دانلود و خرید کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین جان دبلیو ترجمه ساناز زمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین اثر جان دبلیو

کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین

معرفی کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین

جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین، نوشتهٔ جان دبلیو با بیش از ۴۵ تمرین برای بهبود ارتباط، هدایت مسئله و ایجاد روابط قدرتمند مرجعی کامل در این زمینه محسوب می‌شود. این کتاب را ساناز زمانی و فریبا فیضی به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات راز نهان آن را به چاپ رسانده است. جعبه ابزار رفتار درمانی شناختی زوجین، رویکردهای درمانی مکمل، مانند رفتار درمانی شناختی (CBT)، رفتار درمانی، رفتار درمانی دیالکتیک (DBT) و پذیرش و تعهد درمانی (ACT) را به شیوه‌ای عملی و دوستانه ترکیب می‌کند.

درباره کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین

زمان جالبی برای کار در حوزه‌ی روان‌درمانی است. در طول سال‌ها ما شاهد رشد جالب رویکردهای درمانی به هم پیوسته برای غلبه بر رنج‌ها بوده‌ایم. هیچ‌کدام از این رویکردها- چه رفتار درمانی شناختی (CBT) ، چه مصاحبه‌های انگیزشی، روانشناسی مثبت یا رویکردهای مبتنی بر ذهن آگاهی- در خلاء کار نمی‌کنند. تحول پایدار مستلزم مشارکت کلی از طریق رفتار، شناخت، تحقیق و تامل صادقانه، آگاهی از نقاط قوت شخص و نگرش غیر قضاوتی است. در حقیقت، این روشی یکپارچه است که در آن مفاهیمی که با هم کار می‌کنند، هم افزایی بسیار بیشتر نسبت به مجموع بخش‌های آن ایجاد می‌کنند. عجیب نیست که متخصصین بالینی که بر روی مسئله روابط کار می‌کنند، به دنبال ابزارها یا پروتکل‌های عملی هستند که این چشم‌انداز یکپارچه و وسیع را در بر بگیرد. دقیقا به همین دلیل است که ما این کتاب را به رشته‌ی تحریر در آورده‌ایم!

 کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین را به چه کسانی پیشنهاد می‌ کنیم

 این کتاب هم برای روانشناسان و هم استفادهٔ فردی مفید خواهد بود. با این کتاب دیگر نیازی به دسترسی به منابع متعدد برای استفاده از CBT و دیگر رویکردهای " CBT دوستانه " نخواهید داشت. این کتاب کار به پر کردن شکاف‌های میان درمان سنتی زوجین و دیگر تکنیک¬ها در روان‌درمانی مانند مصاحبه‌های انگیزشی، ذهن آگاهی و روانشناسی مثبت کمک کند. علاوه بر این، استراتژی‌ها و تکنیک‌های گام به گام در این کتاب کار، نه تنها برای درمان زوجین در نظر گرفته شده؛ بلکه می‌توان از آن به آسانی در درمان فردی نیز بهره برد.

بخشی از کتاب جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین

نقشه راه یکپارچه‌ی شما

هر سفری زمانی منطقی می‌شود که نقشه راه را درک کرده باشید. در جعبه ابزار رفتار درمانی شناختی زوجین، ما نقشه راهی طراحی کرده‌ایم که به شما برای هدایت کار با این رویکردها، به شیوه‌ای موثر و یکپارچه کمک خواهد کرد. همان‌طور که خواهید دید، این سفر، از اولین جلسه‌تان آغاز می‌شود و تغییرات برای استفاده از رویکردهای متفاوت درمان را تسهیل می‌کند. در طول این مسیر، مشخص می‌شود که ایده‌ها چگونه ادغام می‌شوند.

فصل 1 ارزیابی و مفهوم سازی، ارزیابی مشکلات مراجع از جلسه‌ی اول را با الگویی بسیار دقیق بررسی می‌کند. اقدامات از پیش تعیین شده و سؤالات مصاحبه برای کشف مسائل را خواهید یافت. یک سیستم مفهوم سازی با استفاده از مدل رفتاری شناختی ارائه شده و برنامه‌ریزی درمان CBT مشخص شده که همه چیز را به وضوح پیگیری می‌کند.

فصل 2، مشارکت مراجع، موضوعات مربوط به ارزیابی انگیزه‌ی مراجعین برای تغییر در خود و روابط¬شان را بررسی می‌کند. در اینجا، ابزارهای مهم تغییر، از مراحل مدل تغییر تا استراتژی‌های مصاحبه‌ی انگیزشی و سایرین را بررسی خواهد نمود. این ابزارهای اولیه‌ی مشارکت در درمان، برای بهینه‌سازی تغییر مراجع و هموار نمودن مسیر کار آتی طراحی شده‌اند.

فصل 3، استراتژی‌های رفتار درمانی شناختی (CBT)، از استراتژی‌های CBT برای تشویق به ایجاد تغییر در شناخت و باورها استفاده می‌کند. این‌ها شامل افزایش آگاهی از درک یکدیگر، پذیرش باورها در مورد رابطه و مفروضات در مورد تغییر یا افکار مربوط به خودشان است.

فصل 4، مداخلات رفتاری، متدهای رفتاری مبتنی بر شواهد، برای ایجاد تغییرات اساسی در ارتباطات، جسارت و حل اختلاف ارائه می‌کند.

فصل 5، DBT، ذهن آگاهی و مداخلات مرتبط، رویکردهای DBT مانند تصدیق و تنظیم هیجانات- مهارت‌هایی که برای زوج‌های دارای سطوح بالای اختلاف مفید هستند- را تشریح می‌کند. 

فعال‌سازی رفتاری برای درمان افسردگی
سونا دیمیدجیان
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
راه‌کارها و ابزارهای مبتنی بر درمان شناختی - رفتاری برای کودکان و نوجوانان
لیزا فیفر
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی
پل ای. فلکسمن
پیمان شکنی
پاول ر. پلوسو
نظریه دلبستگی و زوج درمانی
اسکات جی. پاین
یکصد فن در مشاوره ازدواج و خانواده درمانی
کنت دیویس
راهبردهای جدید در زوج درمانی
اکرم خمسه
هشیاری وجودی در درمان گروهی
آسیا شریعتمدار
درمان مبتنی بر تعامل والد - کودک (PCIT)
چریل بادیفورد مک‌نیل
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن
سمیراسادات حسینی بنویدی
تندآموز روان درمانی دلسوزی مدار
پل گیلبرت
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
عشق و دل بستگی؛ مبنای درمان هیجان مدار
سیدمحمداحسان جلالی طهرانی
کتاب کار توجه آگاهی
جان تیزدل

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۶۵۳۹۱
۱۴۰۱/۰۳/۱۹

یک کتاب عالی برای زوج درمانگران ، مخصوصا تازه کارها، کتابی که قدم به قدم طرح درمان یاد نیده با مثالهایی واضح و شفاف. واقعا جای این کتاب خالی بود. من که تجربه عالی داشتم از خوندن این کتاب.

مبینا صیفی کار
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

کتاب خوبیست به زبان ساده توضیح،داده جدول و نمونه داره که برای مشاور خوبه استفاده کنه در کل ارزش مطالعه داره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان