دانلود و خرید کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی سهراب مختاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی اثر سهراب مختاری

کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی

معرفی کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی

کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی نوشته سهراب مختاری و دیگران است. کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی، یکی از کتاب‌های تخصصی مدیریت انتشارات راز نهان است.

درباره کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی

مفهوم دانش با رویکردهای مختلفی در یک سازمان به کار برده می‌شود. در مطالعات انجام شده، منابع دانشی سازمان به‌عنوان سرمایه فکری آن سازمان شناخته می‌شوند. در اقتصاد دانش‌بنیان امروز، ارزشیابی بازار سرمایه در سازمان‌ها محدود به عناصر تولید نیست. ادبیات درباره سرمایه فکری شامل مطالعاتی می‌شود که اخیراً صورت گرفته است. این مطالعات، سرمایه فکری را به‌عنوان مجموع دانشی که سازمان برای کسب مزیت رقابتی از آن استفاده می‌کند، در نظر می‌گیرند. سرمایه فکری شامل تمامی منابع دانش‌محوری است که برای سازمان ارزش تولید می‌کند، ولی در صورت‌های مالی وارد نمی‌شود. به نظر هال، سرمایه فکری ممکن است جز دارایی‌ها دسته‌بندی شود یا به‌عنوان مهارت شناخته شود مانند این که کارکنان دانشگر چگونگی انجام دادن کار را بلدند. كتاب حاضر به نحوی تدوین شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره مفاهیم و اهمیت سرمایه فکری و نقش آن در یادگیری سازمانی در سطح پایه به‌دست آورد.

خواندن کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های علوم‌تربیتی، مدیریت آموزشی، مدیریت دولتی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب سرمایه فکری و نقش آن بر یادگیری سازمانی

امروزه سازمان‌ها برای کسب مزیت رقابتی باید به عامل نیروی انسانی توجه ویژه داشته باشند چرا که سرمایه انسانی با خود ایده‌ها، ارزش‌های مطلوب و عملکرد مناسب را به سازمان می‌آورد. در واقع، نیروی انسانی سرمایه فکری است که هر سازمان می‌تواند در جهت کسب مزیت از این سرمایه استفاده کند. سرمایه فکری و دانشی که این سرمایه با خود همراه دارد، به‌عنوان استراتژی‌های پایدار برای حصول و نگهداری مزیت رقابتی سازمان‌ها تشخیص داده شده است (اینکینن ، ۲۰۱۵).

هم‌چنین، سازمان‌ها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی و متغیر امروزی قادر به عمل بوده و اثربخش باشند لازم است سطح سرمایه فکری خود را شناسایی، سنجش و ارزش‌گذاری نمایند؛ بنابراین مدیران نه تنها می‌بایست دانش خود را در حوزه سرمایه فکری افزایش دهند بلکه می‌بایست از طریق تقویت مؤلفه‌های آن (سرمایه انسانی، ساختاری و رابطه‌ای) به توسعه و گسترش این حوزه در سازمان بپردازند اثربخشی و بهره‌وری بیش از پیش سازمان مرهون توجه به دانش و سرمایه فکری بوده و با شناخت ماهیت و روش‌های اندازه‌گیری و ارزش‌گذاری این مهم می‌توان امکان طرحریزی، بهینهسازی و کنترل و نظارت مستمر بر آن را در سازمان فراهم نمود. امروزه اندیشمندان سازمان و مدیریت بیان می‌کنند که مهمترین و ارزشمندترین سرمایه سازمان سرمایه انسانی آن است و توجه به این سرمایه گرانبها بر روند شکست یا کامیابی سازمان تأثیر مستقیم دارد لذا تلاش برای توسعه تعهد در کارکنان امر مهمی است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند. افراد متعدتر با ارزش‌ها و اهداف سازمان پایبندترند و فعالانه‌تر در سازمان نقش‌آفرینی خواهند کرد و کمتر به ترک سازمان و یافتن فرصت‌های شغلی جدید اقدام می‌کنند.

در واقع، سرمایه فکری‌، موجودی یک سازمان است که در یک‌ مقطع زمانی خاص درآن وجود دارد. سرمایه فکری معمولاً مجموعه‌ای از دارایی‌های دانش‌محور معرفی می‌شود که به یک سازمان اختصاص دارند و در زمره ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند و از طریق افزودن ارزش به ذی‌نفعان کلیدی سازمان، به طور قابل ملاحظه‌ای به بهبود وضعیت رقابتی سازمان منجر می‌شود (کوزو و همکاران ، ۲۰۱۷). سرمایه فکری برای سازمان‌ها تنوع ارزش سازمانی زیادی مانند ایجاد سود، تعیین استراتژی (سهم بازار، رهبری، شهرت)، نوآوری، وفاداری مشتری، کاهش‌ هزینه، بهبود بهره‌وری و موارد دیگر را فراهم می‌کنند (خلیق و همکاران ، ۲۰۱۵). مدیریت سرمایه فکری‌ برای موفقیت بلندمدت یک سازمان بسیار مهم تشخیص داده شده است. سازمان‌هایی که از مدیریت سرمایه فکری، به خوبی استفاده می‌کنند، نسبت به رقبایشان عملکرد بهتری دارند. بسیاری از نویسندگان، سرمایه فکری را سازه‌ای در سطح فردی قلمداد می‌کنند که دانش و مهارت‌های در اختیار افراد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیوان اشعار صائم
علی صائمیان
جامعه شناسی معنا
علیرضا صنعت خواه
محبت را گران نخرید
مینا خداکریمیان
زبان انگلیسی عمومی برای دانشجویان دانشگاه ها
کرمعلی سلیمانی
مجموعه مقالات همایش ۱۵ خرداد ۱۳۴۲؛ جلد دوم
دفتر ادبیات انقلاب اسلامی
تاثیر درمان شناختی هیجان مدار در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس (ms)
مریم کریمی
میراث صنعتی و هویت های منطقه ای
کریستیان ویکه
دکتر محمد مصدق
فرهاد دیبا
خروج از تنگنا
محمد خباز
گشتی در خیابان های طهران
مرتضی صدیق
داستان‌ های گریم
فیلیپ پولمن
یک شب در ایاصوفیه
رعنا دمیریز
دو روی سکه کمک های بین المللی
یان پی پرانک
بازمصرف، بازیافت، بازکاهی در مصرف آب
الکساندرا فیکس
قالیچه پرنده
مسعود کریمی
قصه های پریان؛ ند، سوارکار بدقول
گروه نویسندگان اوم بوک
خودمان تمامش می‌ کنیم
کالین هوور
فعال سازی رفتاری؛ رویکردی نوین در پیشگیری و درمان اختلالات اضطرابی
حامد مستوفی اردکانی
مفاهیم کلیدی کسب و کار
مارک ورنون
کنترل زمان را به دست گیرید
دیمون زاهاریادس
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان