دانلود و خرید کتاب جنین شناسی فقهی سعید حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جنین شناسی فقهی اثر سعید حسنی

کتاب جنین شناسی فقهی

معرفی کتاب جنین شناسی فقهی

پیشگفتار:

جنین شناسی فقهی کتابی نوشته سعید حسنی است که در انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی به چاپ رسیده است.

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با نام اختصاری isba با توجه به تجربیات گسترده و سابقه طولانی جهاد دانشگاهی در زمینه چاپ و انتشار کتب علمی، دانشگاهی و در راستای ایجاد تشکیلات مناسب به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب، نشریات، نتایج تحقیقات علمی، فرهنگی و تولید مواد کمک آموزشی و ... تأسیس شد.

چاپ و انتشار کتب و نشریات علمی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و اطلاع رسانی، ایجاد شبکه پخش و توزیع کتاب به صورت متمرکز و ... بخش کوچکی از فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در سراسر کشور است.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی بر این باور است که: از مهمترین حرکت‌ها در راه بهبود ساختارهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور؛ دستیابی به تازه‌های دانش، و نشرِ یافته‌های مفید پژوهشگران است. بدین منظور سعی وافر دارد تا در این زمینه فعالیت‌های مؤثّرتری را در تولید محتوا، ترویج فرهنگ کتابخوانی، خدمات نشر و توزیع کتاب دنبال نماید.

درباره کتاب جنین شناسی فقهی

هرچند در مورد برخی احکام فقهی جنین مانند احکام سقط جنین، پژوهش¬هایی صورت گرفته؛ اما باتوجه به تقاضای برخی نهادها از اعضای محترم کمیته فقه معاملات در واحد رساله‌های حوزه علمیه قم، نسبت به: نگارش یک رساله¬ی جامع، منسجم و در حدّ رساله سطح۴، با موضوع احکام فقهی جنین [به نحوی که با رویکرد موضوع شناسانه و همراه با استقراء مسائل با سابقه و مستحدثه باشد]؛ می‌توان ضرورت نگارش این تحقیق را روشن ساخت.

و به طور کلّی در این زمانه که از یک سو، ادّعاهای مدّعیان حقوق بشر، گوش فلک را کَر نموده! اما در مقام عمل کرامت انسانی از همان دوران جنینی نادیده گرفته می‌شود؛ و از سوی دیگر، در درون جوامع اسلامی به دلیل تهاجم فرهنگ غربی، کرامت انسانی در دوران جنینی به چالش کشیده شده است؛ معرّفی تعالیم و دستورات نورانی اسلام در این زمینه، امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

و همچنین کاوش‌های جدید در مورد مسائل مستحدثه فقهی، از جمله مسائل مستحدثه  پزشکی و مسائل مرتبط با تولید مثل، با بیان و نقد آراء مختلف، می‌تواند کارآمدی و پویایی فقه جعفری را بیش از پیش نمایان سازد.

اما در مورد پیشینه این تحقیق می‌توان گفت: در میان ابواب متعدّدِ موسوعه‌های استدلالی و آثار فتواییِ فقهای بزرگ شیعه، احکام متنوّعی در مورد جنین مطرح شده است. به طور مثال در مورد احکام تکلیفی مربوط به سلامت و حیات جنین، و ضمانت اجرایی این احکام در قالب احکام جزائی و ضمان خسارات (مسئولیّت مدنی)، مانند: کفاره ی قتل، قصاص و دیات؛ احکام مربوط به اموات و تجهیز آن‌ها؛ و همچنین احکام مربوط به اهلیّت تمتّع و مالکیّت در ابواب ارث، وصیّت، إقرار، وقف و نفقات، مباحثی مختصّ به جنین مطرح گردیده است. و در عصر حاضر نیز به سبب پیشرفت‌های علم جنین شناسی و پزشکی، موضوعاتی نوپدید به وجود آمده که کاوش‌های فقهی فقه پژوهانِ حوزه و دانشگاه پیرامون این موضوعات؛ در قالب رساله ها، کتب و مقالات، نمایان گردیده؛ و در آثار فقهی، مبحث مجزّایی را با نام «فقه پزشکی» وارد نموده است.

پژوهش حاضر در مدت زمان حدود یک سال به سرانجام رسیده و امیدوار است احکام فقهی و حقوقی مربوط به جنین را به صورت منسجم و البته با نگاهی نقّادانه به رشته تحریر درآورده باشد. و با توجه به تحوّلات و پیشرفت های علم پزشکی و پیدایش مسائل مستحدثه، تدوین قانون جامع «احکام و حقوق جنین» امری است که جای خالی آن در مجموعه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، احساس می شود.

خواندن کتاب جنین شناسی فقهی  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران فقه و مبانی حقوق مخاطبان این کتاب‌اند.





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان