دانلود و خرید کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس سیده فاطمه حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس اثر سیده فاطمه حسنی

کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس

بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس کتابی نوشته سیده فاطمه حسنی است که اطلاعات مفیدی درباره روند بهبودی بیماران مبتلا به ام اس در اختیار خوانندگان می‌گذارد.

درباره کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس

بیماری مولتیپل اسکلروزیس که از طیف بیماری‌های نورولوژیک می‌باشد به علت تحلیل رفتن میلین مغزی نخاعی در اثر عوامل ناشناخته بوجود می‌آید. این بیماری شایع‌ترین بیماری تحلیل برنده میلین است و با شیوع پنجاه در هر صد هزار نفر در کشورهای غربی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم عصبی در مناطق معتدل است.  در عرض‌های جغرافیایی بالاتر میزان بالاتر است و کلاً در زنان شایع‌تر از مردان است (دو به یک). ۸۵% موارد ام اس بین سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی بوده، ریسک آن در کودکان و نوجوانان با وجود کم بودن رو به افزایش است. میلین یک قسمت اختصاصی شده از غشاء الیگودنروسیت‌های دستگاه اعصاب مرکزی است که حاوی ۷۰% چربی و ۳۰% پروتئین است که وظیفه آن ایجاد انتقال جهش در طول عصب است. اگر آسیب به میلین دور یک عصب محدود باشد، انتشار پتانسیل عمل کند می‌شود و اگر آسیب شدید‌تر باشد، باعث توقف پیام عصبی می‌گردد. اختلالات ماده سفید مغز دو خاصیت مشترک و شایع دارند، اول آنکه به ندرت کانونی هستند و در نتیجه در سیستم اعصاب مرکزی چندین محل ضایعه وجود دارد و دوم اینکه تفاوت‌های بسیاری بین ترکیب آثار نورولوژیک شناختی و روانپزشکی بیماری‌های ماده سفید وجود دارد. در اکثر موارد بیماری اوج و فروکش دارد و در حالت فروکش بیمار فقط می‌تواند علایم روانی داشته باشد. بیماری‌های روانپزشکی شایع در ام اس شامل افسردگی، اختلالات شناختی و حافظه، سایکوزها و بیماری‌های اضطرابی است. در پژوهش‌های متعدد علایم روانپزشکی بیماران مبتلا به ام اس، شامل افسردگی، اختلالات شناختی و حافظه، سایکوزها و بیماری‌های اضطرابی است. می‌توان گفت افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن علاوه بر مشکلات جسمانی با مشکلات روانی زیادی نیز روبرو می‌شوند که این عوامل روان‌شناختی متقابلا بیماری آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. 

کتاب حاضر دو فصل دارد. در فصل اول ابتدا شرحی بر بیماری ام اس داده خواهد شد. بر این اساس در این فصل نشانه‌های جسمانی و روان‌شناختی بیماران ام اس به صورت مشروح و مستند گزارش شده است. در ادامه این فصل انواع این بیماری و مشخصات بالینی هر طبقه بین خواهد شد. در پایان فصل اول سبب شناسی و درمان‌های جسمانی و روان‌شناختی در این بیماران شرح داده شده است.

فصل دوم کتاب با تعاریف و نظریه‌های امید شروع می‌شود. سپس موانع امید و راه‌های تقویت امیدواری در بیماران مورد بحث قرار خواهد گرفت. بخش بعدی این فصل شامل نظریه‌ها و معرفی مؤلفه‌های بهزیستی روان‌شناختی خواهد بود. در پایان این فصل پژوهش‌های مرتبط با بهزیستی روان‌شناختی و امیدواری در بیماران ام اس به صورت نظام‌مند مرور شده‌اند.

خواندن کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

پژوهشگران حوزه روان‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب بهبود بهزیستی روان شناختی و امیدواری بیماران ام اس

یکی از مفاهیم مهم و تاثیر گذار در بیماران مبتلا به ام اس، بهزیستی روان‌شناختی است. بهزیستی روان‌شناختی شامل دریافت‌های فرد از میزان هماهنگی بین اهداف معین و ترسیم شده‌یا پیامدهای عملکردی است که در فرایند ارزیابی‌های مستمر به دست می‌آید و به رضایت درونی و نسبتا پایدار در توالی زندگی منجر می‌شود. بهزیستی روان‌شناختی به طور گسترده‌ای به عنوان احساس شادی و نبود فشار روانی در زندگی تعریف می‌شود. همچنین بهزیستی روان‌شناختی شامل شادی و حس هدفمندی و تعلق است که با وجود درد و رنج روانی می‌تواند باقی بماند. بهزیستی روان‌شناختی بسیاری از جنبه‌های سلامت و عملکرد اجتماعی را پی ریزی کرده و به لحاظ اقتصادی مهم است. شاخص‌های بهزیستی پیرامون یک حالت مثبت هستند که منعکس کننده عملکرد اجتماعی و شغلی بهینه، اعتماد به نفس، خودشکوفایی، فضیلت گرایی، روابط میان فردی رضایت بخش، شادی، خوش‌بینی، رضایت از زندگی یا انعطاف‌پذیری است (ویچ و همکاران، 2011). والرند (2012) در تعریفی از بهزیستی آن را با شادکامی، رشد شخصی، رضایت از زندگی معرفی کرده و آن را یکی از ابعاد مهم برای عملکرد موثر و سطح بالا در زندگی می‌داند. وی اشاره می‌کند 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان