دانلود و خرید کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی رنه روربک ترجمه محمدامین فقیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی اثر رنه روربک

کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی

معرفی کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی

کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی نوشته رنه روربک یکی از کتاب‌های تخصصی مرکز آینده‌پژوهی انتشارات موسسه اموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی است.

مركز راهبری آينده پژوهی علوم و فناوری‌های دفاعی، به عنوان نخستين مركز رسمی آينده‌پژوهی كشور، فعاليت خود را در ميانه‌ سال ۱۳۸۳در بخش دفاعی آغاز كرده است. اين مركز در عرصه‌های زير فعالیت می‌کند:

مطالعه و پردازش محتواهای آينده و تحليل تبيين‌های گسترده انجام شده در خصوص آن و از اين منظر، به دست دادن تصويرهای مطلوب‌تر و كامل‌تری از آينده، به خصوص باز كردن تحولات پيش رو و ابعاد نوين آن.

در اين راستا، مركز به مطالعه و تبيين روندهای متنوع شكل‌دهنده به آينده؛ رويدادهای شگفتی‌آفرين؛ سناريوها و تصورات از شكل‌های گوناگون تعامل روندها و رويدادها در آينده؛ سياست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات امروز؛ و در نهايت قوانين و سنت‌های حاكم بر جهان هستی به عنوان بخش‌هايی از عناصر تشكيل‌دهنده آينده پرداخته است. در اين راستا مركز، به تناسب جايگاه خود در سلسله مراتب سازمانی، فعاليت ديده‌بانی و پايش محيطی خود را در دو حوزه متمركز كرده است :

الف. ترسيم صحنه‌های نبرد آينده

ب. ترسيم صنايع دفاعی آينده

شناسايی، كسب آگاهی و توسعه روش‌شناسی‌ها و مفاهيم مورد استفاده در آينده‌پژوهی، توسعه عمومی دانش آينده‌نگاری، طراحی و تدوين فرايندها و بسط تكنيک‌های گسترده و نوين آينده‌پژوهی و انتقال اين دانش به عنوان يک فعاليت توانمندساز، در سطح بخش دفاعی كشور.

انجام پروژه‌های بومی آينده‌نگاری در حوزه‌های مأموريتی و ارائه مشاوره به سازمان‌های صنعتی دفاعی برای تعريف و اجرای پروژه‌های آينده‌نگاری، به عنوان تأمين‌كننده مبنای تصميم‌گيری‌های امروز بوده و قطعاً در راستای توليد محتواهای آينده مطلوب و شكل بخشيدن به گفتمان آينده پرافتخار دفاع و اقتدار و سربلندی نيروهای مسلح خواهد بود.

درباره کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی

کتاب حاضر که مبتنی بر رساله‌ دکتری رنه روربک تهیه و منتشر شده نه تنها نشان می‌دهد که آینده‌نگاری نقش مهمی در مواجهه پیشدستانه و انطباق با تغییر و تحولات محیطی دارد، بلکه با بررسی تجربه‌های موفق و ناموفق شرکت‌های بزرگ و برتر جهان، راهکارها و مفاهیم جدیدی را در عرصه‌ی آینده‌نگاری عرضه میدارد.

مدل بلوغ آینده‌نگاری معرفی شده در این کتاب، راهنمای خوبی برای سازمان‌هایی است که می‌خواهند آینده‌نگاری اثربخش، چارچوبی برای توسعه آینده‌نگاری، ارزیابی مهارت‌های موجود و موردنیاز آینده‌نگاری در سازمان ارایه می‌دهد. 

خواندن کتاب به سوی مدل بلوغ آینده نگاری سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان