دانلود و خرید کتاب راهنمایی شغلی و تحصیلی فرشاد سارجالویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمایی شغلی و تحصیلی اثر فرشاد سارجالویی

کتاب راهنمایی شغلی و تحصیلی

معرفی کتاب راهنمایی شغلی و تحصیلی

راهنمایی شغلی و تحصیلی اثری از فرشاد سارجالویی است که در انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب راهنمایی شغلی و تحصیلی

انسان تنها موجودی است که با همنوعان خود به تبادل نظر می‌پردازد و برای شناخت و حل مشکلات خود با آنان مشورت و از راهنمایی آنان استفاده می‌کند. راهنمایی و مشورت در طول زندگی آدمیان مطرح بوده و آنان با کسانی که مورد قبول و اعتمادشان بوده مشورت می‌کرده‌اند.

 با توسعه علوم انسانی و رشد علوم رفتاری به راهنمایی و مشاوره به عنوان شاخه‌ای مستقل از علوم رفتاری توجه شد. اهمیت مشاوره و مشورت در دین مقدس اسلام کراراً مورد توجه ائمة اطهار و بزرگان دین قرار گرفته است. بشر امروز در یک دوره پیچیده زندگی می کند، یکی از مشخصات این دوره، تخصصی شدن مسائل و وابستگی افراد به یکدیگر جهت استفاده از تخصص آن‌ها برای تداوم یک زندگی متعادل است. لذت بردن از زندگی شخصی و رشد و تعالی شخصیت، شکوفا نمودن استعدادها و ارضای نیازها، اعم از نیازهای اولیة جسمانی، نیاز به امنیت و آرامش، نیاز به تعلق، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به احترام و نیاز به شکوفایی در دنیای امروز فرایند ساده‌ای نیست، در تمام این مراحل به مشاور و مشاوره نیاز است.

در طول قرن گذشته، نقش مشاور مدرسه تکامل یافته است تا منعکس‌کننده چهره در حال تغییر جامعه و نیازهای دانش‌آموزان باشد. برنامه راهنمایی و مشاوره مدارس یکی از پیشرفت‌های آموزش‌‌وپرورش قرن بیستم است که از شاخص‌های حرفه‌ای، تعقل و اداره علمی جامعه به شمار می‌رود.

هم‌چنین، در سند تحول بنیادین و اسناد تحولی و واسطه‌ای آن، جایگاه رفیع نظام راهنمایی و مشاوره در رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و فرایند‌ی بودن این انتخاب از دوره‌ ابتدایی تا پایان دوره‌ دوم متوسطه، تصریح شده است. هدایت (راهنمایی) تحصیلی بخشی از نظام راهنمایی و مشاوره است. این فرایند، باید به انتخاب آگاهانه و مسئولانه رشته تحصیلی منجر شود. راهنمایی و هدایت تحصیلی مرحله‌یا فعالیتی محدود و مقطعی نیست بلکه فرایندی است که با طرح‌ریزی قبلی و مشارکت تعاملی دانش‌آموزان، معلمان، والدین، رسانه‌ها و حمایت سازمان‌های ذی‌ربط صورت می‌گیرد. اگر حمایت سازمان‌های ذی‌ربط (که سیاست‌ها و مسیر اجتماعی، شغلی و دنیای کار را تعیین می‌کنند) نادیده گرفته شود، نظام راهنمایی و مشاوره کشور اثربخشی و کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

از طرفی، امروزه، تغییر سبک زندگی و احاطه فناوری‌های نوپدید، زندگی، تحصیل، تفریحات و کار افراد را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و دانش‌آموزان، بیش از هر گروه دیگری در معرض این تغییرات‌اند. فرایند یادگیری، رشد و سلامت دانش‌آموزان به چالش کشیده شده است و مشاوران مدارس به‌عنوان کارشناس موضوع و حوزه سلامت روان برای پیشگیری، مدیریت آسیب‌های روانی اجتماعی و توانمند‌سازی دانش‌آموزان نیازمند برنامه‌‌های مشخص و وقت‌گذاری کافی هستند. به استناد تجارب ملی و بین‌المللی، نظام راهنمایی و مشاوره در تعامل با عوامل مؤثر (خانواده، مدرسه، رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی) می‌تواند تأمین کننده سلامت روان، رشد تحصیلی، شخصی، اجتماعی و شغلی دانش‌آموزان باشد؛ بنابراین، نگاه یکپارچه به خدمات مشاوره‌ای در سه حیطه رشد تحصیلی، شخصی، اجتماعی و شغلی دانش‌آموزان و توزیع وقت مشاوران در این سه حوزه ضروری است. فرایند اجرایی هدایت تحصیلی، نیازمند بازنگری و تأمین زیرساخت‌های لازم مبتنی بر آیین‌نامه مصوب است.

كتاب حاضر به نحوی تدوین شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره مفاهیم و اهمیت مشاوره و راهنمایی و نقش آن در توسعه و موفقیت راهنمایی تحصیلی و راهنمایی شغلی در سطح پایه به‌دست آورد.

 خواندن کتاب راهنمایی شغلی و تحصیلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های علوم‌تربیتی و مشاوره و روانشناسی

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۵۰۰
تومان