دانلود و خرید کتاب بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط سعید حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط اثر سعید حسنی

کتاب بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط

معرفی کتاب بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط

بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط کتابی نوشته سعید حسنی است که در انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسیده است.

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با نام اختصاری isba با توجه به تجربیات گسترده و سابقه طولانی جهاد دانشگاهی در زمینه چاپ و انتشار کتب علمی، دانشگاهی و در راستای ایجاد تشکیلات مناسب به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب، نشریات، نتایج تحقیقات علمی، فرهنگی و تولید مواد کمک آموزشی و ... تأسیس شد.

چاپ و انتشار کتب و نشریات علمی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و اطلاع رسانی، ایجاد شبکه پخش و توزیع کتاب به صورت متمرکز و ... بخش کوچکی از فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در سراسر کشور است.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی بر این باور است که: از مهمترین حرکت‌ها در راه بهبود ساختارهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور؛ دستیابی به تازه‌های دانش، و نشرِ یافته‌های مفید پژوهشگران است. بدین منظور سعی وافر دارد تا در این زمینه فعالیت‌های مؤثّرتری را در تولید محتوا، ترویج فرهنگ کتابخوانی، خدمات نشر و توزیع کتاب دنبال نماید.

درباره کتاب بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط

از آنجا که سعادت اخروی، محصول مزرعه دنیا است؛ و آبادانی و حاصلخیزی مزرعه دنیا، در گرو همزیستی مسالمت آمیز، بالنده و فزاینده میان حاضرین در این مزرعه است؛ و همچنین بنیان خانواده، زیربنای اصلی این اجتماع محسوب می‌شود؛ بررسی عوامل تحکیم خانواده و ارائه راهکارهایی در قالب پیشگیری و درمان، به صورتی که از یک سو به استیفای حقوق افراد بپردازد و از سوی دیگر مانعی بازدارنده نسبت به تعدّی افراد از حقوق خود شود؛ امری ضروری است. البته در روزگار کنونی، باتوجه به حاکمیّت مبانی فکری و حقوقیِ سکولار در اغلب کشورهای جهان، و تشدید چالش¬ها و مخاطراتی که برای بنای خانواده ایجاد شده است؛ بازخوانی آموزه¬های وحیانی اسلام، ضرورتی دوچندان یافته است.

در دین مبین اسلام راهکارهایی برای رفع اختلافات خانوادگی میان زن و شوهر پیش بینی شده؛ و از ابزارهای متعدّدی در حوزه پیشگیری و درمان، و به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره برده شده است. که برخی از این ابزارهای رفع اختلاف، در ضمن مباحث پیرامون نشوز زن و مرد، در روابط میان همسران مطرح گردیده است. از این روی، بررسی اقوال و ادله فقهی پیرامون شروط تحقّق نشوز زن و مرد؛ و آثار و پیامدهای آن، مخصوصاً با رویکرد کاربردی، از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است. که در این پژوهش انجام چنین مهمّی، دنبال می‌شود. و در مورد پیشینه این تحقیق باید گفت: در موسوعه‌های فقهی شیعی، در ازمنه متقدّم، متأخّر و معاصر در مباحث مربوط به «کتاب النکاح» نسبت به این مسئله، بررسی‌هایی صورت گرفته؛ و همچنین در آثار حقوقی مربوط به حقوق مدنی که همسو و برگرفته از منابع فقهی‌اند به این موضوع پرداخته شده است. و با تأسّی به قرآن کریم در نحوه بیان قوانین حقوقی مربوط به خانواده، که استدلال و انذار و همچنین عقل و عاطفه را به هم آمیخته است؛ در این نگارش نیز، علاوه بر بیان مباحث فقهی، مباحث مقدّماتی لازم، به جهت تأثیر عملی در مخاطب، و دفع شبهات احتمالی، بیان شده‌اند. 

خواندن کتاب بررسی فقهی نشوز زوجین به همراه مروری بر مباحث حقوقی مرتبط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان رشته فقه و مبانی حقوق مخاطبان این کتاب‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان