی ندارد که تمام حقوق و تکالیف در قرارداد ذکر شود.همینکه هریک از طرفین سکوت کند یعنی تمام آثار و شرایطی را که قانون مدنی برای آن عقد معین کرده، پذیرفته است، زیرا قانونگذار این حقوق و تکالیف را در قانون مشخص و آنچه لازم بوده پیشبینی کرده است. بهطور مثال هرگاه ملکی به فروش رود عین و منافع به خریدار منتقل میشود، ولی اگر اجاره داده شود، مستاجر فقط حق استفاده از منافع ملک را دارد.یعنی قانونگذار شکل و قالب، حقوق ناشی از این نوع معاملات و نیز نحوه تشکیل، انحلال و فسخ ارادی و انحلال قهری آنها را از قبل تعیین کرده است. لبته در بیان عموم مردم عقد و قرارداد به یک معنا تلقی میشود، اما از نظر حقوقی منظور از اصطلاح عقد، آن دسته از عقودی است که در قانون مدنی شرایط، چگونگی و آثار آنها ذکر شده حال آنکه کلمه قرارداد، بر تمامی عقود اعم از معین و غیرمعین اطلاق میشود. توضیح بیشتر اینکه در تعاملات امروزی، قراردادهایی هستند که در قانون عنوان خاصی ندارند و بنا به اصل حاکمیت اراده و حسب نیاز جامعه پدید میآیند و تابع قواعد عمومی قراردادها میباشند. نمونههایی از آن قرارداد بیمه، روابط راجع به مشارکت در ساخت و یا خودداری از کسب معین در محلی خاص است که اساس این قراردادها توافق و اراده اشخاص بوده و تا جائیکه مطابق قانون باشد، محترم است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۱۴۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان