دانلود و خرید کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی حسین عرب اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی اثر حسین عرب اسدی

کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی

معرفی کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی

کتاب الکترونیکی «نظریه و نقشه راه دولت اسلامی» نوشتهٔ حسین عرب اسدی و محسن کشاورز در انتشارات امتداد دانش چاپ شده است. اندیشـکدۀ سیاسـت‌گذاری دولـت اسـلامی، کـه بـه اختصـار آن را «سـدا» نامیده‌ایـم، سـاختاری اسـت بـا مأمور‌یـت طراحـی و سیاسـت‌گذاری بـرای تحقـق ترسیم مفهوم دولت اسلامی و تحقق عینی آن کـه البتـه نظـر بـه گسـتردگی و چندوجهی بودن موضـوع دولـت اسلـامی، تمرکز بر سیاسـت‌گذاری در ایـن راسـتا را برگزیـده اســت. آنچــه در ایــن اثــر آمده است، طــرح کلــی اندیشــکده بــرای دولــت اسلــامی از زاو‌یــۀ سیاسـت‌گذاری و در راسـتای ایجـاد زیرسـاخت‌های لازم بـرای ایـن مهـم اسـت. 

درباره کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی

در فصـل اول کتـاب، تـلاش شـده اسـت تـا گسـتردگی مفهـوم دولـت اسلـامی و سیاسـت‌گذاری در ایـن راسـتا تبییـن شـود. در فصـل دوم نظریـۀ مبنـای سیاسـت‌گذاری دولـت اسلـامی -کـه نقشـۀ راه طراحـی و تشـکیل دولـت اسـامی را پشـتیبانی میکند- تبیین شـده اسـت.

در فصل سـوم، الگوی کلی نقشـۀ راه دولت اسـامی بـه همـراه مراحـل اصلـی آن ارائـه شـده اسـت.

در فصـول چهـارم، پنجـم، ششـم و هفتـم، تـلاش شـده اسـت تـا مبتنـی بـر چهـار رکـن اصلـی تشـکیل‌دهندۀ دولـت اسـلامی شـامل انسـان، محتـوا، سـاختار و رو یه‌هــا، ضمــن تبییــن ابعــاد، مســیر حرکــت و نقشــۀ راه هــر رکــن تعریــف شــود.

در فصــل هشــتم نیــز ضمــن ارائــۀ روایتــی مختصــر از نظریــۀ دولــت اســامی و نقشــۀ راه آن، پیشــنهاد تأســیس اندیشــکدۀ جامـع دولـت اسلـامی بـا دو مأمور‌یـت طراحـی و کمـک بـه راهبـری تحقـق دولـت اسلـامی ارائـه شـده اسـت.

همچنیـن تبییـن سـاختار درونـی ایـن اندیشـکده و مأمور‌یت‌هـای اصلـی هریـک از ارکان اصلـی آن نیـز در ایـن فصـل مـورد توجـه قـرار گرفتـه اسـت. 

کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به تمام دغدغه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌شود چرا که بـرای تحقـق دولـت اسلـامی، همـکاری و نقش‌آفرینـی بخـش قابـل توجهـی از نهادهـای مردمـی و نخبگانـی و سـاختارهای اجرایـی کشـور مـورد نیـاز اسـت.

بخشی از کتاب نظریه و نقشه راه دولت اسلامی

دولت اسلامی به‌دلیل لزوم ابتنا براندیشه اسلامی به‌ویژه در حوزه مبانی فلسفی نیاز به تبیین نظریات مبنا دارد. ما برای ایجاد تمایز بین دولت اسلامی با دولت غربی و غیراسلامی، نیازمند به تبیین مبانی نظری خود به صورتی هستیم که هم نقد نظریات مغایر و هم معرفی و تبیین مبانی مورد اتکا دراختیار باشد. اینکه نظریه مبنای ما در حوزه‌های مختلف اجتماعی، ساختاری، موضوعی و... چیست، چه ربطی بین این نظریات مبنا برقرار است و چگونه در یکدیگر اشراب می‌شوند، موضوعی است که نظریه‌پردازان کشور باید آن را ذیل مفهوم دولت اسلامی و سیاست‌گذاری برای آن تولید نمایند. بدیهی است اتکا بر یک فلسفه مشترک دراین راستا بسیار نیاز است. می‌توان گفت یکی از دشواری‌های عمده حرکت به‌ سمت دولت اسلامی، فقدان این نظریات مبنا هم به‌صورت مجزا و هم به‌صورت شبکه نظریات مبنای دولت اسلامی است. یکی از ضعف‌های ما در مراکز دانشگاهی و پژوهشی که نقش‌آفرینان اصلی این حوزه محسوب می‌شوند، ضعف در نظریه‌پردازی و تولید دانش به‌ویژه در ابعاد علوم انسانی و اجتماعی مورد نیاز در دولت اسلامی است. در حوزه‌های حقوق، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، مدیریت، اقتصاد، ارتباطات، فلسفه، فرهنگ روانشناسی، ما به نظریه‌پردازی‌های همگن و هم‌راستا نیاز داریم. به عبارت دیگر، می‌توان گفت شبکه نظریات مبنای دولت اسلامی به‌مثابه یک پازل قابل تصور است که تولید همه ابعاد آن، حرکت منسجم شبکه‌ای از نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه را درکنار یکدیگر نیاز دارد؛ ازاین‌رو دراین بعد باید نخبگان علمی ما در حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر نقش‌آفرینی کنند. متأسفانه نقشه علم و نقشه پژوهش دولت اسلامی مفقود است که در این بعد باید تولید شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۷۰۰
تومان